اسکایپِ تحت ویندوز فون 8.1 از کورتانا پشتیبانی می‌کند و امکان تغییر لحظه‌ای تماس صوتی به تصویری را دارد

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
حالا که ویندوز فون ۸.۱ معرفی گردیده و دستیار صوتی Cortana نیز به آن اضافه شده، اسکایپ از نسخه جدید تحت ویندوز فون رونمایی کرده است. در نسخه جدید اسکایپ دکمه‌ای اضافه شده است که کاربر می‌تواند در هنگام مکالمه صوتی از طریق تلفن هوشمند خود با فشردن آن دکمه همان تماس را به گفتگوی تصویری تحت اسکایپ تبدیل کند.
تبلیغات

در نسخه جدید اسکایپ که برای پلتفرم ویندوز فون ۸.۱ مایکروسافت تهیه شده است، کاربر می‌تواند با فشردن یک دکمه تماس معمولی صوتی تحت شبکه‌های مخابراتی را به یک گفتگوی تصویری اسکایپِ تحت اینترنت تبدیل کند. این قابلیت چیزی شبیه به FaceTime در سیستم‌عامل iOS است. البته برای تغییر تماس معمولی به تصویری تحت اسکایپ، باید اطلاعات حساب اسکایپ مخاطب در تلفن موجود باشد در غیر اینصورت دکمه تماس ویدیویی اسکایپ غیرفعال خواهد بود.

علاوه بر این، اسکایپ با دستیار صوتی کورتانا نیز یکپارچه شده است. به عنوان مثال کاربر می‌تواند از کورتانا بخواهد تا یک تماس تصویری تحت اسکایپ را با شخص خاصی برقرار کند. برای این منظور باید عبارت اسکایپ را در ابتدای جمله بیان نموده و سپس نام شخص مورد نظر را به زبان بیاورد و در نهایت نیز عبارت on Video را بگوید:

"Skype, get [someone's name] on video."

نرم‌افزار اسکایپ برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ۸.۱ و ویندوز RT نیز بروز خواهد شد و امکانات تازه‌ای را برای کاربران این دو سیستم‌عامل نیز اضافه خواهد کرد.

هنوز تاریخ انتشار نسخه جدید اسکایپ مشخص نشده است و احتمالا ابتدا باید منتظر عرضه ویندوز فون ۸.۱ باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات