مدیریت فایل های دانلودی با Loader Droid - زوم‌اپ

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیریت دانلود در گوشی‌های اندروید توسط اپلیکیشن پیش فرض گوشی انجام می‌شود که در سطح بسیار ساده و ابتدایی قرار دارد. Loader Droid جایگزینی حرفه‌ای و تمام عیار برای آن خواهد بود. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند و سرعت اینترنت در سال‌های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که دیگر دانلود فایل‌ها از داخل موبایل برای کسی عجیب و غیرمعمول نیست. خوشبختانه هم تلفن‌های همراه و هم سرعت اینترنت سیم کارت (یا ADSL) به قدری پیشرفت کرده است که می‌توان بدون آنکه لزومی بر وجود یک کامپیوتر باشد، فایل‌های مختلف را توسط گوشی موبایل دانلود کرد. اپلیکیشن پیش فرض برای مدیریت دانلودها در اندروید یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این پلت‌فرم محسوب می‌شود که ابتدایی بودن آن به حدی است که تنها برای دانلود یک یا دو فایل آن هم با حجم‌های زیر ۲۰ مگابایت مناسبت خواهند بود. این بخش با وجود آنکه در نسخه‌های جدیدتر اندروید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را به همراه داشته همچنان نسبت به اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود در Level پایین‌تری قرار دارد. از همین رو نیاز به یک اپلیکیشن کمکی برای مدیریت دانلودها در گوشی‌های اندروید احساس می‌شود که Loader Droid یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این امر است.

Loader Droid هر امکانی که در رابطه با دانلود فایل‌ها به ذهنتان برسد را در خود جای داده است. لینک‌های دانلودی در این برنامه قابلیت Pause و Resume را دارند تا در صورت نیاز قادر به توقف عملیات دانلود، و ادامه‌ی آن در زمانی دیگر بپردازید. فایل‌های دانلودی به پارت‌های جداگانه تقسیم می‌شوند تا نهایت سرعت را در دانلود تجربه کنید. اگر قصد دانلود فایل‌هایی با پسوندهای خاص را دارید نیز Loader Droid می‌تواند بدون هیچگونه محدودیت در فرمت فایل‌ها، اقدام به دانلود آن‌ها کند. اگر از اینترنت سیم کارت برای دانلود استفاده می‌کنید و نگران قطع و وصل شدن‌های مکرر آن هستید Loader Droid انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود چراکه با قطع ارتباط و توقف عملیات دانلود، Loader Droid همچنان در حال اجرا باقی می‌ماند و به محض آنکه ارتباط اینترنتی مجددا متصل شد، امر دانلود نیز ادامه پیدا خواهد کرد. از همین رو می‌توانید با خیالی آسوده گوشی موبایل را برای دانلود فایل‌ها در گوشه‌ای قرار دهید و نیازی به سر زدن به آن نیز نداشته باشید. قابلیت دانلودهای زمان بندی شده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شوند که به کمک آن می‌توانید مشخص کنید تا برای مثال ساعت ۲ بامداد (ساعت اینترنت رایگان اکثر ADSL ها) عملیات دانلود به طور خودکار آغاز به کار کند و در ساعت مشخص شده نیز متوقف شود تا نیازی به کنترل دستی این امر نداشته باشید.

نکته‌ی بسیار جالبی نیز در Loader Droid وجود دارد که یکی از مهم‌ترین وجه تمایزهای آن با دیگر برنامه‌های دانلود منیجر است. توسط این برنامه می‌توانید کانکشن‌های مجاز را برای هر فایل به طور جداگانه مشخص کنید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که فایل یا لینک مورد نظر، تنها از طریق اینترنت وای فای قابل دانلود باشد و اگر توسط سیم کارت به اینترنت متصل شدید، حتی به صورت ناخواسته نیز عملیات دانلود مربوط به آن فایل آغاز به کار نکند. این امر برای کاربرانی که از اینترنت وای فای/سیم کارت محدود استفاده می‌کنند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. آخرین ویژگی Loader Droid نیز که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت امکان جایگزینی لینک فایل‌های در حال دانلود است. برای مثال اگر فایل در حال دانلودی دارید که لینک فعلی آن منقضی شده است، می‌توانید با Replace کردن لینک جدید در تنظیمات آن، عملیات دانلود را "ادامه" دهید و مجبور به دانلود مجدد فایل نشوید. این برنامه با حجم ۵ مگابایت منتشر شده و دارای بیش از ۱ میلیون دانلود در پلی‌استور گوگل است که برای اجرا به اندروید ۲.۳ یا بالاتر نیاز دارد. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • امکان توقف و ادامه‌ی دانلود
  • پشتیبانی از دانلود زمان بندی شده
  • امکان جایگزین کردن لینک دانلود
  • امکان تعیین کانکشن برای هر فایل دانلودی

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی مشاهده نشد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات