مجلس آمریکا مدیران متا، ایکس و تیک‌تاک را احضار کرد؛ تغییرات بزرگ در راه‌اند؟

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg در جلسه مجلس سنا با کت شلوار
مدیران عامل متا، ایکس، تیک‌ تاک، اسنپ و دیسکورد در سنای آمریکا در مورد شکست در محافظت آنلاین از کودکان شهادت خواهند داد.
تبلیغات

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فناوری در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در جلسه‌ی استماع درباره‌ی استثمار آنلاین کودکان در برابر سنای ایالات متحده شهادت خواهند داد. کمیته‌ی قضایی سنا در روز چهارشنبه اعلام کرد که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس (توئیتر سابق)، شو زی چو، مدیرعامل TikTok، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ‌چت و جیسون سیترون، مدیر عامل دیسکورد را فراخوانده است.

سناتور دیک دوربین و لیندسی گراهام پس امتناع از حضور برخی مدیران در طی چندین هفته مذاکرات، احضاریه‌‌ای برای یاکارینو، اشپیگل و سیترون در اوایل این ماه صادر کردند. زاکربرگ و چو داوطلبانه با شهادت موافقت کرده‌اند. سناتورها می‌گویند جلسه‌ی استماع به مدیران عامل این فرصت را می‌دهد که «در مورد شکست خود در محافظت از کودکان آنلاین شهادت دهند».

متا درحال‌حاضر با شکایتِ ده‌ها ایالت آمریکا به دلیل گمراه کردن مردم در مورد ایمنی فیس‌بوک و اینستاگرام روبه‌رو است. در همین حال، مدارسی در سراسر ایالات‌ متحده علیه متا، بایت‌دنس، آلفابت و اسنپ شکایت و آن‌ها را به اداره‌ی پلتفرم‌هایی که برای بچه‌ها اعتیادآور است متهم کرده‌اند.

دوربین و گراهام در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «از ابتدا می‌دانستیم که تلاش‌های ما برای محافظت آنلاین از کودکان، با تعلل بزرگان صنعت فناوری روبه‌رو خواهد شد. آن‌ها در نهایت مجبور می‌شوند در مورد محافظت از بچه‌ها شکست‌های خود را بپذیرند. اکنون که هر پنج شرکت در حال همکاری هستند، ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات مدیران عامل آن‌ها هستیم. والدین و فرزندان خواستار اقدام هستند.»

این جلسه‌ی استماع بخشی از پروژه‌ی دوحزبی جدیدی در سنا است که روی افزایش سخت‌گیری به قوانین ایمنی کودکان در اینترنت تمرکز دارد. در یک سال اخیر، لایحه‌ی ایمنی آنلاین در چندین ایالت با هدف محافظت از کودکان به صورت آنلاین اجرا شده است. با این حال، منتقدان استدلال می‌کنند که این لایحه‌ها بسیار گسترده هستند و ممکن است بیش از آن‌که مفید باشند، ضررده شوند.

در ماه مارس (اسفند و فروردین)، یوتا لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن افراد زیر سن قانونی باید رضایت والدین را برای ثبت‌نام در پلتفرم‌های اجتماعی دریافت کنند، در حالی که لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی اکنون برای مشاهده‌ی محتوای مضر برای کودکان، به تأیید سن نیاز دارند.

سایر لایحه‌های ایمنی کودکان، مانند قانون ایمنی آنلاین کودکان و COPPA 2.0 نیز اخیراً توسط کمیته‌ی بازرگانی سنا، به‌رغم مخالفت طرفداران حفظ حریم خصوصی تصویب شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات