با بهترین اپلیکیشن‌های رژیم غذایی آشنا شوید

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش یا افزایش دهید، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رژیم غذایی‌تان داشته باشید. اپلیکیشن‌های مختلفی برای ارائه رژیم غذایی توسعه یافته‌اند که می‌توانند به کمکتان بیایند.
تبلیغات

سلامت جسم یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید همه‌ی انسان‌ها به آن توجه کنند. سالیانه جان افراد زیادی به دلیل بروز مشکلات مختلف جسمی به خطر می‌افتاد. می‌توان یکی از فاکتورهای داشتن بدن سالم را تناسب اندام دانست.

این مقاله در ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ توسط مصطفی آرایشگر نوشته و در ۱۰ آذر ۱۴۰۱ توسط مصطفی عسگری به‌روزرسانی شد

یکی از موضوعات بسیار مهم برای افراد در طول زندگی حفظ تناسب‌اندام است؛ البته نباید فراموش کرد که تناسب‌اندام بدون داشتن برنامه‌ی رژیم غذایی مناسب به‌دست نخواهد آمد. درحال‌حاضر، بیشتر افرادی که می‌شناسیم و در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، گوشی هوشمند دارند و همین امر سبب شده تا توسعه‌دهندگان زیادی برنامه‌های رژیم غذایی تولید و منتشر کنند.

در این مقاله، قصد داریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن های رژیم غذایی را معرفی و بررسی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های ایرانی رژیم غذایی

در میان اپلیکیشن‌های بسیار زیادی که تاکنون برای رژیم غذایی و تناسب اندام توسعه یافته‌اند، گزینه‌هایی نیز وجود دارند که ایرانی هستند. در این بخش از مقاله، سراغ این اپ‌ها رفته‌ایم و بعضی از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- زیره

محیط اپلیکیشن رژیم غذایی ایرانی زیره

اپلیکیشن زیره را باید به‌دلیل قابلیت‌هایش به‌عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های رژیم غذایی معرفی کنیم که توسعه‌دهندگان کشورمان طراحی، تولید و منتشر کرده‌اند. تمرکز اپلیکیشن مذکور روی اهدافی است که شما تعیین می‌کنید. به‌عنوان مثال، پس از دانلود و نصب برنامه، حساب کاربری جدیدی با ایمیل یا شماره‌تماس خود ایجاد خواهید کرد و در‌ادامه، باید هدف خود شامل کاهش وزن، افزایش وزن و تثبیت وزن را انتخاب کنید.

توجه کنید هنگام ورود به برنامه، باید جنسیت، وزن، قد، سن و... را به‌درستی تکمیل کنید تا انتظار عملکرد دقیق برنامه در ارائه‌ی بهترین رژیم‌های غذایی را داشته باشید. این برنامه به‌خوبی باعث آشنایی شما با موادغذایی کم‌کالری خواهد شد و قطعاً بر تصمیم‌گیری‌تان تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. شما مواد‌غذایی دلخواهتان را برای بررسی میزان کالری می‌توانید اعلام و سپس بررسی کنید. همچنین در اپلیکیشن زیره، حرکت‌های مختلف ورزشی را خواهید دید که می‌توانند بیشترین تأثیر را بر حفظ تناسب‌اندام بگذارند.

یکی دیگر از قابلیت‌های برنامه‌ی زیره را می‌توان ارائه‌ی هشدارهای لازم به افراد، آن‌هم در‌صورت مصرف غذاهایی دانست که میزان کالری بسیار زیادی دارند. در‌حقیقت، مصرف غذاهای پرکالری می‌تواند بر افزایش وزن و از‌دست‌دادن تناسب‌اندام بسیار تأثیرگذار باشد. این برنامه را برای سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توانید دریافت و از آن استفاده کنید.

زیره را می‌توان بهترین برنامه رژیم لاغری ایرانی دانست.

2- کرفس

محیط اپ کرفس که برای رژیم غذایی و کالری شماری استفاده می شود

یکی دیگر از برنامه‌های مشهور درزمینه‌ی مدیریت و پیشنهاد رژیم غذایی اپلیکیشن لاغری کرفس است. این اپلیکیشن متناسب با مشخصات ظاهری‌ای که خودتان اظهار می‌کنید، بهترین وزن و رژیم‌های غذایی را پیشنهاد می‌کند و تا رسیدن به تناسب‌اندام واقعی کنارتان خواهد بود.

اپلیکیشن کرفس مطابق با روش‌های علم تغذیه و تناسب‌اندام، میزان کاهش یا افزایش وزن را در بازه‌های زمانی هفتگی تعیین خواهد کرد. اگر بخواهیم روش اپلیکیش کرفس برای لاغری یا چاقی را بیان کنیم، باید بگوییم مبتنی‌بر شمارش کالری است. در‌حقیقت، برنامه‌ی غذایی شخصی خود را متناسب با کالری محاسبه‌شده‌ی برنامه‌ی کرفس می‌توانید تعیین و برای تحققش تلاش کنید.

بد نیست بدانید که شما هم می‌توانید با واردکردن مواد‌غذایی مدنظرتان، میزان کالری آن‌ها را بررسی و ارزیابی کنید. در‌نهایت امکان تصمیم‌گیری صحیح برایتان فراهم خواهد شد. اگر تصمیم گرفته‌اید گام نهایی را برای آشپزی رژیمی بردارید، برنامه‌ی کرفس با بیشتر از ۱۵۰ دستور غذایی رژیمی سالم همراه شما خواهد بود. برنامه‌ی کرفس را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود و نصب کنید.

3- مانکن

محیط اپلیکیشن مانکن که نمودار و ٰرژیم غذایی موجود در آن را نشان می دهد

همان‌طورکه از نام این اپلیکیشن هم پیدا است، روش‌های رسیدن به تناسب‌اندام فوق‌العاده را دراختیارتان قرار خواهد داد. یکی از ویژگی‌های مهم‌ اپلیکیشن لاغری مانکن رابط کاربری ساده و البته جذابش است.

پلیکیشن مانکن به قابلیت کالری‌شمار مجهز است و همین مسئله می‌تواند تأثیر زیادی بر الگوی مصرف غذایی شما بگذارد. همچنین در این برنامه، برای خودتان هدف‌گذاری کنید و مثلاً هدف وزنی خود را تعیین کنید تا برنامه راه‌های رسیدن به آن هدف را پیشنهاد دهد. بد نیست بدانید که در بخش هدف‌گذاری، می‌توانید قابلیت چربی‌سوزی را نیز برای لاغری سریع فعال کنید تا روند فوق‌العاده‌ی آن را مشاهده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های برنامه‌ی مانکن تجزیه‌وتحلیل بشقاب غذایتان است. به‌عنوان مثال، امکان معرفی موادغذایی دلخواهتان وجود دارد که برای مصرف روزانه در نظر گرفته‌اید تا با انجام این کار، بتوانید به‌درستی آن‌ها را تفکیک کنید. در‌حقیقت، این برنامه به شما اعلام خواهد کرد که مصرف چه مقدار از موادغذایی مدنظرتان می‌تواند مناسب باشد. البته نباید بخش مربوط به تمرینات ورزشی را هم نادیده گرفت. این بخش از اپلیکیشن مانکن با ارائه‌ی تمرینات مبتدی تا حرفه‌ای، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش یا افزایش یا تثبیت وزن شما ایفا کند.

از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن مانکن مدیریت مصرف آب روزانه و گام‌شمار و محاسبه‌گرهای خاصی است که هر‌کدام از آن‌ها برای رسیدن به اهدافتان کاربرد دارد.

تصاویر نشان دهنده محیط اپلیکیشن سالما

حال سراغ یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی رژیم غذایی موجود در دنیای فناوری می‌رویم . سالما می‌تواند براساس شرایط کاربر به او برنامه غذایی و ورزشی ارائه دهد. حتی بخشی نیز برای راهکارهای سبک زندگی در نظر گرفته شده است. در اپ مذکو بیش از ۲۰۰ دستور آشپزی و ۲۰۰۰ حرکت ورزشی وجود دارد.

علاوه بر تمام موارد ارائه شده توسط سالما، تیم پشتیبانی و مشاور نیز به صورت تمام وقت پاسخگوی کاربران هستند تا هرگونه سوالی برطرف شود. درضمن، نگران نباشید زیرا تمام اطلاعات ذخیره‌ شده محرمانه هستند.

سازندگان سالما این اپلیکیشن را به‌گونه طراحی کرده‌اند که می‌تواند غذاهای مختلفی به کاربران پیشنهاد کند، اما حتی خود افراد نیز می‌توانند از میان گزینه‌های موجود هرکدام که میل بیشتری به آن داشتند را انتخاب کنند. حتی مقدار و زمان میل کردن نیز به شما یادآوری می‌شود!

می‌توانید همین حالا اپلیکیشن لاغری سالما را برای اندروید دانلود و بدون استرس رژیم غذایی خود را پیگیری کنید.

5- کالری شمار جزیره

اپلیکیشن کالری شمار جزیره

یکی از روش‌های رسیدن به تناسب اندام، بررسی کالری غذاهای مصرفی است. کالری شمار جزیره دقیقاً همین کار را برای شما انجام می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند دوست خوبی برای افرادی باشد که در مسیر رسیدن به اندام ایده‌ال هستند.

کالری شمار جزیره اپلیکیشن جذابی است که بخش‌های مفید و کاربردی مختلفی دارد که می‌توان از آن برای رسید به اندامی ایده‌آل استفاده کرد. با شمارش کالری به کمک جزیره می‌توانید سریع‌تر به وزن دلخواه خود برسید.

همچنین علاوه‌بر کالری شمار، بخش‌های دیگری نیز مانند گام‌شمار، باشگاه و رژیم وجود دارند که هدفشان کمک به کاربران برای رسیدن به وزن دلخواه است. از جذابیت‌های اپ مذکور می‌توان به ویژگی‌های موجود برای افرادی که دارو مصرف می‌کنند اشاره کرد. کتابخانه بزرگی مملو از اطلاعات درباره‌ی داروهای مختلف و همچنین آلارمی مخصوص زمان مصرف آن‌ها دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

6- فیتو - کالری شماری و رژیم

محیط اپ فیتو - کالری شماری و رژیم

به‌عنوان ششمین اپلیکیشن رژیم غذایی لیستمان سراغ فیتو رفته‌ایم. اپی که می‌تواند با قابلیت‌های متعدد خود هر کاربری را راضی نگه دارد. تنها کافی است مشخصات خود را در آن وارد کنید تا به شما در داشتن رژیم غذایی‌ مناسب یاری برساند. همچنین بخش‌هایی نیز در آن تعبیه شده‌اند که به رژیم‌های مخصوصی مانند کتوژنیک و فستینگ مربوط می‌شوند.

فرقی نمی‌کند هدفتان کاهش، تثبیت یا افزایش وزن باشد، زیرا فیتو دارای ویژگی‌های مختلف برای هرکدام از آن‌ها است. حتی اگر شما قصد داشته باشید با رژیم بدنسازی عضله بیاورید نیز می‌توانید روی آن حساب کنید.

همین حالا می‌توانید اپلیکیشن لاغری فیتو را برای کالری شماری و رژیم دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

7- دوپامین

محیط اپ ایرانی دوپامین

در نهایت به آخرین اپلیکیشن موجود در فهرست، یعنی دوپامین می‌رسیم. مهم نیست که هدف شما کاهش یا افزایش وزن باشد، زیرا توسعه‌دهندگان برنامه مذکور به همه چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید فکر کرده‌اند.

با مقایسه وعده‌های غذایی از نظر کالری، پروتئین، چربی و کربوهیدرات، امکان جایگزینی وعده‌های غذایی در دوپامین در نظر گرفته شده است. درنتیجه کاربران به گزینه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود دسترسی خواهند داشت و دیگر نیازی نیست نگران تکراری شدن غذاها باشید.

با دوپامین به‌راحتی تمام جزئیات مربوط به وعده‌های غذایی خود را تحلیل کنید تا سریع‌تر به هدفتان برسید. همچنین شما می‌توانید برای بررسی میزان عملکرد خود به نمودارهای موجود در اپلیکیشن مراجعه کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های خارجی رژیم غذایی

تا اینجای مقاله، سعی کردیم بهترین برنامه های رژیم غذایی ایرانی را معرفی و بررسی کنیم. در‌ادامه، قصد داریم دو اپلیکیشن خارجی را معرفی کنیم که عملکرد مطلوبی در‌زمینه‌ی تناسب‌اندام از خود نشان داده‌اند.

1- Lifesum

محیط اپ Lifesum و افتخارات آن در صنعت نرم افزار گوشی

اگر قصد دارید از اپلیکیشن‌های خارجی رژیم غذایی استفاده کنید، Lifesum گزینه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آید. این برنامه رابط کاربری ساده و جذابی دارد که کار با آن را ساده جلوه می‌دهد. این اپلیکیشن همانند اپلیکیشن‌های ایرانی به قابلیت شمارش کالری مجهز است و می‌تواند متناسب با ظاهر و اطلاعات اولیه‌ای که ارائه می‌کنید، رژیم‌های غذایی خاصی به شما پیشنهاد دهد. توجه کنید که برنامه‌ی غذایی خاص خود را برای کاهش وزن می‌توانید انتخاب کنید و اجباری در این زمینه وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن رژیم غذایی Lifesum، ارائه‌ی دستورالعمل‌های مربوط به رژیم‌های غذایی مختلف است. کاربران و علاقه‌مندان به تناسب‌اندام که به‌دنبال دستورالعمل‌های مدنظرشان در زمینه رژیم‌های غذایی هستند، این اپلیکیشن را از لینک‌های زیر برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند دانلود و نصب کنند.

باتوجه به ویژگی‌های ارائه شده توسط اپ مذکور، می‌توان Lifesum را بهترین برنامه رژیم غذایی موجود دانست.

2- Calorie Counter

محیط اپ Fooducate و نحوه عملکرد آن

یکی دیگر از برنامه‌های رژیم غذایی خارجی که عملکرد مناسبی دارد و امتیازش در گوگل‌پلی هم شاهدی بر این مدعا است، Calorie Counter – MyFitnessPal نام دارد. این برنامه برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس قرار دارد و کاربران می‌توانند آن را دانلود و در گوشی هوشمندشان نصب کنند. بدون تردید می‌توان برنامه Calorie Counter – MyFitnessPal را با داشتن بیش از ۱۱ میلیون موادغذایی در دیتابیس، یکی از اپلیکیشن‌های بزرگ رژیم غذایی دانست.

با نصب این برنامه، اهداف خود را می‌توانید تعیین و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. باید به این موضوع توجه کنید که این اپلیکیشن رژیم غذایی براساس اهدافی که تعیین کرده‌اید، به شما در کسب موفقیت کمک خواهد کرد. یکی دیگر از قابلیت‌هایی این برنامه امکان اشتراک‌گذاری موفقیت‌هایی است که در تناسب‌اندام به‌دست آورده‌اید.

3- PlateJoy

محیط اپلیکیشن Fooducate

PlateJoy اپ برنامه‌ریزی غذایی است که متخصصان تغذیه آن را طراحی کرده‌اند.

PlateJoy یکی از قابل تنظیم‌ترین اپ‌های برنامه‌ریزی وعده غذایی است که به شما امکان می‌دهد اهدافی مانند کاهش وزن را تعیین کنید و حتی از بین چندین الگوی غذایی مانند کتو، بدون لبنیات، پالئو و ... هر کدام که دوست داشتید مورد استفاده قرار دهید.

علاوه‌براین، اپ مذکور به شما امکان می‌دهد مواد غذایی که دوست ندارید را فیلتر کنید و گزینه‌ای برای تنظیم اندازه‌های مختلف برای هر فرد در خانواده‌تان ارائه می‌دهد. با استفاده از پاسخ‌های کاربران به پرسشنامه‌ای مختصر، PlateJoy هر هفته ‌یک برنامه غذایی سفارشی برای شما ایجاد می‌کند که در آن فهرست خرید خواربار نیز لحاظ شده است.

از ویژگی‌های اپ PlateJoy می‌توان به مناسب بودن آن برای انواع نیازهای غذایی، تمرکز بر برنامه‌ریزی روی وعده‌های غذایی و پخت و پز سالم و مناسب بودن آن برای خانواده‌ها اشاره کرد.

4‍- Fooducate: Nutrition Coach

Calorie Counter – MyFitnessPal

رمزگشایی برچسب‌های مواد غذایی و لیست مواد تشکیل‌دهنده در هنگام خرید مواد غذایی چالش برانگیز است. استفاده از اپلیکیشنی مانند Fooducate: Nutrition Coach می‌تواند به شما کمک کند بهترین مواد غذایی را انتخاب کنید.

Fooducate اسکنر تغذیه‌ای است که به شما امکان می‌دهد بارکد غذا را اسکن و اطلاعات دقیقی در مورد غذا از جمله مواد تشکیل‌دهنده و ترکیبات مغذی را دریافت کنید. با این اپلیکیشن می‌توان بیش از ۲۵۰ هزار بارکد محصول را اسکن کرد.

یکی از جنبه های منحصر‌به‌فرد اسکنر تغذیه Fooducate این است که شما را از مواد کمتر سالمی که معمولاً در محصولاتی پنهان شده‌اند، آگاه می‌کند. با استفاده از برنامه مذکور می‌توانید رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های Fooducate می‌توان به امکان بررسی ورزش و میزان کالری مصرفی اشاره کرد.

5- Calorie Counter - MyNetDiary

محیط اپلیکیشن Calorie Counter - MyNetDiary

MyNetDiary اپلیکیشنی شیک، هوشمند و ساده‌ است که قابلیت‌های مختلف از جمله کالری شمار، اسکنر بارکد مواد غذایی و رژیم را ارائه می‌دهد. می‌توانید به کمک آن در مسیر رسیدن به تناسب اندام سریع‌تر حرکت کنید.

رتبه اول در بهترین برنامه های کالری شمار سال ۲۰۰ توسط فوربس هلث به MyNetDiary داده شده است و این امر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی عملکرد عالی آن باشد.

MyNetDiary که به دلیل کالری‌سنج کاربر پسند اصلی خود شناخته شده، Diabetes Tracker را نیز ارائه می‌کند، برنامه‌ای که به‌طور خاص برای افراد مبتلا به دیابت طراحی شده است.

فقط به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به اکثر این ویژگی ها به اشتراک نیاز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات