بررسی اندروید باکس بی لینک جی‌تی کینگ

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
جی‌تی کینگ با تجهیز به سخت‌افزاری توانمند و قابلیت‌های متعدد، خود را به‌عنوان یکی از توانمند‌ترین اندروید باکس‌های حال حاضر معرفی می‌کند.
تبلیغات

با افزایش روزمره‌ی تعداد سرویس‌های استریم محتوای ویدیویی، شاهد تغییر سلیقه‌ی کاربران و گرایش بیشتر آن‌ها به این دسته از سرویس‌ها هستیم. این موضوع باعث شده است تا شاهد تنوع و حضور گسترده‌ی اندرویدباکس و ست‌تاپ‌باکس‌های مختلف باشیم. محصولاتی که سعی بر ارایه‌ی سرویس‌های مختلف اینترنتی برای تلویزیون‌های عادی و انواع فاقد اپلیکیشن‌های استریم محتوا دارند.

اما درحالی‌که بسیاری از ست‌تاپ‌باکس‌ و اندروید‌باکس‌ها صرفا سعی بر پخش محتوای مختلف با اتصال حافظه‌ی فلش و هارددیسک و اجرای برخی سرویس‌های استریم دارند؛ محصولاتی توانمند‌تر نیز در بازار موجود هستند که پا را از این فراتر گذاشته و خود را به‌عنوان مرکز محتوای چندرسانه‌ای منزل معرفی می‌کنند. جایی که اپل نیز با اپل‌ تی‌وی در آن حضور دارد.

مقاله‌های مرتبط:
    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    این دسته از ست‌تاپ‌باکس‌ها به‌لطف توان پردازشی و مشخصات فنی بسیار بیشتر خود نه‌تنها توانایی اجرای وظایف رقبای رده‌پایین‌تر خود را دارند، بلکه می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سرور FTP جهت دسترسی تمام اعضای منزل به محتوای مورد نظر، سرور دانلود، انجام بازی‌های موبایل و کست محتوا بهره برد.

    بی‌لینک یکی از برند‌های مطرح حوزه‌ی تولید مینی‌ کامپیوتر‌ها است که تولید و عرضه‌ی ست‌تاپ‌باکس‌های حرفه‌ای را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. GT King از جدید‌ترین محصولات این شرکت است که با توان پردازشی بالا، قابلیت‌های متعدد و کیفیت ساخت خوب، سعی دارد خود را محصولی ممتاز در دنیای اندروید باکس‌ها معرفی کند. اما آیا بی‌لینک در این راه موفق بوده است؟ با زومیت همراه باشید.

    اندرویدباکس بی‌لینک GT King توسط فروشگاه لیمر برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

    مشخصات فنی

    Beelink GT King

    ابعاد

    ۱۰۸ در ۱۰۸ در ۱۵ میلی‌متری (عرض و طول و ارتفاع)

    وزن

    ۱۹۰ گرم

    پردازنده

    Amlogic S922X (چهار هسته‌ی ARM Cortex-A73 و دو هسته‌ی ARM Cortex-A53 processor)

    پردازنده گرافیکی

    Mali-G52 MP6

    حافظه‌ی رم

    4GB LPDDR4

    حافظه‌ی ذخیره‌سازی 

    ۶۴ گیگابایت 3D EMMC و پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی خارجی (TF) و هارد اکسترنال

    درگاه‌های ارتباطی

    HDMI 2.1، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، درگاه اپتیکال SPDIF، پورت RJ45 ایترنت (گیگابیت)، یک درگاه USB 2.0 و دو درگاه USB 3.0، درگاه کارت حافظه TF (میکرو اس‌دی)

    حداکثر رزولوشن تصویر

    4K HDR

    اتصالات بی‌سیم

    وای‌فای، بلوتوث ۵، میراکست، ایرپلی، DLNA

    سیستم‌عامل

    اندروید ۹.۰

    قیمت

    ۲٬۲۰۰٬۰۰۰ تومان

    طراحی

    طراحی و کیفیت ساخت بسیار خوب

    جی‌تی کینگ شباهت بسیاری به سایر محصولات بی لینک دارد. این موضوع به‌معنای بدنه‌ای ساده و باکیفیت و لوگوی اسکلت معروف این شرکت است که شباهت بسیاری به نمونه‌ی به‌کار رفته در NUCهای اینتل دارد. بی‌لینک با تعبیه‌ی LED درون چشم‌های اسکلت جذابیت بصری خوبی به آن بخشیده است که پس از روشن شدن دستگاه، LEDهای مذکور نیز روشن می‌شوند. سطح‌ بدنه‌ی دستگاه نیز با بافت‌ خاصی و پوشش مات همراه شده است تا در کنار افزایش زیبایی‌های آن به بهبود خش‌پذیری آن نیز کمک کند. ابعاد بی‌لینک با وجود تجهیز به پردازنده‌ی توانمند‌تر از رقبا، در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به‌لطف طراحی جذاب آزادی عمل بسیار خوبی جهت قرار دادن در بخش‌های مختلفی از میز تلویزیون و در کنار سایر دستگاه‌ها می‌دهد.

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King
    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    یکی از نقاط قوت اصلی جی‌تی کینگ، تجهیز آن به طیف گسترده‌ای از درگاه‌های اتصالی بوده تا به‌خوبی قادر به تأمین نیاز‌های مختلف کاربران باشد. در بخش پشتی دستگاه شاهد حضور پورت‌های HDMI از نوع ۲.۱، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، درگاه اپتیکال SPDIF، پورت RJ45 ایترنت گیگابیتی و یک درگاه USB 2.0 هستیم. در بخش کناری جی‌تی کینگ نیز دو پورت USB 3.0 و درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی قرار دارد. حضور دو پورت نسل سوم USB در کنار درگاه شبکه‌ی گیگابیتی، به جی‌تی کینگ قابلیت بالایی برای قرارگیری در شبکه‌ی خانگی و اشتراک‌گذاری محتوا با پهنای باند بالا می‌دهد تا در صورت اتصال چندین کاربر نیز شاهد بروز اختلال و کندی نباشیم.

    کیفیت ساخت جی‌تی‌ کینگ را می‌توان کاملا خوب ارزیابی کرد. بدنه‌ی پلاستیکی دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار است و بی‌لینک در مونتاژ آن نیز نهایت دقت را به‌خرج داده است. در جعبه‌ی دستگاه و همراه آن، آداپتور برق، ریموت کنترل، کابل HDMI و دفترچه‌ی راهنما عرضه می‌شود.

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    ریموت کنترل جی‌تی کینگ برخلاف بسیاری از رقبای خود از ناوبری حرکتی (air mouse) نیز پشتیبانی می‌کند تا سهولت بسیار بیشتری در استفاده از دستگاه به ارمغان بیاورد. بسیاری از محصولات موجود در بازار به دلیل فقدان این قابلیت، کاربرها را در درازمدت (اگر قید استفاده از قابلیت‌های هوشمند اندروید باکس را نزنند) به خرید نمونه‌ی مجهز به ناوبری حرکتی مجبور می‌کنند. کیفیت ساخت ریموت کنترل نیز همان‌طور که انتظار می‌رود، در سطح بالایی قرار دارد؛ ابعاد کلید‌ها به خوبی تنظیم شده‌اند و محل قرارگیری آن‌ها مناسب ارزیابی می‌شود. بدین ترتیب در استفاده‌های طولانی مدت دچار خستگی نخواهید شد. در نظر داشته باشید به‌دلیل تجهیز به سیستم‌عامل اندروید، قادر خواهید بود از ریموت کنترل‌های متنوع موجود در بازار نیز بهره ببرید. همچنین امکان اتصال ماوس و کیبورد به دستگاه فراهم نیز است تا تجربه‌ی کاربری روان‌تری را به‌ارمغان آورد.

    نرم‌افزار و رابط کاربری

    گوگل پس از موفقیت اندروید در دنیای گوشی‌های هوشمند، این سیستم‌عامل را برای سایر پلتفرم‌ها نیز توسعه داد. اندروید تی‌وی نسخه‌ای خاص از این سیستم‌عامل است که برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده تا کاربران با استفاده‌ی از ریموت‌های معمولی نیز کاربری لذت‌بخشی در این محیط تجربه کنند. بهینه‌شدن برای وضوح تصویر و نسبت ۱۶:۹ تلویزیون‌ها، از دیگر تفاوت‌های اندروید تی‌وی با نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند است. اندروید تی‌وی نیز همانند نسخه‌ی اصلی اندروید، از نمایشگر‌هایی با وضوح تصویر مختلف به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و مهندسان گوگل به‌خوبی بر مشکلات Scaling محیط رابط کاربری و اپلیکیشن‌های آن فائق آمده‌اند.

    باوجود این، سازندگان تلویزیون اقبال چندان زیادی به این سیستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جی سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های هوشمند خود را توسعه دادند تا اندروید تی‌وی از حمایت بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلویزیون بی‌بهره باشد. این موضوع سبب شده با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مخصوص این سیستم‌‌عامل مواجه نباشیم و کاربران برای رفع نیاز‌هایشان با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو شوند. البته، امکان نصب اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی مخصوص تلویزیون این سیستم‌عامل دردسترس است؛ ولی برخی مواقع، با ناسازگاری‌هایی مانند بهینه‌نبودن برای استفاده‌ی افقی مواجه خواهید شد.

    بی‌لینک جی‌‌تی کینگ نیز مانند بسیاری از ست‌تاپ‌باکس‌های هوشمند حاضر در بازار، باز نسخه‌ی کامل اندروید ۹.۰ در کنار رابط اختصاصی خود برای بهبود تجربه‌ی کاربری در تلویزیون‌ها، بهره می‌برد. بدین ترتیب قادر به استفاده از تمامی اپلیکیشن‌های اندروید در جی‌تی کینگ خواهید بود. در نظر داشته باشید بسیاری از نمونه‌های موجود برای استفاده در محیط تلویزیون بهینه نیستند و ممکن است با برخی چالش‌ها در این راستا مواجه شوید. البته برخی از توسعه‌دهندگان مانند نماوا و فیلیمو، دو نسخه از اپلیکیشن‌ خود را یکی برای کاربرد در اندروید گوشی هوشمند و تبلت و دیگری برای استفاده در تلویزیون‌ها در فروشگاه‌های نرم‌افزاری قرار داده‌اند که قویا پیشنهاد می‌شود نسخه‌ی اندروید تی‌وی را نصب کنید. 

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    بی‌لینک با رابط کاربری اختصاصی خود سعی بر بهبود تجربه‌ی کاربری در تلویزیون‌ها و گشت‌و‌گذار در آن به واسطه‌ی ریموت کنترل‌های ساده داشته است. البته در این راه هم تا حد زیادی موفق بوده و با رابط کاربری ساده و یکپارچه‌ای مواجه هستیم که ناوبری آن به‌هیچ وجه امری آزاردهنده و دشوار نیست. اما با وجود بهبود‌های گسترده، رابط کاربری جی‌تی کینگ هنوز دشواری‌هایی دارد و برای ریموت‌های بدون ناوبری حرکتی ایده‌آل نیست. به‌عنوان مثال می‌توان به نوار اعلانیه‌ها اشاره کرد که بازکردن آن بدون ماوس امری سخت است. 

    شاید بتوان ایده‌آل‌ترین نمونه‌ی موجود را اندروید تی‌وی دانست که برای ناوبری با چهار کلید جهت به‌خوبی طراحی شده است. با اینکه جی‌تی کینگ دراین‌زمینه به‌خوبی اندروید تی‌وی نیست، اما به‌لطف ریموت کنترل با قابلیت ماوس حرکتی، رابط کاربری دستگاه کاملا خوب ارزیابی می‌شود. 

    صفحه‌ی خانگی رابط کاربری جی‌تی کینگ از سه صفحه‌ی اصلی تشکیل شده است که کاربر در هر یک قادر به افزودن ویجت یا میان‌بر نرم‌افزار‌های مورد نظر خود خواهد بود.  گستردگی صفحه‌ی خانه باعث شده است تا آزادی عمل زیادی برای شخصی‌سازی آن در اختیار کاربران قرار بگیرد و به‌عنوان مثال اپلیکیشن‌های خود را باتوجه به نوع کاربری (تماشای فیلم، بازی و ...)، در هر یک از صفحه‌ها قرار دهد. با کلیک روی گزینه‌ی سه‌نقطه نیز صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها باز می‌شود. 

    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King
    رابط کاربری اندروید باکس بی لینک GT King

    بخش تنظیمات این دستگاه نیز مانند بسیاری از اندروید باکس‌‌ها، از دو بخش تشکیل شده است؛ در صورت کلیک کردن روی گزینه‌ی تنظیمات، در وهله‌ی اول تنظیمات مربوط به خود جی‌تی کینگ باز می‌شود که در آن قادر به اعمال موارد مد نظر خود اعم از رزولوشن خروجی و تنظیمات شبکه خواهید بود. در ادامه و در همین منو نیز می‌توانید به بخش تنظیمات اندروید وارد شوید.

    به‌لطف تجهیز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، بی‌لینک توانایی زیادی در چندوظیفگی دارد. در تست‌های زومیت، حتی پس از اجرای چندین اپلیکیشن و بازی سنگین، شاهد فعال بودن آن‌ها در پس‌زمینه بودیم و دستگاه اقدام به اجرای مجدد هیچ یک نکرد. با دو بار کلیک روی گزینه‌ی هوم در ریموت کنترل، می‌توانید فهرست اپلیکیشن‌های اخیر خود را مشاهده کرده و بین آن‌ها سوئیچ کنید. همچنین برای بستن سریع تمامی‌ اپلیکیشن‌های بازی می‌توانید روی گزینه‌ی مربوطه در صفحه‌ی خانه‌ (دایره‌ی سبز رنگ که درصد اشغال فضای حافظه‌ی رم را نیز نمایش می‌دهد) کلیک کنید. 

    استفاده از نسخه‌ی اصلی اندروید به‌معنای رفع تمام محدودیت و مشکلات موجود نیست. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده در تلویزیون‌ها بهینه نشده‌اند و کاربران با مشکلات متعددی دراین‌زمینه مواجه خواهند شد. ازجمله‌ی این مشکلات ناسازگاری با نسبت تصویر ۱۶:۹ و نبود تجربه‌ی مناسب در استفاده از ریموت کنترل تلویزیون است. این موضوع باعث می‌شود تا عملا امکان بهره بردن از بسیاری از اپلیکیشن‌ها در دسترس نباشد و تجربه‌ی کاربری بد آن‌ها در تلویزیون، باعث شود تا عطای آن‌ها را به لقایشان ببخشید. همان‌طور که گفته شد، تجربه‌ی نهایی بی‌نقص نیست و پس از مواجهه با مشکلات، شاید در درازمدت نکات برتری‌ خود را ازدست بدهد.

    عملکرد

    با پیشرفت درخورتوجه توانایی‌ تلویزیو‌‌ن‌ها در پخش انواع گسترده‌ای از محتوای چند‌رسانه‌ای، درحال‌حاضر انتظار‌ها از تی‌وی‌باکس‌ و دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی محتوای چندرسانه‌ای بسیار افزایش یافته است. این دستگاه‌ها نه‌تنها باید قابلیت اجرای تمامی فرمت‌های محتوای چندرسانه‌ای را داشته باشند، بلکه امکان پخش آن‌ها از منابع مختلف در کنار ارایه‌ی قابلیت‌های گسترده‌تر را نیز دراختیار کاربران باید قرار دهند. دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها و انعطاف و آزادی‌عمل بیشتر در رابط کاربری و عملکردی توانمند و سریع در اجرای وظایف، از مشخصه‌هایی است که انتظار ارائه‌ی آن‌ها در هاب‌های مدیاسنتر وجود دارد.

    تجهیز به سخت‌افزاری توانمند می‌‌تواند کمک زیادی دراین‌زمینه بکند. جی‌تی کینگ به‌لطف پردازنده‌ی توانمند ۶ هسته‌ای خود در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، از پس بسیاری از امور به‌سادگی بر‌می‌آید. شاید این مشخصات فنی در مقایسه با انواع به‌کار رفته در پرچم‌داران دنیای موبایل پیش‌پا‌افتاده به‌نظر برسد، اما فراموش نکنید استفاده از سخت‌افزار مذکور در دنیای اندروید باکس‌ها امری کم‌نظیر است. 

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    توانایی عالی در اجرای انواع محتوای چندرسانه‌ای

    اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی هاب‌ مدیاسنتر، پخش بی‌نقص انواع‌ محتوای چندرسانه‌ای است. جی‌تی کینگ دراین‌زمینه تمامی نیاز‌های شما را به‌خوبی تأمین خواهد کرد و هیچ نقصی متوجه آن نیست. این دستگاه توانایی پخش ویدئو‌هایی با فرمت‌های مختلف اعم از: DAT ،MPEG ،MPG ،TS ،VOB ،ISO ،AVI MP4 ،MOV ،3GP ،FLV ،MKV ،MTS M4V ،WMV و RMB را دارد. بدین‌ترتیب، بدون نگرانی درباره‌ی نوع ویدئو می‌توانید از پشتیبانی آن مطمئن باشید. در بخش محتوای صوتی نیز محصول بی‌لینک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها اعم از DTS-HD ،True-HD ،MP2 ،MP3 ،WMA ،WAV ،OGG ،FLAC ،ALAC ،APE و AAC، نیاز کاربران دراین‌زمینه را نیز به‌طور کامل تأمین خواهد کرد.

    نکته‌ی جالب در خصوص جی‌تی کینگ سریع بالای اجرای محتوا در آن است؛ جایی که در بسیاری از محصولات رقیب باید مدتی در انتظار لود و اجرای ویدئو باشید، حتی سنگین‌تر ویدئو‌ها نیز پس از دستور کاربر بلافاصله اجرا شده و با هیچ مشکل و تاخیری حتی در مواردی مانند جلو زدن بازه‌های ۱۰ ثانیه‌ای مواجه نیستید. این موضوع به‌خودی خود استفاده از دستگاه را لذت‌بخش‌تر و ارزش خرید آن را بسیار افزایش می‌دهد. طی استفاده‌ی زومیت، جی‌تی کینگ هیچ‌گاه تأخیر یا لگی حتی در بازی‌های سنگینی مانند Black Desert به‌نمایش نگذاشت؛ چه برسد به هنگ کردن! درحالی‌که اتصال حافظه‌های اکسترنال حجیم (۲ تا ۴ ترابایت) به برخی از اندرویدباکس‌ها فشار زیادی روی آن‌ها اعمال می‌کند، جی‌تی‌ کینگ این حافظه‌ها را نیز به خوبی مدیریت کرده و بالافاصله برای استفاده در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    به‌صورت پیش‌فرض، چندین پخش‌کننده‌ در جی‌تی کینگ وجود دارد که البته پیشنهاد می‌کنیم حتما VLC Player و Kodi را نیز برای افزایش قابلیت‌های خود دراین‌زمینه نصب کنید. این اپلیکیشن‌ها از توانمند‌ترین نمونه‌های موجود در دنیای اندروید هستند که طیف گسترده‌ای از محتوای ویدئویی‌ و صوتی را می‌توانند اجرا کند. همچنین در بخش تنظیمات Kodi، کاربران حرفه‌ای می‌‌توانند نیازهای خود اعم از کدگشایی کدک‌های مختلف ویدئویی و صوتی را به‌صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری اعمال کنند.

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    برای بررسی عملکرد روان و بدون مشکل پخش‌کننده، محتواهای مختلفی پخش شد که اندروید باکس بی‌لینک بدون مشکل موفق به اجرای آن‌ها شد. محتواهای پخش‌شده به‌شرح زیر است:

    • ویدئو 4K HDR با نرخ بیت‌ریت ۷۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۵۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۱۹ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو Full HD با با کدک MPEG 4 و نرخ بیت‌ریت ۱۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو Full HD، با کدک H.265 و نرخ بیت‌ریت ۱۱ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه

    یکی از مشکلات همیشگی کاربران ایرانی با تلویزیون و پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای، ناسازگاری با تمامی انکودینگ و فرمت‌های زیرنویس است. هم‌نام‌‌کردن فایل زیر‌نویس با فیلم، تغییر انکودینگ به نمونه‌ی پشتیبانی‌شده و نبود آزادی‌عمل در تغییر ابعاد و مکان و رنگ زیر‌نویس، ازجمله محدودیت‌های تلویزیون و پخش‌کننده‌های معمولی است. این موارد به‌لطف استفاده از سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های توانمند پخش‌کننده‌ی محتوا، در جی‌تی کینگ حل شده است.

    با پیشرفت اندروید باکس‌ها، وظیفه‌ی این دستگاه‌ها فقط پخش ویدئو و موسیقی نیست و کاربران اجرای بی‌نقص‌ اپلیکیشن‌ها را از آن‌ها انتظار دارند. این بخشی است که جی‌تی کینگ در آن می‌درخشد. استفاده از پردازنده‌ی شش هسته‌ای با هسته‌های Cortex A53 و Cortex A73 در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌معنای توان پردازشی بالا برای اجرای محتوای چندرسانه‌ای و عملکردی قوی در اجرا و پردازش اپلیکیشن‌های سنگین مثل بازی‌ها است. جایی که بسیاری از رقبای این دستگاه، با ادعای کاربرد‌های مختلف، اما در عمل تنها توانایی پخش فیلم‌های مختلف را دارند.

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    GT King را می‌توان علاوه بر پخش محتوای چندرسانه‌ای، برای امور مختلفی به‌کار برد تا بتوان آن را یک هاب مدیاسنتر خانگی توانمند توصیف کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی با رزولوشن و کیفیت بالا اشاره کرد. جایی که عناوینی مانند Black Desert در بالاترین سطح از جزئیات به‌راحتی اجرا شدند. البته باید در نظر داشته باشید که بازی‌های مدنظر از دسته‌های بازی پشتیبانی کنند.

    قابلیت کاربردی دیگر جی‌تی کینگ استفاده از آن‌ به‌عنوان سرور FTP خانگی است تا محتوای مورد نظر خود را بین تمامی اعضای خانه و تحت شبکه به اشتراک بگذارید. درگاه شبکه‌ی گیگابیتی دستگاه نیز کمک بسیار زیادی دراین‌زمینه می‌کند تا حتی تحت استفاده‌های سنگین کاربران، شاهد افت پهنای باند و کندی در شبکه نباشند.

    هاب مدیاسنتر توانمند در کاربرد‌های مختلف

    نمایش محتوا از طریق جی‌تی کینگ در تلویزیون و تحت شبکه، دیگر کاربرد جذاب این دستگاه به‌شمار می‌رود تا بدون نیاز به بهره‌ بردن از تلویزیون هوشمند یا اتصال سیمی لپ‌تاپ، قادر به نمایش محتوای مدنظر خود باشید. امکان استریم مستقیم محتوا نیز دیگر قابلیت کاربردی اندرویدباکس‌ها به‌شمار می‌رود. اما در نظر داشته باشید که وجود این قابلیت در بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار تنها ادعایی تبلیغاتی است و عملکرد و تجربه‌ی کاربری بسیاری بدی را به‌همراه دارد. اما محصول بی‌لینک دراین‌زمینه نیز نمره‌ی خوبی دریافت می‌کند و با استفاده از فناوری‌های میراکست و DLNA به‌خوبی توانایی نمایش بی‌‌سیم محتوا (بدون نیاز به‌ شبکه) را از منابع مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها را دارد. 

    از دیگر کاربرد‌های جی‌تی کینگ می‌توان به استفاده از آن به‌عنوان سرور دانلود اشاره کرد. عملکرد بی‌صدا، وجود اپلیکیشن‌های توانمند مانند مرورگر کروم و ابزار دانلود ADM در کنار ناوبری مناسب در محیط رابط کاربری، امکان استفاده از عنوان به‌عنوان دستگاهی برای دانلود محتوای موردنظر و اشتراک آن‌ها از طریق شبکه‌ به تمامی کاربران را فراهم می‌کند.

    جمع‌بندی

    به‌طور مداوم شاهد عرضه‌ی اندرویدباکس و ست‌تاپ‌باکس‌های هوشمند مختلفی به بازار هستیم که همگی ادعای توانایی مناسب در کاربری‌های مختلف را در کنار نمایش محتوا دارند. این در حالی است که تنها نمونه‌های اندکی قادر به انجام وظایف مختلف هستند که می‌توان از بی‌لینک جی‌تی کینگ به‌عنوان مثالی ایده‌آل دراین‌زمینه یاد کرد. 

    نقطه‌ی قوت جی‌تی کینگ، تجهیز آن به سخت‌افزاری توانمند است تا از پس نیاز‌های کاربران خانگی به‌عنوان هاب مدیاسنتر همه‌کاره‌ای بربیاید. به‌لطف استفاده از سیستم‌عامل اندروید در کنار رابط کاربری مناسب و ریموت کنترل با پشتیبانی از ناوبری حرکتی، شاهد عملکرد و تجربه‌ی کاربری مناسب در استفاده‌های درازمدت هستیم. 

    اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

    جی‌تی کینگ را می‌توان پادشاه دنیای اندرویدباکس‌ها دانست

    جی‌تی کینگ تمام ابزار لازم برای استفاده به‌عنوان هاب مدیاسنتر خانگی را در اختیار دارد. این اندروید باکس نه‌تنها برای علاقه‌مندان به فیلم و کاربران سرویس‌های استریم اینترنتی دستگاهی مناسب به‌شمار می‌رود، بلکه به لطف قابلیت‌های متنوع خود می‌تواند تجربه‌ی جدیدی برای کاربرهای خانگی به‌ارمغان بیاورد. جایی که تمامی محتوا، تحت شبکه در دسترس تمامی اعضا خواهد بود. حتی در صورتی که علاقه‌مند به انجام بازی‌های اندرویدی هستید، جی‌تی کینگ قادر به ارایه‌ی تجربه‌ی مناسبی خواهد بود. 

    قیمت بالاتر جی‌تی کینگ نسبت به رقبا شاید در وهله‌ی اول برای بسیاری از کاربران مناسب به‌نظر نرسد؛ اما اگر قصد ارتقای جدی شبکه‌ی چندرسانه‌ای و سرگرمی خانگی خود را دارید، بی‌لینک بهترین گزینه‌ی ممکن را در اختیار دارد. جی‌تی کینگ را می‌توان از بهترین نمونه‌های موجود در بازار کشور دانست که محصولات اندکی در دنیای اندرویدباکس‌ها قادر به رقابت با آن هستند.

    برای خرید اندرویدباکس Beelink GT King می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لیمر مراجعه کنید.

    نکات مثبت

    • طراحی و کیفیت ساخت خوب
    • سخت‌افزار توانمند 
    • توانایی عالی در اجرای انواع محتوای چندرسانه‌ای
    • امکان اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی
    • ریموت کنترل با پشتیبانی از ناوبری حرکتی
    • توانایی عالی برای استفاده به‌عنوان هاب مدیاسنتر خانگی

    نکات منفی

    • رابط کاربری می‌توانست بهتر باشد!
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات