مایکروسافت نسخه‌ی رایگان OneNote را برای سیستم‌عامل مک منتشر خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار منتشر شده توسط The Verge مایکروسافت درصدد ارائه‌ی اپلیکیشن OneNote برای سیستم‌عامل مک است. OneNote، نرم‌افزاری به منظور نت‌برداری و تولید محتوا است که عمری 10 ساله دارد و پیش از این فقط برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز و سپس در سال‌های اخیر برای کاربران اندروید و iOS ارائه شده بود.
تبلیغات

هرچند پیش از این شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن برای ابزار‌های قابل حمل مبتنی بر اندروید و iOS بودیم. اما ردموندی‌ها برای نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز هزینه‌ای را از کاربران دریافت می‌کردند که گویا این روند تغییر خواهد کرد. گویا مایکروسافت در اقدام جدید خود نسخه‌ی سیستم‌عامل مک و همچنین ویندوز این نرم‌افزار را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

مایکروسافت با ارائه‌ی این نسخه، نگرش جدیدی را در راستای عرضه محصولات خود در پیش گرفته است. همچنین با این اقدام شاهد تغییر در قیمت تمام شده‌ی آفیس مایکروسافت نیز خواهیم بود. ارائه‌ی چنین امکانی در جهت رقابت با رقبای موجود در بازار همچون Evernote است؛ هرچند این تنها سیاست این کمپانی نبوده و مایکروسافت امکانات دیگری را برای حفظ کاربران خود و همچنین جذب کاربران جدید به این نرم‌افزار اضافه خواهد کرد.

براساس اطلاعاتی که منتشر شده است، مایکروسافت ویژگی جدیدی را با نام Web Clipper به این نرم‌افزار اضافه خواهد کرد که می‌توان با استفاده از آن بخشی از صفحه‌ی وب مورد نیاز را در وان‌نوت قرار داد. اضافه‌کردن افزونه‌های توسعه داده شده به مرورگرهای اینترنتی، امکان استفاده از این ویژگی را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد کرد. انواع مرورگرهای در حال استفاده همچون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر قابلیت استفاده از این افزونه‌ها را همچون اورنوت خواهند داشت.

مایکروسافت با تأیید ارائه‌ی نسخه‌ی مک این نرم‌افزار، عرضه‌ی آن را به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی موکول کرده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که این امکان در آفیس 365 نیز بصورت رایگان اعمال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات