اینستاگرام ازاین‌پس به امنیت کودکان اهمیت بیشتری می‌دهد

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستا در اپلیکیشن اینستاگرام Instagram روی آیفون - اختصاصی زومیت
متا اعلام کرده است که برای محافظت از کودکان در پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک، قابلیت‌های امنیتی جدیدی را به کار می‌گیرد.
تبلیغات

متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که در حال گسترش و به‌روزرسانی قابلیت‌های ایمنی‌محور با تمرکز بر کودکان است تا از آن‌ها دربرابر محتواهای آسیب‌زننده محافظت کند. این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که در هفته‌های اخیر برخی از رسانه‌ها گفته‌اند متا در اینستاگرام محتواهایی شامل سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در چندین گزارش مستقل توضیح داده است که اینستاگرام و فیسبوک چگونه پست‌های نامناسب حاوی محتواهای جنسی کودکان را برای کاربران مختلف به‌نمایش درمی‌آورند.

چند ماه پیش گفته شد اینستاگرام شبکه‌ای از حساب‌ها را به هم مرتبط می‌کند که مشغول خرید و فروش محتواهای CSAM (هرزه‌نگاری کودکان) هستند. در آن زمان گفته شد الگوریتم اینستاگرام به دارندگان حساب‌های یادشده امکان می‌دهد که به‌راحتی یکدیگر را پیدا کنند.

مشکل یادشده‌ی اینستاگرام حتی در بخش Facebook Groups هم دیده می‌شود. ظاهراً اکوسیستمی از حساب‌ها و گروه‌های پدوفیل در فیسبوک وجود دارند که برخی از آن‌ها ۸۰۰٬۰۰۰ عضو پیدا کرده‌اند. در هر دو نمونه، الگوریتم‌ متا به افزایش کاربران گروه‌ها کمک کرد و باعث شد که آن‌ها بتوانند راحت‌تر یک‌دیگر را پیدا کنند.

متا در بیانیه‌اش می‌گوید محدودیت‌هایی برای نحوه‌ی تعامل حساب‌های مشکوک در نظر می‌گیرد. این حساب‌ها در اینستاگرام امکان فالوکردن یک‌دیگر را از دست خواهند داد. همچنین نظرات این حساب‌ها در زیر پست سایر حساب‌های مشکوک نمایش داده نخواهند شد.

متا همچنین فهرست عبارت‌ها، کلمات و ایموجی‌های مربوط‌به ایمنی کودکان را گسترش داده است و حالا از فناوری یادگیری ماشینی برای شناسایی ارتباط میان کلماتِ جست‌و‌جوشده‌ی مختلف، استفاده می‌کند.

نهادهای رگولاتوری در ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا، متا را تحت فشار گذاشته‌اند تا نحوه‌ی محافظت از کودکان را در پلتفرم‌هایش شرح دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، قرار است اوایل سال ۲۰۲۴ به‌همراه شماری دیگر از مدیران ارشد صنعت فناوری به مجلس سنا برود و به سؤالات نمایندگان آمریکا پاسخ دهد. این جلسه‌ی استماع روی امنیت کودکان در فضای آنلاین متمرکز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات