زوم‌اپ: VLC بهترین گزینه برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری شما

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
VLC یک پخش‌کننده محتوای صوتی و تصویری قدرتمند است که به دلیل داشتن قابلیت پخش انواع و اقسام فایل‌های گوناگون با فرمت‌های مختلف، نزد بسیاری از کاربران شناخته شده است. در زوم‌اپ امروز قصد داریم این اپلیکیشن را بررسی کنیم.
تبلیغات

اپلیکیشن VLC قابلیت‌های زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قابلیت پخش موسیقی، ویدیو و همچنین پخش استریم‌های اینترنتی اشاره کرد.

اپلیکیشن مخصوص اندروید VLC توانایی اجرای فرمت‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن iOS دارد. اما اپلیکیشن‌های ویندوز، OS X و لینوکس تقریباً هیچ محدودیتی برای پخش ندارند.

با استفاده از VLC می‌توانید انواع ویدیو با رزولوشن‌های تصویری گوناگون و همچنین انواع مختلف فرمت‌های صوتی را پخش نمایید. قابلیت ژست‌های حرکتی این اپلیکیشن در دستگاه‌های همراه، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ارائه شده است.

اگر در گوشه‌ی سمت راست گوشی یا تبلت، انگشت خود را بر روی صفحه نگه‌داشته و به سمت بالا یا پایین ببرید، میزان صدا زیاد و کم می‌شود و اگر همین کار را در گوشه‌ی سمت چپ انجام دهید، می‌توانید شدت نور را کم یا زیاد نمایید. همچنین در تمامی دستگاه‌های لمسی اگر انگشت خود را از سمت چپ به راست و بالعکس بکشید، می‌توانید موقعیت ویدیو را به جلو یا عقب تغییر دهید. این ویژگی باعث می‌شود تعامل بهتری با اپلیکیشن داشته باشید.

چنانچه دستگاه شما توانایی پخش ویدیوهایی با رزولوشن تمام اچ‌دی را داشته باشد، قطعا VLC اوقات خوش و لذت بخشی را برایتان رقم می‌زند.

یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی VLC قابلیت استریمینگ مستقیم از اینترنت است. برای انجام اینکار کافی است لینک محتوا را در بخش مخصوص اپلیکیشن کپی کنید و پس از چند ثانیه به تماشا یا شنیدن محتوای خود بپردازید.

نسخه‎ی مخصوص iOS ویژگی‌های بیشتری را به کاربر ارائه می‌کند. به عنوان مثال کاربر می‌تواند بلافاصله پس از تماشای ویدیو، در صورت تمایل آن را در حساب‌کاربری خود در سرویس درایو گوگل یا دراپ باکس آپلود نماید.

همچنین پس از نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه هوشمند خود، تمام فایل‌های صوتی و تصویری شما به لیست موجود در VLC اضافه خواهند شد. بنابراین نیازی نیست برای پخش محتوای مورد نظر در حافظه‌ی عمدتا شلوغ دستگاه خود، به دنبال آن بگردید.

VLC توانسته لقب سلطان پخش کننده‌ها را به خود اختصاص دهد؛ دلیل این امر نیز کاملاً واضح است. توانایی بالا در پخش فایل‌های گوناگون، به همراه ارائه‌ی بیش از دو جین قابلیت کاربردی در کنار طراحی ساده و بی آلایش، این اپلیکیشن را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده است.

همچنین شما می‌توانید این برنامه کاربردی را بر روی اغلب سیستم‌عامل‌های رایج از جمله ویندوز، اوبونتو، فدورا و مکینتاش نصب و استفاده نمایید.

شایان ذکر است که نسخه اندرویدی این برنامه به تازگی منتشر شده و هنوز در مراحل آزمایش (بتا) به سر می‌برد. لذا ممکن است با کاستی‌ها و ایرادات پیش‌بینی نشده‌ای همراه باشد.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات