نسخه جدید مرورگر اپرا باعث صرفه جویی 50 درصدی در مصرف باتری لپ تاپ می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم اینکه مدت زیادی از عرضه مرورگر اپرا می‌گذرد، اما این مرورگر هنوز نتوانسته در حد و اندازه رقبای خود نظیر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، نظر کاربران را به خود جلب کند. اما با عرضه‌ی جدیدترین بروزرسانی این مرورگر، شرکت سازنده آن اعلام کرده با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، نسبت به نسخه‌های قبلی تا ۵۰ درصد باتری کمتری در لپ‌تاپ‌ها استفاده خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه‌ی ویندوز و OS X مرورگر اپرا بروزرسانی شده و بهبودهای اعمال شده در آن، باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها خواهد شد.

حالت جدید ذخیره‌ی انرژی در جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا ارائه شده و زمانی‌که لپ‌تاپ شما به برق متصل نباشد، به صورت یک آیکن باتری نمایان شده و از این طریق در دسترس خواهد بود.

شرکت اپرا اعلام کرده که مرورگر جدیدش با انجام یکسری فعالیت‌ها، مانند کاهش فعالیت‌های تب‌های پس‌زمینه، بهینه‌سازی فرکانس بازطراحی صفحات و بهبود پخش ویدیوها، باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. علاوه بر این، روش جدیدی که برای مدیریت حافظه در این مرورگر در نظر گرفته شده، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

new opera web browser

بهینه‌سازی‌های اعمال شده در بروزرسانی مورد اشاره در کنار قابلیت‌هایی که جدیدا به منظور بلاک کردن تبلیغات در این مرورگر ارائه شده، باعث می‌شوند تا حافظه‌ی مصرفی این مرورگر کاهش یابد؛ همین عامل باعث می‌شود تا مصرف باتری نسبت به نسخه‌های قبلی آن و نیز نسبت به مرورگر کروم تا ۵۰ درصد کاهش یابد. 

این شرکت اخیرا سرویس رایگان شبکه‌ی خصوصی مجازی را هم به مرورگر خود اضافه کرده و با آپدیتی که امروز عرضه کرده، برای رقابت با مرورگر محبوب گوگل کروم آماده‌تر از هر زمان شده است.

برای دانلود و تست جدیدترین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا می‌توانید به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید.

نظر شما در مورد تغییرات جدید مرورگر اپرا چیست؟ آیا این بروزرسانی‌ها باعث می‌شود تا از آن استفاده کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات