آلمان احتمالاً تجهیزات ارتباطی هواوی را به‌طور کامل حذف می‌کند

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
آلمان ظاهراً قصد دارد به دلیل مسائل امنیتی، تا سال ۲۰۲۶ تجهیزات ارتباطی 5G هواوی را کنار بگذارد.
تبلیغات

سیاستمداران ارشد آلمان به‌زودی در زمینه‌ی جمع‌آوری تجهیزات مخابراتی هواوی تصمیم‌گیری می‌کنند؛ ظاهراً وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه و اقتصاد از این تصمیم حمایت می‌کنند؛ اما تصمیم مورد بحث هنوز به‌صورت رسمی و علنی اعلام نشده است.

طرح ممنوعیت تجهیزات 5G هواوی از رویه‌ی دومرحله‌ای تشکیل شده است؛ در مرحله‌ی اول تا ژانویه‌ی ۲۰۲۶ (دی و بهمن ۱۴۰۴) تمام سیستم مخابراتی آلمان حق استفاده از شبکه‌های هواوی و زدتی‌ای را نخواهند داشت. پس از آن و در مرحله‌ی دوم، تا سال ۲۰۲۹ وابستگی اپراتورهای مخابراتی آلمان به منابع مخابراتی و شبکه‌ی چینی به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

حذف تجهیزات به‌سادگی قابل اجرا نخواهد بود چون بودجه‌ی لازم برای جایگزینی سرسام‌آور است؛ از طرفی، انتحاب جایگزین مناسب بسیار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

این اولین‌بار نیست که آلمان به دلایل امنیتی تصمیم‌ به حذف تجهیزات مخابراتی چینی می‌گیرد؛ این تصمیم به دنبال برنامه‌ی Rip and Replace در ایالات متحده و بریتانیا گرفته شد. آلمان در ابتدا اجازه‌ی نصب تجهیزات 5G چینی را صادر کرده بود، اما عواملی همچون نگرانی‌های امنیتی باعث شد که رهبران آلمان در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات