بررسی آل این وان Modern AM271 11M ام‌ اس آی [با بررسی ویدیویی]

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
کامپیوتر بدون کیس Modern AM271 با طراحی مینیمال و پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل، تقریباً تمام ملزومات یک آل‌این‌وان استاندارد را برای کاربری عمومی ارائه می‌کند. با بررسی آل‌این‌وان Modern AM271 11M همراه زومیت باشید.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر، نه‌تنها مشکلات جهانی همچون کمبود تراشه، بلکه مشکلات داخلی مثل افزایش افسارگسیخته‌ی قیمت دلار دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کالاهایی که روزگاری برای خریدشان تنها به چندماه برنامه‌ریزی مالی نیاز داشتیم، اکنون به لوکس‌ترین آرزوهایمان تبدیل شوند. در چنین شرایطی که شاید به‌راحتی نتوان حتی به خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده یا یک سیستم دسکتاپ با کاربری روزمره فکر کرد، گزینه‌های جایگزین مثل سیستم‌های آل‌ این‌ وان (All in One) اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند.

سیستم‌های آل‌این‌وان یا کامپیوترهای بدون کیس که شاید آن‌ها را تحت نام کامپیوترهای همه‌کاره نیز بشناسید، ملزومات کاربری‌های روزمره، اداری و خانگی را با صرف هزینه‌ای کمتر نسبت به سیستم‌های دسکتاپ متداول دراختیار قرار می‌دهند. برند MSI علاوه‌براینکه نام شناخته‌شده‌ای برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها است، خط متنوعی از سیستم‌های آل‌این‌وان برای کاربری‌های عمومی نیز درنظر گرفته که در دو سری Modern و Pro ارائه می‌شوند. ما در زومیت به سراغ بررسی یکی از مدل‌های سری Modern با نام AM271 11M رفتیم که از پردازنده‌ی نسل یازدهمی 1165G7 در قلب خود استفاده می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم با بررسی آل‌این‌وان Modern AM271 11M ام‌اس‌آی همراه زومیت باشید.

بررسی ویدیویی آل‌این‌وان Modern AM271

تماشا در یوتیوب

طراحی و درگاه‌های آل‌این‌وان Modern AM271

برخلاف چیزی که از سایر محصولات MSI در ذهن داریم، در سیستم آل‌این‌وان AM271 خبری از نورپردازی‌های شلوغ و لوگوی اژدها نیست و همان‌طور که از نام‌گذاری Modern AM271 برمی‌آید، کامپیوتر همه‌کاره‌ی تایوانی‌ها با طراحی مدرن و مینیمالیستی ارائه می‌شود؛ بدین ترتیب، برای هماهنگ کردن آن با دکوراسیون محیط‌های اداری یا حتی خانه‌ها مشکل چندانی وجود نخواهد داشت.

کار با آل این وان AM271 ام اس آی

کامپیوتر بدون کیس Modern AM271 از پنل ۲۷ اینچ بهره می‌برد. به‌جز حاشیه‌ی پایین پنل که لوگوی MSI را روی سطح خود دارد، دورتادور پنل را حاشیه‌های باریک دربر می‌گیرد. ابعاد دستگاه ۴۳۶ × ۱۶۹٫۹ × ۶۱۱٫۷ میلی‌متر و وزن آن حدود ۵٫۸ کیلوگرم است. از آن‌جایی که تمام سخت‌افزار آل‌این‌وان در یک‌سوم پایین پنل جای گرفته‌اند، همین قسمت بیشترین ضخامت را دارد و بخش اعظم وزن دستگاه نیز از آن ناشی می‌شود.

پایه آل این وان AM271 ام اس آی

مجموعه‌ی آل‌این‌وان روی پایه‌ی نسبتاً باریکی قرار دارد که به اندازه‌ی کافی مستحکم است، اما اندکی لق می‌زند و باید با احتیاط با آن رفتار کرد. امکان تغییر ارتفاع پنل روی پایه وجود ندارد؛ اما می‌توان زاویه‌ی آن را بین ۵- تا ‍۱۵ درجه تغییر داد. علاوه‌بر پایه‌ی استاندارد، آل‌این‌وان MSI با بازوی نگه‌دارنده‌ی MT81 همین شرکت نیز سازگاری دارد که امکان تغییر ارتفاع و چرخاندن پنل را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه‌بر پایه، می‌توان آل‌این‌وان را با مانت ۷۵ × ۷۵ میلی‌متر VESA نیز به دیوار متصل کرد.

بازی با آل این وان AM271 ام اس آی

بسته به انتخاب کاربر، ماوس و کیبورد بی‌سیم درون جعبه‌ی آل‌این‌وان دراختیار قرار می‌گیرد. ماوس MSI اندکی بزرگ و سنگین است؛ اما خوشخبتانه این ویژگی‌ها در کاربری آن تأثیر منفی نمی‌گذارند. علاوه‌بر کلیدهای اصلی، دو کلید Back و Forward هم روی ماوس تعبیه شده‌اند. ماوس MSI دقت عملکرد خوبی دارد و کلیدهای آن سروصدای زیادی ایجاد نمی‌کنند. کیبورد مجموعه، ضخامت کمی دارد و علاوه‌بر کلیدهای اصلی، بخش NumPad هم دارد. کلیدها به‌صورت جزیره‌ای روی کیبورد قرار گرفته‌اند و عمق حرکتی چندانی ندارند. ارگونومی کیبورد باعث می‌شود برای کاربری‌های روزمره فشاری به دست وارد نشود؛ اما اگر زیاد تایپ می‌کنید، احتمالاً مثل ما بعد از مدتی در بندهای انگشتانتان احساس خستگی خواهید کرد.

کیبورد آل این وان AM271 ام اس آی

آل‌این‌وان Modern AM271 تقریباً تمام درگاه‌های مورد نیاز برای کاربری روزمره را دراختیار قرار می‌دهد که پشت دستگاه تعبیه شده‌اند. دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type C، دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type A، جک ۳٫۵ میلی‌متری کمبوی هدفون/میکروفن، درگاه LAN، سه درگاه USB 2.0 Type A، یک درگاه خروجی HDMI و یک درگاه ورودی HDMI برای کامپیوتر همه‌کاره‌ی MSI درنظر گرفته شده‌اند. وجود درگاه HDMI IN بدین معنی است که می‌توان از آل‌این‌وان به‌عنوان مانیتور برای سیستم‌های دیگر نیز استفاده کرد.

کلید ۵ جهتی آل این وان AM271 ام اس آی
پورت‌های کناری آل این وان AM271 ام اس آی
پورت‌های بالایی آل این وان AM271 ام اس آی
پورت‌های پشتی آل این وان AM271 ام اس آی

علاوه‌بر مجموعه‌ی درگاه‌ها، آل‌این‌وان MSI از Bluetooth 5 و Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می‌کند. تایوانی‌ها می‌گویند AM271 اولین آل‌این‌وانی است که از دکمه‌ی کنترلی پنج جهتی برای انجام تنظیمات مانیتور نیز بهره می‌برد.

نمایشگر و اسپیکر آل‌این‌وان Modern AM271

کامپیوتر همه‌کاره‌ی Modern AM271 از پنل غیرلمسی IPS با ابعاد ۲۷ اینچ استفاده می‌کند. نمایشگر از رزولوشن Full HD یا ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند که برای پنل ۲۷ اینچ تراکم پیکسلی نسبتاً پایینی را ارائه می‌دهد، بنابراین اگر از نزدیک به صفحه نگاه کنید، پیکسل‌ها را به تفکیک خواهید دید. MSI می‌گوید که به لطف استفاده از تکنولوژی Anti-Flicker در نمایشگر AM271، از پرش تصاویر یا همان فلیکر جلوگیری می‌شود؛ به‌علاوه شدت نور آبی در نمایشگر کاهش پیدا کرده است تا چشمان کاربر در درازمدت دچار آسیب‌های ناشی از نور آبی نشود.

زومیت گردی با آل این وان AM271 ام اس آی

در اندازه‌گیری‌های زومیت، نمایشگر AM271 توانست به روشنایی حداکثری ۲۴۵ نیت دست پیدا کند که فوق‌العاده نیست؛ اما قابل قبول به حساب می‌آید. به‌علاوه وجود پوشش مات روی نمایشگر به خواناتر شدن آن کمک می‌کند. کمترین روشنایی نمایشگر ۱۲٫۲ نیت است که برای کار در محیط‌های کم‌نور، روشنایی چندان مناسبی نیست و چشمانتان را خسته می‌کند. آل‌این‌وان MSI تصویر مشکی را با روشنایی میانگین ۱٫۶۳ نیت نمایش می‌دهد تا کنتراست، ۱۵۰ به دست بیاید؛ چنین کنتراستی برای یک نمایشگر LCD عملکرد نسبتاً خوبی به حساب می‌آید.

برای نمایشگر آل‌این‌وان MSI پروفایل‌های رنگی مختلف Cinema، Designer، sRGB و User تعریف شده است که هرکدام از نظر تعادل دما و دقت رنگی عملکرد متفاوتی را ارائه می‌کنند. تمام پروفایل‌ها در فضای رنگی sRGB تعریف شده‌اند و نمایشگر، این فضا را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. بهترین دقت را پروفایل‌های Cinema و sRGB ارائه می‌کنند و حالت‌های Designer و User چندان دقیق نیستند. دمای رنگ‌ها به حالت خنثی خیلی نزدیک است و خوشبختانه از تناژ سرد یا گرم خبری نیست. در مجموع، عملکرد نمایشگر آل‌این‌وان AM271 را چه از نظر روشنایی و چه از نظر دقت رنگ قابل قبول ارزیابی می‌کنیم.

عملکرد نمایشگر ام اس آی Modern AM271 11M دربرابر کامپیوترهای دیگر

لپ‌تاپ / آزمایش

تصویر سفید

تصویر مشکی

نسبت کنتراست

AdobeRGB

sRGB

DCI-P3

حداکثر روشنایی

حداقل روشنایی

میانگین روشنایی

Native

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین

خطا

ام اس آی Modern AM271 11M

۲۴۵ نیت

۱۲٫۲ نیت

۱٫۶۳

۱۵۰٫۷

--

--

۹۴

۵

--

--

ام اس آی Pro 22X 10M

۱۷۸ نیت

۹٫۵ نیت

۴٫۳۵ نیت

۴۱

--

--

--

--

--

--

MSI Modern 15

۲۱۱٫۱ نیت

۱۱٫۲۵ نیت

۲٫۳۱ نیت

۹۱٫۴

۶۸٫۵

۳٫۷

۹۳٫۶

۱٫۶

۶۸٫۷

۲٫۹

ام اس آی GE66 Raider

۱۸۱٫۷ نیت

۸٫۱۱ نیت

۱٫۱۶ نیت

۱۵۶٫۱

۷۳٫۱

--

۹۹

۳٫۶

۷۵٫۴

--

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

۲۹۴٫۶ نیت

۱۵٫۷ نیت

۲٫۴۲ نیت

۱۲۱٫۷

۱۰۰

۲٫۵

۱۴۳٫۴

۵٫۴

۹۲٫۹

۳٫۶

هواوی میت بوک D 14

۱۹۱ نیت

۳٫۶۵ نیت

۱٫۰۳ نیت

۱۸۵٫۴

۴۷٫۸

--

۶۴

۴٫۸

۴۷٫۵

--

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو

۲۱۴٫۷ نیت

۰٫۶۳ نیت

۲٫۰۴ نیت

۱۰۵٫۲

۷۳٫۳

--

۹۷٫۷

۱٫۹

۷۴٫۷

--

اپل مک بوک پرو M1

۴۳۶ نیت

۰٫۰۰ نیت

۰٫۵۵ نیت

۸۵۵

۷۶٫۴

--

۹۹٫۹

۲٫۳

۷۸٫۳

--

ایسر هلیوس ۳۰۰

۳۱۹ نیت

۲۱٫۳ نیت

۳٫۷۵ نیت

۸۵

۷۰

۶٫۱

۹۱٫۵

۵٫۵

--

--

مایکروسافت سرفیس بوک ۳

۴۰۵ نیت

۳٫۴ نیت

۰٫۵۳ نیت

۷۶۴

۶۵

۳٫۸

۹۴

۱٫۳

۷۴

۳٫۴

شیائومی می نوت‌بوک پرو ۱۵

۲۵۰ نیت

۵٫۵ نیت

۱٫۴ نیت

۱۷۶٫۶

۷۵

۵٫۱

۱۰۰

۳

--

--

ایسر نیترو ۷

۲۶۸ نیت

۱۸٫۸ نیت

۲٫۰۵ نیت

۱۲۹٫۵

۷۱٫۵

۵٫۳

۹۲٫۵

۴

--

--

هواوی میت بوک D15

۲۱۳ نیت

۴٫۳ نیت

۱٫۵۴ نیت

۱۳۸

۴۸

۵٫۱

۶۳

۴٫۴

--

--

هواوی میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹

۴۷۵ نیت

۵٫۳ نیت

۴٫۱ نیت

۱۱۲

۷۳٫۳

۴٫۳

۹۹٫۱

۱٫۷

۷۵

۳٫۵

مایکروسافت سرفیس پرو ۷

۳۹۴ نیت

۰٫۸ نیت

۰٫۶ نیت

۶۲۵

۷۲٫۵

۴٫۰

۹۶

۱٫۶

--

--

* تمامی اعداد ذکرشده در جدول بالا در آزمایشگاه زومیت حاصل شده است.

تایوانی‌ها برای کامپیوتر همه‌کار‌ه‌ی Modern AM271، دو اسپیکر ۲٫۵ وات نیز در نظر گرفته‌اند. بلندی صدای اسپیکر‌ها قابل توجه نیست و در صورتی که بخواهید بدون هدفون به محتوا گوش کنید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر تهیه‌ی اسپیکرهای مجزا باشید. متأسفانه آل‌این‌وان MSI به وب‌کم مجهز نشده است که برای محصولی با کاربری اداری نقطه ضعف مهمی به حساب می‌آید؛ البته MSI وب‌کم مجزایی را به‌صورت‌ جداگانه برای آل‌این‌وان اقتصادی‌اش به‌فروش می‌رساند.

سخت‌افزار و عملکرد آل‌این‌وان Modern AM271

شرکت MSI آل‌این‌وان AM271 را در دو نسخه و با پردازنده‌های نسل یازدهمی Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 راهی بازار کرده است. پردازنده‌های مذکور عضو خانواده‌ی کم‌مصرف‌های اینتل به‌حساب می‌آیند و عموما انتخاب شرکت‌های سازنده برای لپ‌تاپ‌ها هستند؛ همان‌طور که از کاربری آل‌این‌وان MSI برمی‌آید، Modern AM271 کارت گرافیک مجزا ندارد و برای انجام پردازش‌های گرافیکی به واحد یکپارچه‌ی Intel Xe با ۹۶ واحد عملیاتی و فرکانس بیشینه‌ی ۱٫۳۰ گیگاهرتز تکیه می‌کند.

بهره وری با آل این وان AM271 ام اس آی

آل‌این‌وان AM271 در نسخه‌ی Core i7-1165G7 با ۱۶ گیگابایت رم دو کاناله‌ی DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD با رابط PCIe 3 چهار مسیره، برای بررسی دراختیار زومیت قرار داشت. خوشبختانه امکان ارتقای رم تا ۶۴ گیگابایت وجود دارد که در صورت نیاز بتوانید سیستم را براساس نیازتان ارتقا بدهید. به‌علاوه، به لطف درگاهی که در پنل پشت تعبیه شده است، بدون دردسر خاصی می‌توانید هارد درایو ۲٫۵ اینچی با رابط SATA III را نیز به سیستمتان اضافه کنید و فضای ذخیره‌سازی آل‌این‌وان را افزایش دهید. سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌ی ذخیره‌سازی AM271 در حد سایر سیستم‌های اداری و میان‌رده‌ی بررسی شده توسط زومیت است و الزامات کاربری روزمره را پوشش می‌دهد.

عملکرد حافظه Modern AM271 11M دربرابر کامپیوترهای دیگر

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

Modern AM271 11M

SSD

۱۷۲۶٫۷۰

۹۱۴٫۸۰

Pro 22X 10M

SSD

۱۷۱۸٫۰۶

۹۷۲٫۴۲

Pro 22X 10M

HDD

۱۵۴٫۸۵

۱۶۱٫۳۳

MSI Modern 15

۱۷۴۱٫۲۵

۹۳۵٫۷۲

iMac 24

۲۷۲۳٫۶۵

۲۴۸۱٫۶

MSI GE66 Raider

۳۳۹۲٫۴۰

۳۱۰۴٫۱۳

Acer ConceptD 7 Ezel Pro

۳۵۶۲٫۸۷

۳۰۲۷٫۲۲

MateBook D 14

۳۴۱۵٫۸۹

۲۹۸۵٫۴۳

Surface Laptop Go

۱۶۷۱٫۶۵

۳۷۶٫۶۴

MacBook Pro M1

۲۵۱۷٫۱۷

۲۳۳۰٫۹

Acer Predator Helios 300

۱۸۴۰٫۵۸

۲۷۲۵٫۴۸

Microsoft Surface Book 3 15

۲۰۷۱٫۸۷

۸۰۵٫۹۵

Acer Nitro 7

۱۷۹۲٫۸۰

۱۵۵۰٫۴۹

Huawei MateBook D15 SSD

۳۴۳۶٫۸۸

۱۴۴۲٫۶۲

Huawei MateBook D15 HDD

۱۱۰٫۹۶

۱۰۸٫۰۱

Surface Pro 7

۲۰۱۸٫۳۵

۸۱۲٫۴۶

پردازنده‌ی 1165G7 که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری اینتل تولید می‌شود، از چهار هسته و هشت رشته‌ی پردازشی استفاده می‌کند و هسته‌ها به ۱۲ مگابایت کش L3 دسترسی دارند. بیشترین فرکانسی که پردازنده در حالت توربو می‌تواند به آن دست پیدا کند، ۴٫۷۰ گیگاهرتز است. پردازنده در کمترین توان طراحی حرارتی (TDP) در نظر گرفته شده برای آن، به فرکانس پایه‌ی ۱٫۲۰ گیگاهرتز می‌رسد. اینتل به شرکت‌های سازنده اجازه می‌دهد تا بنابر نیازشان پردازنده را با توان طراحی حرارتی بیشینه‌ی ۲۸ وات نیز به کار ببرند. در چنین حالتی فرکانس پایه به ۲٫۸ گیگاهرتز خواهد رسید.

مطالعه اخبار با آل این وان AM271 ام اس آی

آل‌این‌وان MSI نمره‌ی بسیار خوبی در آزمون کاربری روزمره کسب می‌کند که آن را بالاتر از اولترابوک‌هایی همچون MateBook D15 و Modern 15 قرار می‌دهد. به لطف تکنیک‌های بهینه‌سازی اینتل، آل‌این‌وان AM271 با پردازنده‌ی کم‌مصرف 1165G7، حدودا ۱۵ درصد سریع‌تر از آل‌این‌وان Pro 22X با پردازنده‌ی دسکتاپ و پرمصرف‌تر Core i5-10400 عمل می‌کند. از سوی دیگر، تعداد هسته‌های بیشتر 10400 باعث می‌شود Pro 22X در رندرگیری با نرم‌افزارهایی مثل Cinema4D برتری داشته باشد.

پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی Intel Xe چه در آزمون‌های شبیه‌ساز بازی و چه در آزمون‌های سنجش توان محاسباتی، عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین هرچند نمی‌توان با AM271 بازی‌های سنگین را با نرخ فریم بالا اجرا کرد؛ اما قطعاً می‌توان سطح عملکردی که از اولترابوک‌ها انتظار می‌رود، از سیستم آل‌این‌وان تایوانی‌ها دریافت کرد.

عملکرد Modern AM271 11M دربرابر لپ‌تاپ‌های دیگر (Plugged)

لپ‌تاپ / بنچمارک

مشخصات فنی

عملکرد روزمره

وب‌گردی

شبیه‌ساز بازی

عملکرد در گرافیک

عملکرد CPU در رندر

توان محاسباتی CPU

توان محاسباتی GPU

PCMark 10

Speedometer 2.0

GFXBench

3DMark

CineBench R23

GeekBench 5

GeekBench 5

Aztec Ruins High Tier

Time Spy

Wild Life

Night Raid

Single

Multi

Single

Multi

OpenCL

DirectX 12/Metal

DirectX 12

Vulkan/Metal

DirectX 12

iGPU

dGPU

Modern AM271 11M

-Core i7

1165G7

Intel Xe

۵۰۲۹

۱۸۱

۴۰٫۳۶

فریم‌برثانیه

۱۵۲۰

۹۷۵۳

۱۵۱۵۰

۱۴۶۳

۵۶۱۵

۱۵۵۲

۵۱۱۲

۱۶۳۰۹

--

MSI Pro 22X 10M

Core i5-10400

UHD 630

۴۳۷۷

--

۸٫۶۸ فریم‌برثانیه

۴۱۹

۲۳۹۵

۵۱۴۸

۱۱۴۸

۸۲۲۳

۱۱۴۲

۴۹۴۴

۴۷۷۶

--

MateBook D 15

Core i5 -1135G7

Intel Xe

۴۷۹۵

۱۷۱٫۵

۴۶٫۹۹ فریم‌برثانیه

۱۲۸۰

۷۹۵۵

۱۲۵۲۳

۱۳۵۳

۴۸۶۳

۱۳۹۴

۴۷۸۱

۱۳۷۶۱

--

Modern 15

Core i7-10710U

MX350

۴۵۰۹

۱۲۰

۶۴٫۸ فریم‌برثانیه

۱۴۸۹

۸۳۶۰

۱۵۲۷۸

۱۱۸۰

۶۳۳۶

۱۲۲۰

۴۵۵۶

۵۴۶۲

۱۵۰۲۹

MacBook Pro M1

Apple M1

Apple GPU

--

۲۰۹

۸۱٫۳۷ فریم‌برثانیه

--

۱۰۰۱۷

--

۱۵۱۲

۷۷۷۸

۱۷۲۹

۷۶۷۰

۱۹۱۹۴

--

Katana GF66

Core i7-11800H

RTX 3060

۶۶۸۰

۱۸۰٫۸

۱۷۵٫۳ فریم‌برثانیه

۷۱۷۷

۴۱۹۴۵

۳۹۹۸۸

۱۴۹۹

۱۰۷۷۹

۱۵۵۴

۷۶۷۳

۸۴۰۷

۹۸۸۵۵

Raider GE66

Core i7-10875H

RTX 2070 Super

۵۸۸۲

۱۵۰٫۰

۲۰۹٫۱ فریم‌برثانیه

۸۳۹۳

۴۸۳۴۰

۴۶۷۰۲

۱۲۰۱

۹۶۳۳

۱۳۴۶

۸۱۰۶

۶۱۴۴

۹۵۷۳۳

ConceptD 7 Ezel Pro

Core i7-10875H

Quadro RTX 3000

۵۱۷۳

۱۶۴٫۰

۱۳۳٫۳۹ فریم‌برثانیه

۵۷۵۳

۲۱۱۴۱

۲۷۶۰۰

۱۳۰۷

۱۰۵۱۳

۱۳۴۰

۷۹۰۴

۶۴۴۷

۷۲۸۶۶

MateBook D 14

Core i5-10210U

MX250

۴۴۰۳

--

۳۱٫۸۹ فریم‌برثانیه

۱۱۷۹

۷۲۷۸

۱۱۴۴۹

۱۰۶۶

۳۵۸۵

۱۰۶۲

۳۷۷۴

۵۴۸۹

۱۱۶۰۵

Acer Helios 300

Core i7 - 10750H

1650Ti

۵۱۴۸

--

۹۷٫۱۴ فریم‌برثانیه

۳۹۳۴

۲۳۶۹۸

۲۸۷۹۳

۱۲۳۸

۶۸۲۹

۱۲۳۹

۴۸۳۸

۵۵۸۳

۴۱۴۲۴

Surface Book 3 15

Core i7 - 1065G7

1660Ti Max-Q

۴۲۷۰

--

۱۳۱٫۱ فریم‌برثانیه

۴۹۷۹

--

۲۲۱۸۲

۱۱۵۳

۴۴۷۵

۱۳۳۴

۴۳۴۷

۱۰۷۳۹

۶۰۳۱‍۶

Acer Nitro 7

Core i7 - 9750H

GTX 1650

۵۱۰۵

--

۸۹٫۴۹ فریم‌برثانیه

--

--

--

--

۱۲۴۹

۵۳۲۴

۵۷۶۶

۴۲۲۰۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

دسکتاپ بدون کیس MSI با آداپتور ۱۲۰ واتی همراه شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که AM271 از نظر تأمین توان مصرفی کم‌وکسری نداشته باشد. MSI مانور زیادی روی سیستم خنک‌کننده‌ی آل‌این‌وان خود می‌دهد. تایوانی‌ها ادعا می‌کنند که به لطف Silent Pro Cooling System و قرار دادن قسمت‌های حساس‌تر به گرما در بخش بالا، مدیریت حرارت در AM271 به‌خوبی انجام می‌شود.

توان مصرفی CPU در آزمون پایداری عملکرد
فرکانس CPU در آزمون پایداری عملکرد
دمای CPU در آزمون پایداری عملکرد

برای سنجش پایداری دسکتاپ بدون کیس MSI، استرس تست ۳۰ دقیقه‌ای Cinebench R23 را روی سیستم اجرا و رفتار سیستم را در طول آزمون مورد پایش قرار دادیم. در ابتدای آزمون، آل‌این‌وان AM271 11M با رساندن توان مصرفی به حدود ۴۰ وات، توانست به فرکانس توربوی ۳٫۸ گیگاهرتز دست پیدا کند. در ادامه و با پایدار شدن شرایط، توان مصرفی در حوالی ۲۸ وات می‌ماند، اما فرکانس کاری از فرکانس پایه فراتر رفته و به حدود ۳٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. در شرایط پایدار، سیستم خنک‌کننده نیز دما را در مجاورت ۸۵ درجه‌ی سانتی‌گراد نگاه می‌دارد. نتیجه‌ی آزمون‌ها از پایداری خوب سیستم MSI و مدیریت دما با حفظ فرکانس کاری، حکایت می‌کند.

جمع‌بندی

سیستم‌های آل‌این‌وان گزینه‌های معقولی برای بسیاری از سناریوها هستند. چه به‌دنبال یک سیستم جمع‌وجور برای خانه باشید یا کاربری‌های اداری و دفتری مدنظرتان باشد، می‌توانید روی دسکتاپ‌های بدون کیس حساب باز کنید که شما را از دردسرهای نصب و نگه‌داری دسکتاپ‌های متداول هم دور نگاه می‌دارند. MSI آل‌این‌وان‌های متنوعی را برای سطوح کاربری متفاوت درنظر گرفته است که بسته به نیازتان می‌توانید به سراغشان بروید. سیستمی که در این مقاله بررسی کردیم، آل‌این‌وان Modern AM271 11M ام‌اس‌آی است که از نظر قدرت سخت‌افزاری می‌تواند از برخی اولترابوک‌های بازار مثل MateBook D15 هواوی و Modern 15 ام‌اس‌آی پیشی بگیرد.

پشت آل این وان AM271 ام اس آی

در قلب آل‌این‌وان MSI پردازنده‌ی موبایل و کم‌مصرف 1165G7 اینتل قرار دارد و علاوه‌براینکه می‌تواند به خوبی از پس کاربری‌های روزمره بربیاید، پایداری قابل قبولی از خود نشان می‌دهد. ام‌اس‌آی در زبان طراحی AM271، سبک مدرن و مینیمال را برگزیده است تا شود به‌راحتی آن را در دکوراسیون خانه یا محل کار با سایر اجزا هماهنگ کرد. نمایشگر آل‌این‌وان از نظر کنتراست، روشنایی و دقت رنگ، نیازمندی‌های مدنظر را به‌خوبی پوشش می‌دهد و به لطف درگاه ورودی HDMI، می‌توانید از آن به‌عنوان مانیتور ثانویه برای مالتی تسکینگ یا حتی اتصال کنسول بازی استفاده کنید. در کنار همه‌ی نقاط مثبت، شاید نبود وب‌کم و درگاه کارت SD معدود نقطه ضعف‌های آل‌این‌وان AM271 ام‌اس‌ای باشند.

برای خرید آل‌این‌وان Modern AM271 11M ام‌اس‌آی می‌توانید به دیجی‌کالا یا وب‌سایت ماتریس مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و مدرن
  • پایداری و عملکرد خوب
  • امکان ارتقای رم
  • مکانیزم ساده Rapid Storage برای ارتقای سریع حافظه HDD
  • روشنایی و دقت رنگ قابل قبول نمایشگر
  • امکان استفاده از آل‌این‌وان به‌عنوان مانیتور

نکات منفی

  • نبود وب‌کم
  • نبود درگاه کارت SD
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات