ایکس به تخطی از قوانین متهم شد؛ جریمه در انتظار ایلان ماسک؟

یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk عصبانی با کت شلوار مشکی
ایکس با پرداخت‌نکردن میلیون‌ها دلار پاداش، مفاد قرارداد منعقدشده با کارمندان را نقض کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش Courthouse News، یکی از قاضی‌های فدرال روز جمعه حکم داد که ایکس قرارداد خود با کارمندانش را نقض کرده است. شرکت توییتر که اکنون ایکس کورپ نامیده می‌شود، با پرداخت‌نکردن میلیون‌ها دلار پاداش مرتکب نقض قرارداد شده است.

مارک شوبینگر که پیش از ترک شرکتِ ایلان ماسک در ماه می (اردیبهشت و خرداد) مدیر ارشد حقوق و مزایای ایکس بود، در ماه ژوئن (تیر و خرداد) از ایکس به‌اتهام نقض قرارداد شکایت کرد.

شکایت شوبینگر حاکی از آن بود که قبل و بعد از خرید ایکس در سال گذشته، این شرکت به کارمندان وعده‌ی ۵۰ درصد از پاداش‌های هدف ۲۰۲۰ خود را داده بود؛ اما هرگز این پرداخت‌ها را انجام نداد.

وینس چابریا، قاضی منطقه‌ایِ ایالات متحده، در رد درخواست ایکس برای منفصل‌کردن این پرونده، حکم داد که شوبینگر به‌طور درست و موجه نقض ادعای قرارداد را طبق قانون کالیفرنیا، اعلام کرده است.

قاضی گفت: «زمانی‌که شوبینگر خواسته‌ی توییتر را انجام داد، توییتر پیشنهاد داد در ازای پرداخت پاداش، قراردادشان بر‌اساس قوانین کالیفرنیا باشد. پس با ادعای امتناع از پرداخت پاداش وعده‌داده‌شده‌ی شوبینگر، توییتر آن قرارداد را نقض کرده است.»

وکلای ایکس اظهار کردند که این قرارداد نیست و شرکت فقط قول شفاهی داده و قانون تگزاس باید بر این پرونده حاکم باشد. قاضی حکم داد که قانون کالیفرنیا بر این پرونده حاکم است و استدلال‌های توییتر همگی رد می‌شوند.

ایکس از زمانی‌که ماسک شرکت را خرید و بیش از نیمی از نیروها را اخراج کرد، با شکایت‌های متعدد کارمندان و مدیران سابق مواجه شد.

این شکایت‌ها طیفی از ادعاها را مطرح می‌کنند؛ از‌جمله اینکه ایکس علیه کارمندان مسن‌تر و زنان و کارگران معلول تبعیض قائل شده و هنگام اخراج‌های دسته‌جمعی اطلاع قبلی نداده است. ایکس تمامی اتهام‌ها را رد کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات