نسخه تحت وب ادوبی فوتوشاپ از راه می‌رسد

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد شب گذشته سرفیس مایکروسافت، نسخه فوتوشاپ تحت وب به نمایش در آمد.
تبلیغات

مایکروسافت در بخشی از مراسم امشب که به معرفی نسل جدید تبلت‌ سرفیس این کمپانی به نام سرفیس پرو 3 اختصاص داشت، به معرفی نسخه‌ی قدرتمند و سازگار با دستگاه‌های ویندوزی لمسی از نرم‌افزار محبوب فتوشاپ پرداخت. این نسخه از فتوشاپ شامل تغییراتی است که ضمن حفظ قدرت این نرم‌افزار، آن را برای استفاده در دستگاه‌های لمسی تحت ویندوز بسیار مناسب می‌سازد.

استفاده از فتوشاپ در دستگاه‌های ویندوزی لمسی جزء مواردی بود که باعث می‌شد کاربران نتوانند آن طور که باید و شاید از امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار به طور کامل استفاده نمایند.

این موضوع باعث شد تا کمپانی ادوبی دست به کار شود و با اعمال تغییرات و بروزرسانی‌های اساسی، این نرم‌افزار را هر چه بیشتر مناسب استفاده در این دستگاه‌ها نماید.

به عنوان مثال اکنون با استفاده از قلم‌ دیجیتال عرضه شده به همراه سرفیس پرو 3، می‌توان بسیاری از کارها و عملیات گوناگون را به انجام رسانید. همچنین ادوبی اندازه‌ی آیکون‌ها و عناصر موجود در ویرایشگر قدرتمند تصویر خود را دو برابر کرده است.

این موضوع باعث می‌شود بتوان با استفاده از انگشت و یا ژست‌های لمسی مانند زوم کردن و غیره، انتخاب گزینه‌های مختلف و تنظیم محیط ویرایش تصویر را به آسانی انجام داد.

اما این تمام ماجرا نیست؛ قابلیت‌های نسخه جدید Photoshop CC، مانند نسخه‌های مخصوص دستگاه‌های لمسی که با نام‌های Photoshop Touch و Photoshop Express شناخته می‌شوند نیست. این نسخه‌ی جدید تمامی قابلیت‌های نرم‌افزار مخصوص کامپیوتر‌های رومیزی و لپ‌تاپ را دارد و از این حیث بی‌نظیر است.

مورد دیگر، قابلیت پشتیبانی از صفحات‌نمایش با تراکم پیکسل بسیار بالا مانند آن‌چه در سرفیس پرو 3 دیده می‌شود، اشاره کرد.

درست است که این نسخه از فتوشاپ امشب در مراسم معرفی سرفیس پرو 3 معرفی شد و Photoshop CC بر روی این سخت‌افزار اجرا شد، اما این موضوع نباید باعث نگرانی کاربران شود؛ چرا که فتوشاپ جدید بر روی تمامی سخت‌افزارهایی که مجهز به جدیدترین سیستم‌عامل ویندوز باشند به خوبی اجرا می‌شود و این موضوع فارغ از هر گونه برند تولیدکننده‎ی سخت‌افزار است.

مواردی نظیر عدم پشتیبانی از دستگاه‌های لمسی و دارای صفحات‌نمایش با رزولوشن و تراکم پیکسل زیاد طی چند سال گذشته باعث شده بودند تا بسیاری از کاربران ناراضی باشند؛ اما رفع این دو مشکل اساسی به همراه اضافه‌شدن بسیاری از قابلیت‌های جدید، نسخه جدید از فتوشاپ CC را به یک محصول کاملاً بی رقیب و انحصاری تبدیل کرده‌اند.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چرا که طبق سخنان «مایکل گاف»، معاون ارشد ادوبی که در مراسم معرفی تبلت سرفیس پرو 3 صحبت می‌کرد، به زودی شاهد عرضه‌ی تمامی محصولات خانواده این شرکت با این قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات