درآمد تیک‌تاک از بازار آمریکا به ۱۶ میلیارد دلار رسید

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
tiktok | تیک تاک
درآمد تیک‌تاک در بازار آمریکا با رشد انفجاری سالانه به ۱۶ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

به گزارش فایننشال تایمز، تیک‌تاک سال ۲۰۲۳ در آمریکا درآمدی بالغ‌بر ۱۶ میلیارد دلار داشت؛ این در حالی است که آمریکا شدیداً به فیلتر کردن تیک‌تاک فکر می‌کند.

طبق گزارش‌ها، درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری بایت‌دنس در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد نسبت‌ به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته که نتیجه‌ی رشد انفجاری تیک‌تاک است. چین سهم بزرگی از درآمد این شرکت را به خود اختصاص داد.

حدود ۱۷۰ میلیون آمریکایی از تیک‌تاک استفاده می‌کنند. بایت‌دنس که به‌دلیل انتشار مکرر اپلیکیشن‌های مختلف با نام مستعار «کارخانه‌ی اپلیکیشن» شناخته می‌شود، در مسیر پیشی گرفتن از متا از نظر حجم درآمد است. درآمد متا در سال ۲۰۲۳ با ۱۶ درصد افزایش به ۱۳۴٫۹ میلیارد دلار رسید.

مجلس نمایندگان ایالات متحده هفته‌ی گذشته با اکثریت آرا لایحه‌ای را تصویب کرد که به تیک‌تاک ۶ ماه فرصت می‌دهد تا از بایت‌دنس جدا شود، در غیر این صورت فیلتر خواهد شد. البته آن لایحه باید از سنا هم عبور کند.

تیک‌تاک با ۴۷ میلیون دانلود، محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ بود. فیسبوک و اینستاگرام به‌ترتیب با ۳۵ میلیون و ۳۴ میلیون دانلود در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات