مایکروسافت Edge در حالت Private نیز اطلاعات وبگردی را نگه می‌دارد

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر از مرورگر اینترنتی جدید مایکروسافت یا همان اج استفاده می‌کنید، پس بهتر است در هنگام وبگردی در حالت Private در تصمیم خود تجدید نظر کنید، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده، اج اطلاعات وبگردی حتی در حالت InPrivate را نیز در تاریخچه نگه می‌دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در صورتی که از مرورگر مایکروسافت استفاده کرده و در برخی از موارد با قابلیت InPrivate به وبگردی می‌پردازید، پس بهتر است بدانید که در این حالت نیز مرورگر اطلاعات وب‌سایت‌های بازدید شده را در حافظه‌ی خود نگه می‌دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد مرورگر اج تاریخچه‌ی بازدید‌های صورت گرفته توسط کاربر را حتی در حالت InPrivate نیز نگهداری می‌کند. بررسی‌های بیشتر صورت گرفته نشان از این دارد که اطلاعات وبگردی در فایل WebCache ذخیره می‌شود که با بهره‌گیری از آن می‌توان کل تاریخچه‌ی وب‌سایت‌های بازدید شده را چه در حالت InPrivate و چه در حالت وبگردی در حالت نرمال مشاهده کرد.

این موضوع برای اولین بار توسط آشیش سینق، محققی که در زمینه‌ی رایانه فعالیت می‌کند، کشف شده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در مورد مایکروسافت اج و حالت وبگردی مخفی این مرورگر باید به این موضوع اشاره کرد که وبگردی در این حالت چندان نیز مخفی نیست. آخرین بررسی‌های صورت گرفته نشان از این دارد که در پس از وبگردی در حالت مخفی نیز شاهد ثبت اطلاعات در فایل WebCache هستیم.

 اطلاعات ارائه شده حاکی از این موضوع است که جدول Container_n اطلاعات مربوط به تاریخچه‌ی وبگردی را در خود ذخیره می‌کند. در این جدول فیلدی وجود دارد که Flag نام داشته و در صورت وبگردی در حالت InPrivate عدد ۸ در این قسمت ثبت می‌شود. هدف از ذخیره‌ی اطلاعات نه بازخوانی آن‌ها بلکه امکان بازگرداندن اطلاعات وب‌سایت‌هایی است که در حالت InPrivate کرش می‌کنند. اما همین موضوع امکان اطلاع از وب‌سایت‌های بازدید شده توسط کاربران را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که کنجکاو هستند و از این‌رو حریم خصوصی کاربران به خطر می‌افتد.

مایکروسافت اعلام کرده که از این موضوع آگاه است و درصدد آن است تا با در پیش گرفتن تدابیر ویژه این موضوع را بررسی کرده و مشکل موجود را رفع کند.

آیا شما نیز از مایکروسافت اج استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات