زوم‌اپ: Speed Test بررسی کیفیت و سرعت اینترنت

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Speed Test اپلیکیشنی است که با استفاده از آن می‌توانید در هر مکان و زمان که به شبکه‌ی اینترنت دسترسی دارید، کیفیت و سرعت ارتباط خود را بسنجید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید سرعت آپلود و دانلود اینترنت خود را آزمایش کنید.
تبلیغات

سال‌ها پیش که با اینترنت حلزونی دیال آپ به اینترنت متصل می‌شدیم وب‌سایتی پدیدار شد که می‌توانستیم با استفاده از آن سرعت اتصال خود را بسنجیم. این وب‌سایت SpeedTest.net نام داشت و هم اکنون نیز به عنوان یکی از مراجع مهم برای تعیین سرعت اینترنت به حساب می‌آید.

speedtest

کمپانی Ookla که توسعه دهنده‌ی اصلی آن وب‌سایت است اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ Speed Test برای استفاده در گجت‌های هوشمند نموده است.

هرچند که هم‌اینک نیز سرعت اینترنت کشور نسبت به 10 سال گذشته تغییر اساسی نکرده و در حد متوسط از 64 کیلوبیت در ثانیه به 512 کلوبیت در ثانیه رسیده است، اما برای سنجش سرعت و کیفیت دسترسی به این شبکه‌ی جهانی، گهگاه نیاز به چنین ابزارهایی احساس می‌شود و SpeedTest یکی از بهترین و دقیق‌ترین موارد موجود در این زمینه است.

این اپلیکیشن می‌تواند پس از انجام آزمایش، نتیجه را با نتایج به دست آمده سابق مقایسه نموده و اطلاعات آماری جالبی را به کاربر ارائه دهد.

اپلیکیشن می‌تواند به خوبی از عهده‌ی وظیفه‌ای که برای آن ساخته شده بر آید و در زمان آزمایش ما به مشکل حادی بر نخوردیم.

از نظر گرافیکی، Speed Test در رده‌ی میانی قرار دارد و کار کردن با آن در تبلت از نظر ظاهری چندان رضایت بخش نیست، اما به هر حال باید در نظر داشت که این اپلیکیشن رایگان است و برای چنین اپلیکیشنی می‌توان از چنین مواردی چشم پوشی کرد.

برای آغاز آزمایش کافی است بر روی دکمه‌ی Begin Test تپ کرده و پس از ارسال و دریافت داده‌های آزمایشی به سرورهای مرکزی برای تخمین سرعت، نتیجه بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوزفون عرضه شده است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات