دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تیک تاک / TikTok Logo روی گوشی و پس زمینه
لایحه‌ی جدیدی که شامل فیلترکردن تیک‌تاک در آمریکا می‌شود، به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید.
تبلیغات

مجلس نمایندگان ایالات متحده باردیگر لایحه‌ای را تصویب کرد که ممکن است به فیلترشدن شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک در این کشور منتهی شود؛ مگر اینکه بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) تصمیم بگیرد این پلتفرم را بفروشد.

لایحه‌ی جدید تفاوت مهمی با لایحه‌ی خبرساز قبلی دارد که باعث می‌شود سنای آمریکا نتواند رأی‌گیری آن را برای مدت‌زمانی طولانی به‌تأخیر بیندازد.

بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی وب‌سایت رسمی کنگره‌ی آمریکا، لایحه‌ی جدید با ۳۶۰ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف تصویب شد تا در مرحله‌ی بعد وارد سنا شود. این لایحه بخشی از تلاش گسترده‌تر مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم کشورهای خارجی نظیر روسیه و حمایت نظامی از اوکراین است و قراردادن تیک‌تاک در همین لایحه باعث می‌شود که ماجرای این پلتفرم چینی زودتر از انتظار به نتیجه برسد.

فیلتر تیک‌تاک در آمریکا؛ ماجرا چیست؟
فیلتر تیک‌تاک در آمریکا؛ ماجرا چیست؟
مطالعه '13

سنای آمریکا باید لایحه‌ی دیگری را به رأی‌گیری بگذارد که ماه گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید و به‌طور خاص روی تیک‌تاک تمرکز دارد. گفته می‌شود که به‌ این‌ زودی‌ها شاهد رأی‌گیری درباره‌ی لایحه‌ی اصلی نخواهیم بود.

رئیس کمیته‌ی بازرگانی سنای آمریکا در ابتدا با لایحه‌ی جدید موافق نبود؛ اما پس از اعمال برخی اصلاحات، چراغ سبز نشان داد. به‌موجب تغییرات اخیر، بایت‌دنس برای فروش تیک‌تاک زمان بیشتری دراختیار خواهد داشت (حداکثر یک سال).

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات