تغییر بزرگ اینستاگرام: الگوریتم ریلز بازسازی می‌شود

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو
اینستاگرام الگوریتم بخش ریلز را با تمرکز بر محتوای اورجینال و کمک به بهتر دیده‌شدن کاربران جدید به‌روز می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام با هدف تقویت جایگاه محتوای اورجینال در حال به‌روزرسانی الگوریتم بخش ریلز است. این تغییر رویکرد روی حساب‌های گردآورنده (Aggregator) و سایر اکانت‌هایی که عمدتاً آثار دیگران را بازنشر می‌کنند، تأثیرات بسزایی خواهد گذاشت.

اینستاگرام ضمن اعلام تغییرات در الگوریتم ریلز، به اصلاح سیستم رتبه‌بندی خود برای تسهیل رشد حساب‌هایی تأکید کرده است که تعداد دنبال‌کننده کمتری دارند: «براساس شیوه‌ی قبلی رتبه‌بندی محتوا، افرادی که تعداد دنبال‌کننده‌ی زیادی داشتند و گردآورندگان محتواهای بازنشرشده، درمقایسه‌با سازندگان آثار اورجینال با دنبال‌کنندگان کمتر، در بخش توصیه‌ها بیشتر دیده می‌شدند. باور داریم این رویه باید اصلاح شود تا فرصت برابری برای جذب مخاطبان جدید در‌اختیار همه‌ی تولیدکنندگان محتوا قرار گیرد.»

هنوز مشخص نیست اینستاگرام چگونه سیستم پیشنهاد محتوا را برای ارائه‌ی فرصت برابر بازسازی خواهد کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد الگوریتم این پلتفرم از این به‌بعد پست‌ها را بر‌اساس تعداد دنبال‌کنندگان، اولویت‌بندی نخواهد کرد.

ریلز های اینستاگرام
Instagram

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار مجموعه‌ای از پست‌ها در تردز اعلام کرد: «محتوای واجدشرایط، صرف‌نظر از اینکه سازنده‌ی آن دنبال‌کنندگان زیادی دارد یا خیر، به گروه کوچکی از مخاطبان نمایش داده می‌شود که فکر می‌کنیم از آن لذت خواهند برد. پس از تعامل مخاطبان با محتوا، مجموعه‌های برتر ریلز به گروهی وسیع‌تر نشان داده می‌شوند و سپس بهترین آن‌ها به گروهی حتی بزرگ‌تر نشان داده خواهند شد و این رویه به‌همین‌ترتیب ادامه خواهد یافت.» این سبک دقیقاً مشابه کاری است که تیک‌تاک انجام می‌دهد.

تغییرات مربوط به محتوای اورجینال در اینستاگرام می‌تواند بسیار سریع‌تر اتفاق بیفتد. این شبکه‌ی اجتماعی می‌گوید که درصورت شناسایی دو محتوای یکسان، به‌طور فعال ریلز بازنشرشده را در بخش پیشنهادها با کلیپ اصلی جایگزین خواهد کرد.

اکانت‌هایی که اقدام به‌اشتراک‌گذاری ریلزهای بازنشرشده می‌کنند، با برچسبی مشخص که سازنده‌ی اصلی را تگ می‌کند، مواجه خواهند شد. اینستاگرام می‌گوید تغییرات مذکور درباره‌ی محتواسازانی که تغییرات زیادی مثل ضبط صدای راوی (Voice-Over) یا کلیپ‌های ری‌اکشن اعمال می‌کنند یا پست‌هایی که به‌طور اساسی برای تبدیل‌شدن به میم ویرایش شده‌اند، اعمال نخواهد شد.

اکانت‌های گردآورنده‌ای که به‌طور مکرر پست‌های دیگران را منتشر می‌کنند، با جریمه‌های شدیدتری روبه‌رو می‌شوند. اینستاگرام می‌گوید اگر این اکانت‌ها در ۳۰ روز گذشته بیش‌ از ۱۰ بار محتوای غیراورجینال منتشر کرده باشند، ریلزهای آن‌ها دیگر به مخاطبان جدید توصیه نخواهد شد.

تغییرات جدید در الگوریتم اینستاگرام فقط روی بخش ریلز اعمال می‌شود و روی سایر پست‌های پلتفرم مثل پست‌های معمولی تأثیری ندارد. البته به‌نظر می‌رسد این شرکت در آینده قصد دارد تغییرات الگوریتم را روی انواع دیگر پست‌ها نیز اعمال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات