این نسخه سه بعدی تیک تاک است؛ بازطراحی شبکه اجتماعی معروف

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
محیط کاربری و نمایش پروقابل کاربران در اپلیکیشن تیک‌تاک روی هدست ویژن پرو اپل
تیک‌تاک اپلیکیشن اختصاصی خود را برای هدست ویژن پرو معرفی کرد. این نسخه، حالت سه‌بعدی دارد.
تبلیغات

نسخه‌ی اختصاصی اپلیکیشن تیک‌تاک برای هدست واقعیت ترکیبی اپل معرفی شد. رابط کاربری تیک‌تاک در ویژن پرو نسبتاً آشنا به‌نظر می‌رسد و تقریباً مانند همان چیزی است که در اندروید و گوشی آیفون دیده‌ایم. پخش‌کننده‌ی ویدیو به‌صورت عمودی طراحی شده است و دکمه‌های لایک، نظر و اشتراک‌گذاری کنار آن قرار دارند.

تیک‌تاک از قابلیت بزرگ‌نمایی توسط ژست حرکتی ویژن پرو بهره برده است و بخش نظرات و پروفایل را در پنجره‌ی سمت راست نشان می‌دهد تا پخش‌کننده‌ی ویدیو را مخفی نکنند.

محیط کاربری اپلیلکشین اختصاصی تیک‌تاک در هدست ویژن پرو اپل
پخش‌کننده‌ی ویدیو در اپلیلکشین اختصاصی تیک‌تاک در هدست ویژن پرو اپل

احمد زهران، مدیر محصول تیک‌تاک، پیش‌تر اعلام کرده‌ بود که تیمش کل تجربه‌ی تیک‌تاک را از پایه برای ویژن پرو بازطراحی کرده‌ است. در ویژن پرو، امکان تماشای ویدیوهای تیک‌تاک در محیط واقعی یا در یک مکان کاملاً مجازی مانند سطح ماه وجود دارد و در کنار دیگر برنامه‌های موجود در هدست واقعیت مجازی اپل کار خواهد کرد.

پخش‌کننده‌ی ویدیو و بخش نظرات در اپلیکیشن تیک‌تاک در هدست ویژن پرو اپل

اپل به شدت در تلاش است تا سرویس‌های استریم ویدیو را به ویژن پرو بیاورد. از یک سو دیزنی قبلاً اعلام کرده که سرویس دیزنی‌ پلاس را برای ویژن پرو ارائه می‌کند و از سوی دیگر اپل از سرویس‌هایی مانند آمازون پرایم و پارامونت در ویژن پرو پشتیبانی خواهد کرد.

در همین حال اپلیکشین‌های بزرگی مانند یوتیوب و نتفلیکس از طریق آیپد روی ویژن پرو به‌صورت سازگار اجرا نمی‌شوند و کاربران مجبورند از مرورگر سافاری استفاده کنند. هرچند یوتیوب تأیید کرده است که ساخت اپلیکیشن بومی برای ویژن پرو در دستور کارش قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات