بررسی مانیتور Modern MD241P ام اس آی [به‌همراه بررسی ویدیویی]

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
مطالعه 10 دقیقه
مانیتور MD241P به‌لطف نمایشگر ۲۴ اینچی Full HD و پایه‌ی قابل تنظیم، تجربه‌ی استانداردی در کاربری‌های روزمره و اداری ارائه می‌کند. با بررسی مانیتور اداری MSI Modern MD241P همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مانیتورهای اداری یا همان Business بهترین گزینه‌ها برای استفاده‌ی عمومی در محیط خانه، ادارات یا آموزشگاه‌ها به‌حساب می‌آیند؛ چراکه با برچسب قیمتی پایین‌تر، تمام امکانات مورد نیاز را دراختیار قرار می‌دهند. خوشبختانه برندهای مطرح هم از این دسته محصولات غافل نمانده‌اند و در صورتی که به‌دنبال مانیتوری در دسته‌ی کاربری اداری-خانگی باشید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، از بین برندهای خوشنامی همچون ال‌جی، سامسونگ و ام‌اس‌آی محصول مدنظرتان را تهیه کنید.

در بررسی پیش‌رو، به سراغ یکی از مانیتور خوش‌ قیمت بازار با نام MD241P از شرکت ام‌اس‌آی می‌رویم که علاوه‌بر ارائه‌ی امکانات پایه‌ی مورد انتظار از یک مانیتور اقتصادی اداری-خانگی، می‌تواند با طراحی مدرن و شکیل، پایه‌ی قابل تنظیم و کیفیت مقبول تصویر از رقبا پیش بیفتد. پیش‌تر مدل ۲۷ اینچی همین مانیتور را در زومیت بررسی کردیم و حالا مدل ۲۴ اینچی آن را برای بررسی دراختیار داریم. در صورتی که به‌دنبال یک مانیتور در محدوده‌ی قیمتی اقتصادی و با کاربری اداری-روزمره هستید، با بررسی مانیتور Modern MD241P ام‌اس‌آی همراه زومیت باشید.

شما می‌توانید برای خرید مانیتور اقتصادی MSI MD241P با گارانتی ۱۸ ماهه‌ی ماتریس، به فروشگاه ماتریس مراجعه کنید.

بررسی ویدیویی مانیتور MD241P ام اس آی

لطفا با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

طراحی و مجموعه‌ی درگاه‌های مانیتور MD241P ام اس آی

همان‌طور که از نام خانواده‌ی Modern ام‌اس‌آی می‌توان حدس زد، با یک محصول مدرن طرف هستیم که به واسطه‌ی زبان طراحی مینیمال و همه‌پسند، برای تمام دکوراسیون‌ها یک گزینه‌ی ایدئال به حساب می‌آید. تایوانی‌ها برای این سری از مانیتورهایشان جایزه‌ی Reddot 2021 را برده‌اند تا در بخش طراحی، حرف زیادی برای گفتن داشته باشند.

رنگ بندی مانیتور MD241P ام اس آی

مانیتور MD241P با سه رنگ مشکی، سرمه‌ای و سفید به بازار عرضه می‌شود که هرکدام در نوع خود زیبا و شکیل هستند. کل بدنه‌ی مانیتور اعم از حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر و پایه و بازوی اتصالی آن، به یک رنگ هستند و از تغییر رنگ‌های متعدد خبری نیست. کیفیت ساخت قابل قبول مانیتور هم علاوه‌بر اینکه استحکام مناسبی برای آن به همراه دارد، به زیباتر دیده‌شدن محصول نیز کمک می‌کند.

لولای مانیتور MD241P ام اس آی

پایه‌ی مربعی شکل مانیتور، بااینکه چندان بزرگ نیست اما می‌تواند وزن حدود چهار کیلوگرمی مجموعه‌ی مانیتور را به‌خوبی تحمل کند. بازوی متصل به پایه، ازطریق یک مکانیزم قفل به پشت مانیتور متصل می‌شود تا کاربر بتواند جداسازی و اتصال پایه را بدون ابزار خاصی انجام دهد. پایه‌ی قابل تنظیم را باید اصلی‌ترین مشخصه‌ی مانیتور MSI به حساب بیاوریم.

مانیتور MD241P ام اس آی از نمای جانبی

درحالی‌که تقریباً تمام محصولات هم‌رده و هم‌قیمت، با پایه‌های ثابت به‌فروش می‌رسند، ام‌اس‌آی در این بخش، نیاز کاربران عمومی و ادارای را به‌خوبی تشخیص داده است. علاوه‌بر امکان تنظیم ارتفاع پایه تا ۱۱ سانتی‌متر، می‌توان مانیتور را بین ۳۰- تا ۳۰ درجه در راستای محور عمودی چرخاند (Swivel)، آن را بین ۵- تا ۲۰ درجه کج کرد (Tilt) یا با چرخاندن نمایشگر به صورت دایره‌ای، آ‌ن را از حالت افقی به حالت عمودی در آورد. تمام امکاناتی که از آن‌ها نام بردیم، نیاز شما به استندهای مانیتور را کاملاً مرتفع خواهند کرد.

استند مانیتور MD241P ام اس آی

با وجود تمام قابلیت‌هایی که پایه‌ی قابل تنظیم در اختیارتان قرار می‌دهد، در صورتی که از نظر فضای روی میز در مضیقه هستید، می‌توانید مانیتور را با مانت VESA استاندارد ۷۵ × ۷۵ میلی‌متر نیز به دیوار متصل کنید.

نمای جلویی مانیتور MD241P ام اس آی

ام‌اس‌آی برای مدل MD241P نمایشگر ۲۴ اینچی را در نظر گرفته است. پنج دکمه‌ی کنترلی در قسمت سمت راست زیر مانیتور تعبیه شده‌اند که تمام تنظیمات تصویر را می‌توان با استفاده از آن‌ها انجام داد. دو اسپیکر یک واتی هم زیر نمایشگر و رو به سمت پایین قرار دارند که صدای چندان زیادی تولید نمی‌کنند اما برای پخش صدا در فضاهای کوچک کارتان را راه می‌اندازند.

حاشیه‌های مانیتور MD241P ام اس آی
پورت‌های مانیتور MD241P ام اس آی
لوگوی MSI روی مانیتور MD241P ام اس آی
دکمه‌های مانیتور MD241P ام اس آی

درگاه‌های Modern MD241P هرچند متعدد نیستند؛ اما برای یک مانیتور با کاربری اداری بیش از کافی به نظر می‌رسند و در پنل پشت مانیتور و رو به‌ سمت پایین قرار گرفته‌اند. در کنار درگاه پاور، یک درگاه HDMI 1.4، یک درگاه USB Type C و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون تعبیه شده‌اند. درگاه Type C می‌تواند سیگنال تصویر را با استاندارد Display Port دریافت کند و از قابلیت شارژ نیز پشتیبانی می‌کند؛ یعنی می‌توانید گوشی و دستگاه‌های دیگر را با استفاده از این درگاه شارژ کنید.

کیفیت تصویر مانیتور MD241P ام‌اس‌آی

نمایشگر ۲۴ اینچی مانیتور از پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ ×۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند که برای کاربری روزمره و اداری کاملاً مناسب و کافی خواهد بود. تراکم پیکسلی نمایشگر در ابعاد مذکور، حدود ۹۲ پیکسل‌براینچ به دست می‌آید که نسبت به مدل ۲۷ اینچی اندکی بالاتر است و باعث می‌شود پیکسل‌ها را به‌صورت تفکیک‌شده مشاهده نکنید. نمایشگر از نرخ نوسازی ۷۵ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر اهل بازی کردن هم هستید، با توجه به قدرت سیستمتان می‌توانید نرخ فریم‌های بین ۶۰ تا ۷۵ فریم‌برثانیه را نیز دریافت کنید. با عمق رنگ ۸ بیت، نمایشگر MD241P می‌تواند ۱۶٫۷ میلیون رنگ را نمایش دهد.

تیزر سریال ارباب حلقه ها مانیتور MD241P ام اس آی

به منظور جلوگیری از پرش تصویر، ام‌اس‌آی با استفاده از تکنولوژی Anti Flicker، محتوا را بدون گسستگی در MD241P به نمایش در می‌آورد. تایوانی‌ها همچنین می‌گویند که نور آبی ساطع‌شده از نمایشگر به حداقل رسیده است تا کمترین آسیب به چشمان کاربر وارد شود. نمایشگرهای IPS زاویه‌ی دید بسیار وسیعی را دراختیار قرار می‌دهند و مانیتور MSI نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ شرکت سازنده، زاویه‌ی دید نمایشگر در راستای عمودی و افقی را ۱۷۸ درجه عنوان می‌کند که البته با تجربه‌ی ما از مانیتور نیز هم‌خوانی دارد.

ام‌اس‌آی در مشخصات مانیتور به زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه اشاره می‌کند؛ توجه داشته باشید که اگر زاویه‌ی دید وسیع پنل‌های IPS برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد، می‌توانید به‌سراغ محصولاتی با پنل‌های VA بروید که زمان پاسخ‌گویی در محدوده‌ی یک میلی‌ثانیه را ارائه می‌کنند.

صفحه تنظیمات شخصی سازی ویندوز ۱۰ روی مانیتور MD241P ام اس آی

برای نمایش محتوای SDR، مانیتور اداری MD241P ام‌اس‌آی پنج پروفایل تصویر را دراختیار قرار می‌دهد که هرکدام از نظر روشنایی و البته دقت رنگی با یکدیگر متفاوت هستند. مانیتورهای اداری عموماً از استانداردهای HDR پشتیبانی نمی‌کنند که در این محدوده‌ی قیمت و کاربری طبیعی قلمداد می‌شود؛ MD241P نیز از این قاعده مستثنا نیست.

قیمت مانیتور MD241P ام اس آی در حال حاضر خود ۶ میلیون تومان است.

حالت‌های نمایش تصویر SDR

  • Standard
  • Movie
  • FPS
  • RTS
  • Low Blue Light

تمام پروفایل‌ها با تنظیمات پیش‌فرض و غیرقابل‌تغییر ارائه می‌شوند، اما در پروفایل استاندارد می‌توانید مقادیر روشنایی و کنتراست را به دلخواه خودتان تنظیم کنید. روشنایی نمایشگر در صفحه‌ی مشخصات محصول، ۲۵۰ نیت قید شده است. به رسم متداول بررسی‌های زومیت، سنجش روشنایی نمایشگر را برای هر پروفایل تصویر به صورت جداگانه انجام دادیم. تنظیمات پروفایل Standard را نیز روی روشنایی ۱۰۰ درصد و کنتراست را روی عدد ۵۰ تنظیم کردیم.

روشنایی مانیتور MD241P ام اس آی

حالت‌های تصویر / درصد سفیدی الگو

۲ درصد

۱۰ درصد

۲۵ درصد

۵۰ درصد

۹۰ درصد

۱۰۰ درصد

SDR

Standard

۲۱۹

۲۱۶٫۲

۲۲۰

۲۱۶

۲۱۵٫۷

۲۱۷

Movie

۲۳۱

۲۳۱

۲۳۳

۲۳۴

۲۲۹٫۶

۲۳۴

FPS

۱۹۷

۱۹۰

۱۹۱

۱۹۳

۱۹۰

۱۹۴

RTS

۱۵۳

۱۵۴

۱۵۹

۱۵۷

۱۵۸

۱۵۹

Low Blue Light

۱۰۶

۱۰۹

۱۰۴

۱۰۹

۱۰۳

۱۰۲

بیشترین روشنایی تصویر را در پروفایل Movie و حدود ۲۳۴ نیت اندازه‌گیری کردیم که با عدد ذکرشده توسط ام‌اس‌آی اندکی اختلاف دارد؛ اما همچنان برای یک مانیتور LCD قابل قبول است. کمترین روشنایی را پروفایل Low Blue Light تولید می‌کند که بهترین گزینه برای کار در محیط‌های کم‌نور خواهد بود. کنتراست نمایشگر نیز عالی نیست ولی باید توجه داشته باشیم که به‌صورت کلی، پنل‌های IPS در مقایسه با پنل‌های VA کنتراست ضعیف‌تری دارند.

پوشش‌دهی فضای رنگی در پنل مانیتورهای اقتصادی و با کاربری عمومی، معمولاً به فضای رنگی پایه‌ی sRGB خلاصه می‌شود و انتظار نداریم که فضاهای رنگی وسیع‌تر به‌طور کامل پوشش داده شوند. به همین دلیل هم از سنجش دقت رنگی در فضاهای DCI P3 و Rec 2020 چشم‌پوشی می‌کنیم. همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، تمام پروفایل‌ها از نظر پوشش‌دهی فضاهای sRGB, DCI P3 و Rec 2020 عملکرد مشابهی دارند و تنها پروفایل Low Blue Light به‌دلیل تناژ گرمی که به رنگ‌ها می‌دهد، دقت رنگی پایین‌تری دارد.

عملکرد مانیتور MD241P ام اس آی در پوشش فضاهای رنگی

حالت تصویر / فضای رنگی

sRGB

DCI-P3

Rec. 2020

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

Standard

۹۳٫۲

۳

۷۵

--

۵۴

--

Movie

۹۴

۳٫۲

۷۵

--

۵۵

--

FPS

۹۰

۳

۷۰٫۳

--

۵۴

--

RTS

۹۲٫۸

۳

۷۴

--

۵۶

--

Low Blue Light

۹۲

۸

۷۳

--

۵۱

--

پنل مانیتور MD241P فضای رنگی پایه‌ی sRGB را بالای ۹۰ درصد پوشش می‌دهد و در همین فضا، دقت بسیار خوبی را در نمایش رنگ‌ها ارائه می‌کند. رنگ‌ها در پروفایل‌های Movie و Standard از نظر دمایی به حالت خنثی بسیار نزدیک هستند، اما پروفایل‌های RTS و FPS به سردی تمایل زیادی دارند. خوشبختانه امکان شخصی‌سازی دمای رنگ‌ها در پروفایل Standard در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید در منوی تنظیمات مانیتور، با تغییر شدت رنگ‌های آبی، قرمز و سبز، به عملکرد رنگی مورد نظرتان دست پیدا کنید.

جمع‌بندی

با وجود مزایایی همچون طراحی مدرن و مینیمال، کیفیت ساخت خوب و پایه‌ی قابل تنظیم، مانیتور MD241P یک محصول با ارزش خرید بالا در رده‌ی کاربری عمومی به حساب می‌آید. درحالی‌که مدل ۲۷ اینچی همین مانیتور از مشکل تراکم پیکسلی پایین رنج می‌برد، مدل ۲۴ اینچی چنین مشکلی ندارد؛ البته شاید برخی از کاربران، نمایشگر بزرگ را به تراکم پیکسلی بالاتر ترجیح بدهند که در این صورت، مدل ۲۷ اینچی انتخاب مناسب‌تری برایشان خواهد بود.

زومیت گردی با مانیتور MD241P ام اس آی

مانیتور ام اس آی MD241P در بخش نمایشگر نیز عملکرد راضی‌کننده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد و با وجود روشنایی نه‌چندان زیاد، از نظر دقت رنگی فوق‌العاده عمل می‌کند. در صورتی که به‌دنبال یک مانیتور اقتصادی با کاربری عمومی برای منزل، محل کار یا محیط‌های آموزشی باشید، مانیتور Modern MD241P قطعاً می‌تواند به‌عنوان یک گزینه‌ی بسیار خوب در لیست خریدتان قرار بگیرد.

شما می‌توانید برای خرید مانیتور اقتصادی MSI MD241P با گارانتی ۱۸ ماهه‌ی ماتریس، به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • پایه‌ی قابل‌تنظیم
  • نرخ نوسازی ۷۵ هرتز
  • زاویه‌ی دید مناسب
  • دقت رنگ رضایت‌بخش

نکات منفی

  • روشنایی متوسط
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات