ساده‌ترین راه دریافت و واریز پول تنها با رمز اینترنتی در "باهمتا" - زوم‌اپ

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
"باهمتا" اپلیکیشنی فوق‌العاده برای گوشی‌های اندروید و‌ ای او اس است که وظیفه‌ی صدور قبض‌های آنلاین برای پرداخت‌های فردی یا اقساطی را دارد و عملیات انتقال پول بین حساب‌های مختلف را تنها با رمز اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه‌ی به عابربانک یا اینترنت‌بانک امکان‌پذیر خواهد کرد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

در دنیای اپلیکیشن‌های موبایل، گاهی شاهد نوآوری‌هایی هستیم که به شدت غافلگیرمان می‌کند. "باهمتا" یکی از همان اپلیکیشن‌هایی است که وجود آن به ما ثابت می‌کند که دنیای آینده تا چه حد می‌تواند با اپلیکیشن‌های موبایل گره بخورد. این اپلیکیشن که کار برنامه‌نویسان ایرانی است، دریافت و پرداخت پول یا اقساط را به طرز فوق‌العاده‌ای راحت‌تر از همیشه کرده است؛ به طوری که تنها پیش‌نیاز آن برای دریافت‌کننده‌ی پول، شماره‌ی شبا و برای پرداخت‌کننده رمز اینترنتی خواهد بود. زمانی که قصد واریز پول به حساب شخصی را دارید یا برعکس، فردی باید برای شما پول واریز کند، دسترسی به شخص، عابربانک یا اینترنت بانک ضروری است که در اکثر مواقع، هیچ کدام از این پیش نیاز‌ها مهیا نیست و برای انجام عملیات پرداخت مجبور به ترک خانه و مراجعه به عابربانک خواهید بود. استفاده از اینترنت‌بانک هنوز آن طور که باید در میان کاربران ایرانی جا نیفتاده است و بسیاری از خانواده‌ها، امکان کارت به کارت کردن پول از طریق اینترنت یا اپلیکیشن‌های موبایل بانک را ندارند. بنابراین تنها راه باقی‌مانده مراجعه‌ی حضوری به شخص یا عابر بانک است که طبیعتا خستگی و در مواقعی مشغله‌ی کاری، این امر را برای ما مشکل می‌سازد. پس چاره چیست؟ اپلیکیشن "باهمتا" با استفاده از ایده‌ای بی‌نظیر، امکان پرداخت پول تنها با استفاده از رمز اینترنتی را برای کاربران مهیا کرده است به طوری که می‌توانید به کمک آن، برای هر شخصی تنها با استفاده از رمز اینترنتی، پول واریز کنید. البته ایده و تمرکز اصلی "باهمتا" روی پرداخت‌های انفرادی نیست و هدفی که این اپلیکیشن به دنبال آن است، فراتر از پرداخت‌های انفرادی و یک نوبته است.

هدف اصلی اپلیکیشن "باهمتا" ساده‌سازی پرداخت‌های گروهی و نوبتی است. برای مثال وقتی مسئول ساختمان، یا یک گروه قرعه کشی هستید، به طور ماهیانه باید مبلغ مشخصی را از چندین نفر دریافت کنید. هرچه تعداد واحدها یا افراد حاضر در قرعه‌کشی بیشتر باشند نحوه‌ی کنترل پرداخت‌ها و رسیدگی به آن نیز سخت‌تر و وقت گیر‌تر خواهد شد. ضمن آنکه برای پرداخت اقساط این چنینی نیز مشکلاتی که در بالا ذکر شد وجود دارد و بسیاری از افراد به دلایلی همچون عدم دسترسی به عابربانک و ...، در پرداخت‌های خود تاخیر خواهند داشت. اپلیکیشن "باهمتا" قادر است تا به سادگی هرچه تمام‌تر و با یک لمس، برای افراد مشخص شده قبض پرداخت صادر کند و لینک آن را، برای آن‌ها پیامک کند. افراد حاضر در لیست حتی اگر اپلیکیشن "باهمتا" را نصب نداشته باشند لینک قبض صادر شده را به صورت پیامک دریافت می‌کنند که در آن لیست قبض اختصاصی آن‌ها قابل مشاهده است. حال کافیست تا با لمس این لینک به وب‌سایت "باهمتا" منتقل شوید و اطلاعات قبض پرداختی مانند مبلغ واریزی، نام گروه (برای مثال قرعه کشی ماه سوم) و نام صاحب حساب یا سرگروه رو مشاهده کنید. در صورت تایید اطلاعات باید گزینه‌ی پرداخت را لمس کنید تا به درگاه پرداخت شاپرک منتقل شوید و تنها با وارد کردن شماره کارت و رمز دوم خود، همانند یک خرید اینترنتی ساده، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. عملیات پرداخت خارج از وب‌سایت "باهمتا" و از طریق درگاه اختصاصی شاپرک انجام خواهد شد که امنیت واریز وجه را به طور صد در صد تضمین می‌کند. بعد از پرداخت، مبلغ مورد نظر به صورت آنی از حساب شما کسر خواهد شد و حداکثر تا ۲۴ ساعت به حساب شخص گیرنده واریز خواهد شد. به همین سادگی عملیات پرداخت انجام خواهد شد و مبلغ مورد نظر، بدون نیاز به عابربانک، اینترنت بانک یا مراجعه‌ی حضوری به گیرنده پرداخت می‌شود. بعد از انجام موفقیت‌آمیز پرداخت و واریز نهایی مبلغ به حساب گیرنده، نام شما در اپلیکیشن "باهمتا" و در لیست اکانت گیرنده به عنوان پرداخت شده علامت خواهد خورد تا صاحب صندوق، بتواند به سادگی هرچه تمام‌تر افرادی که پرداخت را انجام داده‌اند مشاهده کند. با کمک این ویژگی کنترل افرادی که هنوز پرداخت خود را انجام نداده‌اند بسیار ساده و دقیق خواهد بود.

استفاده از سرویس "باهمتا" برای دریافت‌کننده‌ کاملا رایگان خواهد بود و شخص پرداخت‌کننده نیز، تنها مبلغ ۵۰۰ تومان برای کارمزد انتقال پرداخت خواهد کرد که با توجه به لزوم پرداخت همین مبلغ در انتقال‌های عابربانکی (برای بانک‌های غیرمشترک) می‌توان هزینه‌ی استفاده برای پرداخت‌کننده را نیز رایگان در نظر گرفت. در صورتی که صاحب حساب بخواهد کارمزد انتقال را خودش پرداخت کند، کافیست تا قبض‌های مورد نظر را ۵۰۰ تومان کمتر صادر کند. مدیران فروشگاهی جهت فروش غیر حضوری، مدیران ساختمان‌ها جهت دریافت شارژ از ساکنین، مدیران قرض‌الحسنه‌های خانوادگی برای دریافت قسط از اعضا و مادر خرج‌های گروه‌های دوستانه جهت دریافت دُنگ از دوستان، تنها بخشی از افرادی هستند که می‌توانند با استفاده از "باهمتا" امور مدنظر خود را به شکل آسان‌تر و سریع‌تری به انجام برسانند. استفاده‌ی فردی از این اپلیکیشن نیز امکان‌پذیر است. برای مثال اگر قصد واریز پول برای فرزند یا دوست خود را دارید، اما به عابربانک یا اینترنت بانک دسترسی ندارید، کافیست تا فرد مقابل اقدام به نصب اپلیکیشن "باهمتا" و صدور یک فاکتور به مبلغ مورد نظر برای شما کند تا لینک پرداخت برای شما پیامک شود. پس از دریافت این لینک می‌توانید تنها با استفاده از رمزدوم خود، مبلغ را مانند یک خرید اینترنتی برای شخص مقابل واریز کنید. فرد گیرنده نیز برای دریافت پول و صدور قبض به شماره‌ی شبای حساب خود نیاز خواهد داشت که در ادامه، نحوه‌ی انجام این مراحل را با هم مشاهده خواهیم کرد.

شخص گیرنده، یا صاحب صندوق‌های جمعی (مانند مدیر ساختمان، مدیر قرعه کشی، مادرخرج یا ...) در اولین اجرای اپلیکیشن "باهمتا" ابتدا باید شماره تلفن خود را وارد کند تا کدفعالسازی برای او ارسال شود. بعد از دریافت کد و پر کردن مشخصات اولیه، وارد محیط کاربری برنامه خواهید شد و در آن دو تب با عنوان‌های دریافت و پرداخت مشاهده خواهید کرد که مربوط به گزارش‌های مبالغ دریافتی (برای صاحب صندوق) و پرداختی (برای اعضای صندوق) هستند. برای استفاده از امکانات برنامه ابتدا باید صندوق مورد نظر خود را از طریق منوی کناری تاسیس کنید. برای این امر کافیست تا منوی کشویی برنامه را باز کرده و گزینه‌ی صندوق‌ها را لمس کنید. با لیستی خالی مواجه خواهید شد که برای ساخت اولین صندوق، باید گزینه‌ی "+" لمس کنید. نامی دلخواه برای صندوق جمعی مورد نظر تعیین کنید و بعد از آن، شماره شبای حساب خود را در بخش مشخص شده وارد کنید. اگر به شماره‌ی شبا دسترسی ندارید کافیست تا گزینه‌ی محاسبه‌ی شبا از روی شماره حساب لمس کنید تا به کمک شماره حساب خود، شناسه شبا را دریافت کنید. در کادر آخر نیز نام صاحب حساب را وارد کنید و روی گزینه‌ی تیک در بالای صفحه لمس کنید تا صندوق شما ساخته شود. اکنون برای صدور قبض پرداخت به صفحه‌ی اول برنامه مراجعه کنید و در تب "دریافت"، گزینه‌ی "+" را لمس کنید تا به مرحله‌ی صدور قبض وارد شوید. ابتدا صندوق مورد نظری که قصد ارسال فاکتور مرتبط با آن را دارید انتخاب کنید. به لیست کانتکت‌ها منتقل خواهید شد که در آن باید افرادی که قصد ارسال قبض به آن‌ها دارید را مشخص کنید. بعد از انتخاب تمامی افراد مورد نظر روی گزینه‌ی تیک در بالای صفحه لمس کنید تا وارد بخش جزئیات قبض شوید. در این مرحله، ابتدا مبلغ قابل پرداخت را به ریال در کادر مربوطه وارد کنید و در بخش "بابت" نیز توضیحی تکمیلی درباره‌ی مبلغ دریافتی (مانند قسط چهارم قرعه کشی) بنویسید. تاریخ صدور قبض را نیز مشخص کنید و در نهایت، اطلاعات وارد شده را با لمس گزینه‌ی تیک در منوی بالا تایید کنید. کار تمام است و قبض مورد نظر شما صادر شده و لینک اختصاصی قبض هر فرد، برای او پیامک خواهد شد. اعضای صندوق با استفاده از لینک دریافتی توسط پیامک، به درگاه پرداخت شاپرک متصل شده و می‌توانند مبلغ مشخص شده را پرداخت کنند.

استفاده از این سرویس در پلتفرم اندروید و iOS و همچنین در نسخه‌ی تحت وب برنامه امکان پذیر خواهد بود و می‌توانید از لینک‌های زیر، نسخه‌ی موبایلی "باهمتا" را دریافت کنید.

نکات مثبت

  • ایده‌ای عالی و بسیار کاربردی
  • پیاده‌سازی بی‌نقص ایده و کاربردها
  • اتصال به شبکه‌ی شاپرک و پرداخت امن
  • انتقال‌وجه تنها با کمک رمز اینترنتی
  • امکان مدیریت اقساط جمعی
  • دارا بودن نسخه‌ی تحت وب

نکات منفی

  • محیط کاربری ساده و نه چندان جذاب

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات