زوم‌اپ: Tetris؛ تونلی نوستالوژیک به ایامی نه چندان دور

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از افرادی که در دهه‌ی شصت خورشیدی به دنیا آمده‌اند با بازی تتریس یا همان خانه سازی آشنا هستند. این بازی یکی بهترین و در عین حال جزو اولین بازی‌های کامپیوتری بود که در آن زمان روانه بازار گشت و با استقبال خوبی نیز مواجه شد. در زوم‌اپ امروز قصد داریم نسخه‌ی جدیدی از این بازی را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

امروز روز تولد تتریس است و در روزشمار امروز نیز مصطفی لطفی به تاریخچه آن پرداخت. تتریس توسط «الکسی پاجیتنوف»، مهندس کامپیوتر روسی در اتحاد جماهیر شوروی و در شانزدهم خردادماه 1363 رسما معرفی و منتشر شد. ایده‌ی این بازی نیز کاملا ساده و مبتکرانه است. باید قطعات پازل را جوری هدایت کنید تا تمامی قطعات سقوط کرده از بالا به نحوی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا 10 بلوک یکدست و بدون فضای خالی بر روی یکدیگر قرار گیرند. پس از رخ دادن چنین اتفاقی، کل سازه از بین رفته و فضای بازی مجددا خالی می‌شود و امتیاز فرد بازیگر افزایش خواهد یافت. این بازی یک بازی بی انتها است و پایانی ندارد چرا که می‌توان بارها و بارها تکرارش کرد.

گستره‌ی نفوذ تتریس بیشتر از هر نرم افزار و برنامه‌ی دیگر است. به گونه‌ای که تقریبا برای تمامی کنسول‌های بازی، سیستم‌های عامل و حتی تلویزیون‌های خانگی نیز عرضه شده است.

tetrisblitz

جالب است بدانید دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بازی کردن تتریس باعث افزایش فعالیت گسترده مغز می‌شود و به افرادی که در رعایت رژیم‌های غذایی، ترک سیگار، ترک مشروبات الکلی و... ناتوانند بسیار کمک خواهد کرد.

کمپانی مشهور بازی‌سازی الکترونیک آرتز که یکی از پیشگامان جهان در زمینه‌ی تولید بازی‌های کامپیوتری مانند سری بازی‌های بتلفیلد است، اقدام به ساخت نسخه‌ی جدیدی از تتریس برای پلتفرم‌های نرم‌افزاری هوشمند نموده است. این بازی از نظر فلسفه، کاملا شبیه به بازی اصلی است، اما اضافه شدن امکانات و ویژگی‌های جدید آن را جذاب‌تر نموده است.

اگر مایلید کمی به حال و هوای گذشته بازگردید و البته مغز خود را تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنیم Tetris Blitz را از دست ندهید. این بازی برای سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز فون به طور رایگان عرضه شده است.

چنانچه گوشی یا تبلت هوشمند ندارید، اصلا جای نگرانی نیست، چراکه نسخه‌ی تحت وب‌تتریس از این طریق نیز در دسترس است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات