ایلان ماسک با خرید توییتر ۲۴ میلیارد دلار ضرر کرد

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک نگران Elon Musk در حال درست کردن کراوات
توییتر که در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری به مالکیت ایلان ماسک درآمد، اکنون ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
تبلیغات

بر اساس گزارش ورج، ایلان ماسک توییتر را ۲۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده، این درحالی است که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس برای خرید شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کرده بود. ماسک در نامه‌ای به کارکنان توییتر گفته است که آن‌ها پاداش سهام را بر اساس ارزش ۲۰ میلیارد دلاری توئیتر دریافت خواهند کرد.

ایلان ماسک سال گذشته قبل از نهایی کردن قرارداد توییتر گفته بود ارزش این شبکه‌ی اجتماعی کمتر از آن مبلغی است که برای خریدش پرداخت می‌کند. ایلان ماسک در قالب قراردادی که با مدیران پیشین توییتر امضا کرد، پذیرفت برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی هر سهم را با قیمت ۵۴٫۲۰ دلار خریداری کند. همین قیمت بالا یکی از عواملی بود که باعث شد ایلان ماسک تصمیم‌به عقب‌نشینی از قرارداد بگیرد. ماسک گفته بود مدیران وقت توییتر ادعاهایی نادرست و گمراه‌کننده درباره‌ی تعداد بات‌های این شبکه‌ی اجتماعی مطرح کرده‌اند.

ایلان ماسک در نامه‌‌ی خطاب به کارکنان توییتر گفته است این شبکه‌ی اجتماعی «مسیری روشن ولی دشوار» برای دست‌یابی به ارزش بازار ۲۵۰ میلیارد دلاری دارد. دست‌یابی به این هدف باعث می‌شود ارزش پاداش سهام توییتر ۱۰ برابر بیشتر از حالت فعلی شود. توییتر همچون اسپیس ایکس به کارمندانش امکان می‌دهد پاداش‌های سهام را در بازه‌های زمانی مشخصی نقد کنند.

ایلان ماسک می‌گوید از نگاه او توییتر به‌دلیل تغییرات چند وقت اخیر، هم‌اکنون یک «استارتاپ معکوس» است. ایلان ماسک به محض تصاحب توییتر احتمال ورشکستگی را مطرح کرد و پس از اخراج هزاران نفر از نیروها و اعمال تغییراتی اساسی در توییتر، گفت این شبکه‌ی اجتماعی خطر ورشکستگی را پشت سر گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات