با استفاده از IFTTT زندگی دیجیتالی خود را خودکار کنید

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
اگر این اتفاق افتاد، فلان کار را انجام بده. این ساختار IFTTT است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.
تبلیغات

امروزه سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری در اطراف ما وجود دارند. بسیاری از این سرویس‌ها نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها مخصوص خود را نیز عرضه کرده‌اند. مضاف بر این‌ موارد، بسیاری از افراد به طور روزمره زمان زیادی را صرف انجام کارهای دیجیتالی خود می‌کنند. امروز قصد داریم با معرفی یک سرویس جدید و رایگان، وظیفه شما در رسیدگی به اکثر موارد فوق را تا حد زیادی کاهش دهیم تا از زمان صرفه‌جویی شده، نهایت لذت را ببرید.

امروزه اکثر انسان‌هایی که به شبکه‌ی جهانی اینترنت دسترسی دارند، برای انجام کارهای گوناگون خود از سرویس‌ها و  بالطبع، اپلیکیشن‌های مخصوص آن‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اغلب افراد برای به اشتراک‌گذاشتن تصاویر از سرویس اینستگرام یا فلیکر استفاده می‌کنند.

قطعاً شما نیز با ما هم نظر هستید که ایجاد یک هماهنگی کارآمد در دنیای دیجیتال با این وسعت زیاد، امری مشکل و در عین حال اعصاب خردکن است.

سرویس IFTTT که مخفف If This Then That است به منظور تسریع ‌انجام کارها و همچنین یادآوری‌کردن موارد مهم و ضروری به کاربر ساخته شده است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی تمامی حساب‌های کاربری خود در سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون را کنترل کرده و همانطور که از نام این اپلیکیشن پیدا است، انجام بسیاری از امور مختلف که برخی از آن‌ها زمان‌بر نیز هستند را به آن واگذار نمایید.

یکی از ویژگی‌های جالب و کاربردی IFTTT قابلیت کار‌کردن با سرویس‌هایی نظیر Drive گوگل و Evernote است. نحوه‌ی کار‌کردن با این نرم‌افزار نیز بسیار ساده است. کافی است سرویس مورد نظر را انتخاب و پس از تعیین یک سناریو تمام کار را به IFTTT واگذار کنید.

IFTTT توانایی بسیار زیادی در یکپارچه‌شدن با شبکه‌های اجتماعی گوناگون دارد. مضاف بر این، به طور کامل با سرویس محبوب Evernote یکپارچه شده و از قابلیت جستجوی این سرویس به خوبی بهره می‌برد. همچنین می‌توانید تمام مکان‌هایی را که در آن‌ها حضور داشته‌اید یا مقالاتی را که مورد پسندتان بوده است را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید. این‌ها مواردی هستند که نرم‌افزارهایی همچون Foursquare و Pocket نیز قادر به انجامشان هستند؛ اما ویژگی‌هایی که IFTTT ارائه می‌کند، بسیار فراتر است. به عنوان مثال قابلیت جستجوی این اپلیکیشن بسیار بهینه بوده و امکان جستجوی دقیق را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین، می‌توانید تمامی مطالب مورد علاقه‌ی خود را برچسب (Tag) گذاری نمایید. می‌توانید تمامی اطلاعات مورد علاقه خود به همراه برچسب‌های مرتبط را به صورت Metadata در یک فایل جدید در دفترچه یادداشت Evernote ذخیره کنید.

این موضوع باعث می‌شود آدرس مکان‌هایی را که شاید چندین سال پیش آن‌جا بوده‌اید را همواره در دسترس داشته باشید.

به عنوان مثال فرض کنید به دنبال یک خانه برای اجاره‌کردن هستید. لازم نیست تمام وقت خود را برای بررسی سایت‌های مختلف هدر دهید. کافی است نام چند سایت را به عنوان مرجع انتخاب کرده و سپس نحوه‌ی اطلاع‌رسانی را مشخص نمایید. مثلاً می‌توانید تعیین کنید در صورت به‌روز شدن لیست RSS این سایت‌ها، یک ایمیل به شما ارسال شود. به این صورت در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

یک مثال دیگر از عملکرد این اپلیکیشن می‌تواند این باشد که هر زمانی که یک عکس جدید گرفتید، به طور خودکار در حساب Drive شما آپلود شده و همچنین در شبکه‌های اجتماعی گوناگون نظیر فیسبوک به اشتراک گذاشته شود.

لازم نیست تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن جالب را در اینجا توضیح دهیم. کافی است پس از دریافت آن برای سیستم‌عامل خود، شروع به کار‌کردن و کشف‌نمودن قابلیت‌های بی نظیر آن نمایید.

IFTTT دائماً در حال توسعه‌یافتن و اضافه‌کردن موارد بیشتری برای راحت‌تر کردن کارهای شماست. همچنین باید در نظر داشت که این اپلیکیشن برای هر کسی مناسب نیست و شاید نتواند تمامی نیازهای شمارا برآورده نماید؛ اما هنوز هم قابلیت‌های بی‌شمار زیادی از جمله ارسال خودکار تصاویر به همراه برچسب‌های مرتبط به حساب‌کاربری شما در فیس‌بوک دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات