وبگرد: بهترین وب سایت برای برگزاری طوفان ذهنی

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افکاری که درون مغز ما هستند بسیار پراکنده‌اند و برای تمرکز بیشتر نیاز داریم تا آن‌ها را در یک جا بنویسیم. نشان دادن افکار ما که هر کدام قرار است شاخ و برگ یک فکر بزرگ‌تر باشند با نرم‌افزار‌های مخصوصی به نام نقشه ذهنی انجام می‌شود که امروز یکی از بهترین ابزار‌های آن را به صورت یک وب‌سایت به شما معرفی می‌کنیم. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

 در عصر دیجیال زندگی می‌کنیم و بسیاری از ما به جای قلم و کاغذ مجبوریم یا ترجیح می‌دهیم از ابزار‌های دیجیتال مانند موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی خود استفاده کنیم. به همین دلیل هم ابزار‌هایی ساخته شده‌اند که اینکار را ساده کنند. وب‌سایت Bubbl.us یکی از بهترین وب‌سایت‌های ساخت نقشه ذهنی است.

از ویکیپدیا:

نقشه ذهنی، نموداری درختی است که برای بیان کردن کلمات، ایده ها، فعالیت‌ها یا موارد دیگر مربوط به یک کلید واژه یا ایده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نمودار برای تولید، سازماندهی و ساختار‌دهی ایده‌ها و افکار به کار بسته می‌شود و در حل مسئله، فرایند تصمیم گیری و نوشتن می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.عناصر یک نقشه ذهنی به صورت ادراکی و بر اساس اهمیت مطالب در قالب گروه‌ها، شاخه‌ها و قسمت‌های متفاوت قرار می گیرند. نقشه‌های ذهنی را می توان برای مرور حافظه نیز به کار بست.
brain storm

نقشه‌های ذهنی با ارایه کردن یک نمای شعاعی، شکلی و غیر خطی مغز را در ضمن تلاش برای حل مسئله و فعالیت‌های سازمان دهی، به سمت طوفان فکری هدایت می‌کند. اگر چه شاخه‌های یک نقشه ذهنی نشانگر ساختار سلسله مراتبی درختی است، اما قرارگیری شعایی آنها اولویت بندی معمول را مختل می‌کند که در این حیث با ساختارهای خطی متفاوت است.

برای استفاده از وب‌سایت https://bubbl.us// پس از ورود به وب‌سایت بر روی دکمه Start Brainstorming کلیک کنید و با ورود به یکی از حساب‌های فیس‌بوک و گوگل، شروع به ساخت نقشه ذهنی کنید.

راهنمایی برای استفاده بهتر از وب‌سایت bubble.us:

  • هدف و ایده اصلی خود را مشخص کنید.
  • از مرکز صفحه آغاز کنید.
  • یک تصویر مرتبط در مرکز قرار دهید.
  • از 3 رنگ اصلی برای شروع استفاده کنید.
  • از این طرح خطوطی به شکل شعاع‌های مختلف به اطراف بکشید.
  • از یک کلیدواژه یا شکل برای هر خط استفاده کنید.
  • نقشه ذهنی خود را توسعه دهید.

امیدواریم با استفاده از این وب‌سایت از این به بعد همه چیز را در ذهن خود به شکل بهتری رسم کنید.

برای استفاده از این وبسایت به https://bubbl.us// مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات