اپل مرورگر سافاری را با ظاهر جدید و کاهش مصرف انرژی معرفی کرد

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
در جریان برگزاری نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2014، کوپرتینویی‌ها از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل خود، OS X Yosemite پرده برداشتند. همراه با این سیستم‌عامل نیز شاهد معرفی نسخه جدید مرورگر سافاری با ظاهری جدید و قابلیت‌هایی بهتر بودیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سافاری، مرورگر اپل نیز دستخوش تغییر شده است، اپل ادعا می‌کند که سافاری سریع‌ترین مرورگر دنیا در زمینه اجرای کدهای جاوا اسکریپت است. اپل تغییراتی در ظاهر تب‌ها ایجاد کرده است تا آن‌ها را بیش از پیش جذاب کند. رابط کاربری مرورگر اپل حالا ساده‌تر و تر و تمیزتر از قبل شده است. منوی اشتراک گذاری با سافاری یکپارچه شده و مدیریت RSSها نیز بهبود یافته است. اپل حالت جدیدی را برای نمایش تب‌های جدید در قالب تصاویر بند انگشتی فراهم کرده است.

بزرگ‌ترین تغییر در مورد این مرورگر، در ظاهر آن رخ داده است. اپل ظاهر سافاری را با پیروی از طراحی تخت iOS 7 معرفی کرد تا با ظاهر نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، Yosemite هم‌خوانی داشته باشد. اپل اعلام کرد که این مرورگر بیش از پیش استاندارد شده و برای استفاده از سافاری کاربران نیازی به نصب پلاگین‌های اضافی ندارند که این امر منجر به کاهش مصرف باتری در زمان گشت و گذار در اینترنت می‌شد. همچنین باید به پشتیبانی کامل از HTML5 و همچنین کامپایلر سریع جاوا در نسخه جدید سافاری اشاره کرد. از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی با یک کلیک و دسترسی سریع به RSS‌ها اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات