به‌دنبال درآمدزایی از تیک تاک هستید؟ ویدیوهای طولانی‌تر بسازید

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیک‌تاک
تیک‌تاک در طرحی جدید، به کاربران برای ساخت ویدیوهای طولانی‌تر پاداش خواهد داد.
تبلیغات

سال گذشته، تیک‌تاک یک سیستم درآمدزایی جدید را به نام Creative Plan راه‌اندازی کرد که کاربران را به تماشای ویدیوهای طولانی‌تر برای فروش تبلیغات بیشتر تشویق می‌کند. اکنون تیک‌تاک به‌طور گسترده این برنامه را اجرا کرده و نامش را به Creator Rewards Program تغییر داده است.

طبق طرح جدید، تیک‌تاک فقط برای ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه هزینه می‌پردازد. این شرکت می‌گوید Creator Rewards روی چهار حوزه‌ی کلیدی اصالت، زمان پخش، ارزش جستجو و تعامل با مخاطب تمرکز خواهد کرد.

تیک‌تاک خاطرنشان می‌کند که از زمان راه‌اندازی نسخه‌ی بتا برای تولید محتوا با مدت زمان بیشتر، درآمد کل سازندگان در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ درصد رشد کرده است و تعداد سازندگانی که درآمد ماهانه‌ی ۵۰,۰۰۰ دلار دارند، تقریباً دو برابر شده است. بنابراین محتوای طولانی‌تر، پردرآمدتر است.

تیک‌تاک همچنین درحال گسترش قابلیت‌های اشتراکی برای سازندگان است. پیش‌از این تنها کاربران لایو استریم به خدماتی مانند محتوای انحصاری (پرداختی)، نشان‌ها و شکلک‌های سفارشی دسترسی داشتند؛ اما تیک‌تاک قصد دارد این قابلیت‌ها را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهد.

تیک‌تاک نوشت: «طی هفته‌های آینده، سازندگان واجد شرایط می‌توانند به‌منظور دسترسی به برنامه‌ی جدید برای تقویت جامعه‌ی خود از طریق محتوا و امتیازات انحصاری، ثبت‌نام کنند و همچنین از این طریق، تعامل بیشتری با سازندگان موردعلاقه‌ی خود داشته باشند.»

برنامه Creator Fund تیک‌تاک که هیچ الزامی برای زمان ویدیو نداشت، سال گذشته به پایان رسید و اغلب به دلیل پرداخت ناچیز مورد انتقاد قرار گرفت. سال گذشته هنک گرین، یکی از کاربران معروف تیک‌تاک، اعلام کرد که به ازای هر ۱٬۰۰۰ بازدید از این پلتفرم، حدود ۲٫۵ سنت کسب کرده است؛ یعنی کمتر از درآمد یوتیوب و تقریباً نیمی از آنچه از طریق تیک‌تاک قبل از راه‌اندازی این برنامه به دست می‌آورد.

در مقابل، برخی از کاربران از Creativity Program استقبال کردند. برخی از سازندگان (با فالوور بین ۵۰۰,۰۰۰ تا چند میلیون) از چند هزار دلار تا نزدیک به ۱۰۰,۰۰ دلار در ماه حقوق دریافت می‌کنند که در مقایسه با Creator Fund کاملاً متفاوت است.

مخاطبان هنوز در مورد ویدیوهای طولانی‌تر مردد هستند. طبق گزارشی از وایرد، در یک نظرسنجی داخلی تیک‌تاک که سال گذشته انجام شد، تقریباً ۵۰ درصد از کاربران گفتند که ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه آزاردهنده هستند و یک‌سوم کاربران، ویدیوها را با سرعت دوبرابر به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات