تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک پولی شد (به‌روزرسانی: در دسترس قرار گرفت)

جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستاگرام / Instagram در صفحه گوشی در دست چپ
سرویس اشتراکی جدید Meta Verified که مخصوص اینستاگرام و فیسبوک است، دسترسی به تیک آبی را در ازای پرداخت ماهانه ۱۲ دلار ممکن می‌کند.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۲۶ اسفند ۱۴۰۱): بر اساس گزارش ورج، تهیه‌ی تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک از طریق پرداخت حق اشتراک ماهانه، هم‌اکنون برای ساکنان ایالات متحده امکان‌پذیر است. این قابلیت پیش‌تر برای کاربران ساکن در استرالیا و نیوزیلند ارائه شده بود. کاربران به‌منظور خرید تیک آبی باید به این صفحه مراجعه کنند و وارد فهرست انتظار شوند.

خبر اصلی (۳۰ بهمن ۱۴۰۱): متا در اقدامی مشابه توییتر، در حال آزمودن قابلیت احراز هویت پولی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک است. به‌نوشته‌ی ورج، احراز هویت پولی با پرداخت ماهانه ۱۱٫۹۹ دلار انجام می‌شود. اگر از موبایل برای خرید اشتراک استفاده کنید، هزینه‌ی ماهانه به ۱۴٫۹۹ دلار می‌رسد. این اختلاف قیمت مربوط‌ به کارمزدی است که اپل و گوگل در فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور از کاربران دریافت می‌کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌گوید حساب‌های کاربری Meta Verified به برچسب احراز هویت (تیک آبی) دسترسی خواهند داشت. تهیه‌ی اشتراک ماهانه‌ی متا باعث می‌شود الگوریتم حساب شما را بیشتر از قبل به بقیه نشان دهد و هنگام ارتباط با تیم پشتیبانی متا، از اولویت بیشتری برای پاسخ بهره‌مند خواهید بود. احراز هویت پولی این هفته روانه‌ی کشورهای استرالیا و نیوزیلند می‌شود و «به‌زودی» در کشورهای بیشتری در‌دسترس قرار می‌گیرد.

در بخشی از بیانیه‌ی متا می‌خوانیم: «این هفته ما ارائه‌ی سرویس Meta Verified را شروع می‌کنیم. این سرویس اشتراکی به شما امکان می‌دهد حساب خود را از‌طریق کارت ملی تأیید و تیک آبی دریافت کنید.» مارک زاکربرگ می‌گوید هدف از انتشار Meta Verified افزایش امنیت در پلتفرم‌های متا است.

به‌منظور ثبت‌نام در سرویس Meta Verified باید حساب کاربری شما پیش‌نیازهایی را رعایت کند که جزئیات آن‌ها فعلاً اعلام نشده است. این سرویس صرفاً به کسانی ارائه می‌شود که حداقل ۱۸ سال دارند. به‌گفته‌ی متا، علاقه‌مندان به سرویس اشتراکی جدید باید کارت ملی‌ای را به این شرکت ارائه دهند که با نام و تصویر پروفایل اینستاگرام یا فیسبوک سازگاری داشته باشد.

سرویس اشتراکی جدید اینستاگرام و فیسبوک مشابه سرویس Twitter Blue است که ماهانه ۸ دلار قیمت دارد و دسترسی به تیک آبی را امکان‌پذیر می‌کند. متا برخلاف توییتر می‌گوید حساب‌هایی که پیش‌تر تیک آبی دریافت کرده‌اند، با هیچ تغییری مواجه نخواهند شد. توییتر اعلام کرد تمامی حساب‌هایی که به روش قبلی احراز هویت شده‌اند، در‌صورت تهیه‌نکردن سرویس اشتراکی جدید، تیک آبی را از دست می‌دهند.

کسانی که سرویس اشتراکی Meta Verified را تهیه کنند، به مجموعه‌ای اختصاصی از استیکر برای بخش استوری و ریلز دسترسی خواهند داشت. همچنین، این کاربران ماهانه «۱۰۰ ستاره‌ی رایگان» دریافت می‌کنند. این ستاره ارز دیجیتالی است که می‌توانید از آن برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک استفاده کنید.

مارک زاکربرگ می‌گوید کسب‌و‌کارها فعلاً نمی‌توانند سراغ سرویس اشتراکی Meta Verified بروند. همچنین، اگر به‌دنبال تغییر تصویر پروفایل، نام، نام کاربری یا تاریخ تولد خود باشید، باید مجدداً روند احراز هویت را طی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات