زوم‌اَپ: بهینه سازی مصرف باتری و رم در اندروید با Mobi Cleaner

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Mobi Cleaner اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید نحوه‌ی عملکرد باتری، رم و پردازنده‌ی دستگاه را بهبود داده و از افزایش سرعت آن لذت ببرید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

با وجود آنکه گوشی‌های تولید شده در سال‌های اخیر معمولا از رم بالا و پردازنده‌های قدرتمندی استفاده می‌کنند، باز هم قادر به اجرا و پردازش روان نسخه‌های دستکاری شده‌ی اندروید توسط شرکت‌های تولیدکننده نیستند. شاید اگر نسخه‌ی خام و اصلی اندروید بدون هیچ ویرایشی روانه‌ی گوشی‌های موبایل می‌شد، با این سخت‌افزار‌ قدرتمند دیگر شاهد هیچگونه لگ یا تاخیری در اجرای دستورات نبودیم؛ اما حداقل تا به امروز، اصرار شرکت‌ها بر تغییر دادن اندروید خام باعث شده است تا لگ و تاخیر، و در نتیجه اپلیکیشن‌های بهبود بازده، بخشی از دغدغه‌های کاربران و توسعه دهندگان باشند.

Mobi Cleaner یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌هایی است که برای بهبود مدیریت باتری، رم و پردازنده‌ی گوشی تولید شده است و می‌توان گفت اگر انتظار معجزه از آن نداشته باشید، قطعا شما را از عملکرد خود متعجب و راضی خواهد کرد. این حس رضایت رابطه‌ی عکسی با سخت افزار گوشی شما خواهد داشت به طوری که هرقدر گوشی قدیمی‌تر و سخت‌افزار ضعیف‌تری را نصب داشته باشید، تاثیر Mobi Cleaner و در نتیجه حس رضایت از عملکرد آن را نیز بیشتر خواهید چشید. این برنامه برای اجرا به اندروید 4 یا بالاتر نیاز دارد که می‌توانید در ادامه با بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

اولین و مهمترین اقدامی که در Mobi Cleaner در اختیار شما قرار گرفته است امکان پاکسازی فضای رم از فعالیت‌های پس زمینه است به طوری که بعد از ورود به اپلیکیشن، میزان فضای اشغال شده از رم و پردازنده‌ی دستگاه به شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با یک لمس، به پاک‌سازی آن بپردازید و فضای پردازشی گوشی را از اپلیکیشن‌های اضافه خالی کنید تا فعالیت‌ها و امور اصلی گوشی با سرعت بیشتری به انجام برسند.

اگر از کاربران ریزبین اندروید باشید حتما تا به حال گذرتان به بخش Running Service گوشی افتاده است که در آن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس زمینه قابل مشاهده هستند. گاهی اپلیکیشن‌هایی را در این بخش مشاهده می‌کنید که آخرین استفاده از آن به روزها قبل باز می‌گردد. برای مثال QuickPic یکی از اپلیکیشن‌هایی است که یک بار اجرای آن کافی است تا همیشه در حال اجرا باقی بماند. میزان فضای اشغال شده توسط این اپلیکیشن‌ها به تنهایی مقدار قابل توجهی نیستند اما جمع شدن آن‌ها در پس زمینه، بخش چشمگیری از فضای رم گوشی را اشغال خواهد کرد که توسط این بخش از اپلیکیشن Mobi Cleaner می‌توانید با یک لمس، تمامی موارد اضافه را از حافظه‌ی رم پاکسازی کنید. این امر تنها در سرعت دستگاه تاثیر نخواهد گذاشت بلکه به حفظ شدن شارژ باتری نیز کمک شایانی خواهد کرد چراکه اجرای هربرنامه، به معنای مصرف مقدار مشخصی از باتری دستگاه خواهد بود.

بعد از اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه فضای رم و پردازنده را اشغال کرده‌اند، مهمترین عامل بعدی در کندی دستگاه فایل‌ها و کش‌های اضافه است به طوری که گاهی تعداد آن‌ها به هزاران فایل می‌رسد و همین موضوع باعث اشغال کردن پردازش‌های گوشی خواهد شد. توسط بخش Trash Search می‌توانید با یک لمس به جستجوی کارت حافظه‌ی داخلی و خارجی بپردازید تا Mobi Cleaner به طور کامل دستگاه را اسکن کند و در انتها، فایل‌های کش و بلااستفاده را برای شما به نمایش بگذارد. بعد از این مرحله، نتایج به صورت تفکیک شده به شما نمایش داده خواهند شد که می‌توانید با انتخاب تمام موارد و لمس گزینه‌ی Clear اقدام به حذف آن‌ها از گوشی خود کنید. این امر شاید در ظاهر مسئله‌ی چندان مهمی نباشد، اما قطعا باقی ماندن این فایل‌ها در گوشی، روی سرعت انجام دستورات تاثیر خواهد گذاشت. ضمن آنکه علاوه بر تاثیری که این امر در سرعت دستگاه خواهد گذاشت، به خالی شدن فضای گوشی نیز کمک خواهد کرد. بعد از نمایش نتایج مقابل هر اپلیکیشن میزان فضای اشغال شده نیز نوشته شده است که با حذف آن‌ها می‌توانید حافظه‌ی دستگاه را خالی کنید. پیشنهاد می‌کنیم از این بخش حتما در گوشی خود استفاده کنید چراکه مشاهده شده است کش‌های دستگاه در برخی مواقع حتی تا یک گیگابایت نیز پیش رفته است.

آخرین بخش مهم این اپلیکیشن نیز به مدیریت اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی خواهد پرداخت و با عنوان App Manager در اختیار شما خواهد بود. با ورود به این بخش لیستی کامل از اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی مشاهده خواهید کرد که علاوه بر مشاهده‌ی فضای اشغال شده توسط هر کدام، به امکانات کاربردی دیگری همچون ارسال مستقیم اپلیکیشن‌ها به گوشی‌های دیگر، تهیه‌ی فایل پشتیبان و همچنین نصب فایل‌های APK موجود در تلفن دسترسی خواهید داشت که امری بسیار جالب و مفید به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا از نصب اپلیکیشن‌های AppManager در گوشی بی نیاز شوید. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت:

  • وجود بخش اختصاصی برای مدیریت اپلیکیشن‌ها
  • تفکیک کش‌ها و نمایش اپلیکیشن‌های دارای فایل زائد
  • وجود پوسته‌های مختلف برای رابط کاربری برنامه

نکات منفی:

  • عدم وجود بهینه‌ساز خودکار و کالیبره کردن هوشمند باتری

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات