ایلان ماسک از چهار فرد ناشناس به‌دلیل استخراج داده‌های توییتر شکایت کرد

جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رقص ایلان ماسک با کت شلوار روی صندلی
ایلان ماسک از چهار فرد ناشناس به‌دلیل «استخراج غیرقانونی داده‌ی کاربران توییتر» شکایت کرده است.
تبلیغات

شرکت هلدینگ ایکس کورپ ایلان ماسک که مالکیت توییتر را در اختیار دارد، از چهار فرد ناشناس به‌خاطر استخراج غیرقانونی داده‌ی کاربران توییتر شکایت کرده است. پرونده‌ی شکایت، بیش‌از یک هفته پیش در شهرستان دالاس ایالت تگزاس ثبت شده و ایلان ماسک در آن خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت شده است.

چهار فرد موردبحث که صرفاً بر اساس آدرس IP شناسایی شده‌اند، به شیوه‌ی غیرقانونی داده‌ی کاربران توییتر را به دست آورده‌اند و قوانین استفاده از این پلتفرم را نقض کرده‌اند. ایکس کورپ می‌گوید این افراد صفحه‌ی ثبت‌نام توییتر را پر از «درخواست‌های خودکار» کرده‌اند. این درخواست‌ها باعث شده به سرورهای توییتر فشار سنگینی وارد شود و تجربه‌ی کاربران تحت تأثیر قرار بگیرد.

ایکس کورپ می‌گوید فعلا نتوانسته است هویت چهار فردی را که در استخراج داده‌های کاربران نقش داشته‌اند شناسایی کند. بر اساس پرونده، اقدام این افراد هزینه‌ی اضافی به ایکس کورپ تحمیل کرده است. ظاهرا چهار فرد موردبحث توانسته‌اند ازطریق استخراج غیرقانونی داده‌های توییتر، سود کسب کنند.

در پرونده‌ آمده است که ایکس کورپ مجبور شده در واکنش به استخراج اطلاعات، تعداد توییت‌هایی را که هر کاربر در طول روز مشاهده می‌کند، محدود کند. ایکس کورپ همچنین دسترسی به توییتر را برای کاربرانی که ثبت‌نام نکرده‌اند غیرممکن کرد.

بر اساس گزارش ورج، توییتر برای موفقیت در پرونده‌ی جدید با چالش‌هایی مواجه خواهد بود. دادگاه تجدیدنظر ناحیه‌ی نهم آمریکا سال گذشته در حکمی اعلام کرد جمع‌آوری داده‌هایی که به‌صورت عمومی قابل‌دسترس هستند، قانون سوءاستفاده و کلاه‌برداری کامپیوتری را نقض نمی‌کند.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه‌ی پنجم در سال ۲۰۲۰ گفت استخراج داده‌ها ممکن است به‌عنوان «استیفای ناروا» شناخته شود. ایکس کورپ به دنبال این است که چهار فرد را به همین جرم متهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات