آمار دانلود اینستاگرام از تیک‌تاک عبور کرد؛ جنگ شبکه‌های اجتماعی داغ‌تر از همیشه

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
متا اینستاگرام
اینستاگرام در آمار دانلود اپلیکیشن از تیک‌تاک پیشی گرفت. این دستاورد در حالی ثبت می‌شود که تیک‌تاک در یک‌قدمی فیلترشدن قرار گرفته است.
تبلیغات

به‌گزارش گاردین به‌نقل از سنسور تاور، اینستاگرام در سال گذشته در تعداد دانلود جدید اپلیکیشن‌ از تیک‌تاک پیشی گرفت. موفقیت اینستاگرام به‌تقلید از ویدئوهای کوتاه تیک‌تاک و راه‌اندازی بخش ریلز نسبت داده می‌شود.

بر‌اساس آمار، تعداد کل دانلود‌های اپلیکیشن‌ اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه‌ی ۲۰ درصدی به ۷۶۸ میلیون رسید که آن را به پردانلودترین اپلیکیشن در جهان تبدیل کرد. تعداد دانلودهای تیک‌تاک در مدت مشابه ۴ درصد افزایش یافت تا عدد ۷۳۳ میلیون ثبت شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، رشد تیک‌تاک را یکی از تهدیدهای بزرگ‌ برای اینستاگرام دانسته است. در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام با شبیه‌سازی ویدئوهای تیک‌تاک، ریلز را معرفی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا کلیپ‌های کوتاه را به‌اشتراک بگذارند.

آبراهام یوسف، از مدیران ارشد مؤسسه‌ی سنسور تاور می‌گوید: «اینستاگرام در چند سال گذشته به‌دلیل محبوبیت ویژگی ریلز به‌همراه قابلیت‌های قدیمی، عملکرد بهتری از تیک‌تاک داشته است.» ظاهراً رشد تیک‌تاک از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار سیر خطی گرفته است.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اینستاگرام با افزایش ۱۳ میلیونی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۳ به ۱٫۴۷ میلیارد نفر رسیده است. کاربران فعال تیک‌تاک با کاهش ۱۲ میلیونی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته به ۱٫۱۲ میلیارد نفر رسید.

ظاهراً تعاملات یک‌میلیارد کاربر فعال تیک‌تاک بهتر شده است. کاربران در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته به‌طور متوسط ۹۵ دقیقه در تیک‌تاک زمان صرف کردند؛ در‌حالی‌که این عدد در اینستاگرام ۶۲ دقیقه و در ایکس ۳۰ دقیقه و در اسنپ‌چت ۱۹ دقیقه بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات