بررسی اندروید باکس هوما

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
هوما باکس، محصولی ایرانی در حوزه‌ی پخش‌کننده‌ی خانگی محسوب می‌شود که از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی با امکاناتی متنوع برخوردار است.
تبلیغات

تلویزیون یکی از عناصر مهم هر خانه به‌شمار می‌آید که تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است. تعریف تلویزیون در ابتدای ورود به بازار، به پخش تصاویر ارسالی از سازمانی واحد محدود می‌شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت روش‌های تولید محتوا، اکنون به دستگاهی چندرسانه‌ای و تعاملی تبدیل‌ شده است. 

مقاله‌های مرتبط:

    با به‌روزشدن فناوری و اضافه‌شدن سیستم‌عامل به بسیاری از لوازم دیجیتال، استفاده از هر وسیله آسان‌تر و کاربردی‌تر شد. دراین‌ بین، تلویزیون وسیله‌ای نیست که بتوان هرسال با نسخه‌ای به‌روزتر تعویض کرد؛ به‌همین‌دلیل، مفهومی به‌نام «اندروید باکس» ایجاد شد.

    گوگل با هدف اتصال دستگاه‌های بیشتری به اکوسیستم اندروید، گجتی معرفی کرد که کاربران تلویزیون‌های قدیمی‌تر هم بتوانند با افزونه‌ای جانبی به سیستم‌عامل اندروید مجهز شوند. هوما محصول استارتاپی ایرانی با همین نام است که دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. هوما می‌خواهد با نوآوری و توسعه‌ی محصول در حوزه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار پلتفرمی بومی برای میزبانی سرویس‌های خانگی ایجاد کند. این شرکت در اولین گام تی‌وی باکس اندرویدی طراحی کرده و ساخته است که خدمات مبتنی بر تلویزیون را به کاربران عرضه می‌کند. 

    هدف اصلی از طراحی تی‌وی باکس، اتصال تلویزیون و ارائه‌ی خدمات (عموما پخش آنلاین فیلم) در بستر اینترنت است. هوما، تی‌وی باکسی با سیستم‌عامل Android TV است که به‌صورت ویژه برای کاربران ایرانی طراحی‌ شده است. این نکته را در اولین برخورد با محیط کاربری آن درخواهید یافت. هوما بیشتر از هر چیز دیگری بر عرضه‌ی محتوا تمرکز کرده است. صفحه‌ی اصلی هوما ترکیبی از محتواهای پیشنهادی سفارشی‌سازی‌شده است. پس از روشن‌کردن دستگاه، با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که فیلم‌ها و سریال‌های روز و آخرین موسیقی‌های منتشرشده و به‌روزترین اخبار را نمایش می‌دهد. کافی است بین تب‌های مختلف آن جابه‌جا شوید تا به‌طورکامل پیشنهادهای اختصاصی خود را ببینید.

    اندروید باکس هوما

    مشخصات فنی

    هوما باکس

    ابعاد

    ۸۴ در ۸۴ در ۱۱ میلی‌متر (عرض و طول و ارتفاع)

    پردازنده

    Quadcore ARM Cortex-A53

    هشت هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز

    پردازنده گرافیکی

    ARM Mali-450MP 

    حافظه‌ی رم

    ۲ گیگابایت از نوع DDR3

    حافظه‌ی ذخیره‌سازی 

    ۱۶ گیگابایت از نوع eMMC و پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی خارجی

    درگاه‌های ارتباطی

    HDMI 2.0، پورت RJ45 ایترنت، درگاه USB 2.1، درگاه کارت حافظه میکرو SD، درگاه USB 3.0، پورت خروجی AV

    اتصالات بی‌سیم

    پشتیبانی Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث نسخه 4.2

    قیمت

    ۹۹۰ هزار تومان + ۶ ماه اشتراک رایگان فیلیمو

    طراحی و سخت‌افزار

    زمانی‌که از محصول ایرانی صحبت می‌شود، بسیاری از افراد انتظار خود را پایین می‌آورند؛ اما در بررسی حاضر، سعی کردیم سخت‌گیرانه این محصول را بیازماییم. طراحی و بسته‌بندی هوما باکیفیت نیست؛ اما اطلاعات خوبی به ما می‌دهد. سازندگان هوما برای این محصول برنامه‌ریزی طولانی‌مدتی دارند و قرار نیست تنها به پخش محتوا ازطریق سیستم‌عامل اندروید تی‌وی اکتفا کنند. هوما در لباس هوم‌پلتفرم عرضه‌ شده که در ادامه، به آن خواهیم پرداخت. محتوای جعبه هوما باکس به‌شرح زیر است:

    • دستگاه هوما باکس
    • آداپتور ۱۰ واتی (۵ ولت و ۲ آمپر)
    • کابل HDMI
    • ریموت مادون‌قرمز به‌همراه باتری و دانگل
    • دفترچه‌ی راهنما

    در نمای جلوی دستگاه، لوگوی هوما و 4K HDR نقش بسته است که خبر از پشتیبانی آن از جدید‌ترین محتوای ویدیویی می‌دهد. اولین نکته‌ای که در برخورد با دستگاه جلب نظر می‌کند، بدنه‌ی بسیار کوچک آن، تنها به‌اندازه‌ی یک کف دست است که شاید برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود؛ چراکه به‌راحتی می‌توان در انواع میزهای تلویزیون‌ استفاده کرد. در لبه‌ی سمت چپ، دو پورت USB قرار دارد که بالقوه تنها از یک پورت می‌توانید استفاده کنید؛ زیرا برای اتصال ریموت کنترل باید دانگلی را درگاه یواس‌بی قرار دهید که یکی از این پورت‌ها را اشغال می‌کند. اتصال فلش‌مموری به‌راحتی انجام می‌شود و با درنظرگرفتن یک پورت USB 3.0 انتقال فایل نیز به‌سرعت انجام خواهد شد. درکنار پورت USB، محل کارت TF یا میکرو اس‌دی قرار دارد. در لبه‌ی پشتی دستگاه، درگاه ایترنت، خروجی AV، خروجی HDMI و محل اتصال آداپتور DC قرار دارد.

    کنترلر همراه هوما بسیار ساده است و از ابتدایی‌ترین کلیدها برای مدیریت محیط اندروید بهره برده که کفایت می‌کند. همان‌طورکه اشاره کردیم، استفاده از این کنترل معطوف به اتصال دانگل و رزرو یکی از پورت‌های یواس‌بی است. با‌توجه‌به قیمت و کنترل، در همان ابتدا متوجه شدیم که با کنترلر حرکتی روبه‌رو نیستیم. برای استفاده از محیط اندروید باید با کلیدهای ناوبری گزینه‌های مختلف را مرور کنید؛ اما می‌توانید شبیه‌ساز ماوس را نیز فعال کنید که بسیار سخت و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا از یک سمت صفحه‌نمایش به سمت دیگر، مستلزم نگه‌داشتن طولانی‌مدت کلیدهای چپ یا راست است. 

    هوما روی ریموت کنترل دستگاه، میکروفونی برای دریافت دستورها صوتی کاربران تعبیه کرده است که البته می‌توانید به زبان فارسی نیز با هوما صحبت کنید. استفاده از دستورهای صوتی صرفا برای جست‌وجو در تمامی محتوای هوما است؛ ازجمله انواع فیلم‌های سرویس فیلیمو تا انواع موسیقی و اخبار در مجله‌های اینترنتی. با فشردن کلید خانه، گوگل اسیستنت نیز فعال خواهد شد؛ البته همان‌طور که انتظار می‌رود تنها به زبان انگلیسی قادر برقراری ارتباط با دستیار صوتی گوگل خواهید بود. شاید بزرگ‌ترین نقص هوما در این بخش را بتوان نبود قابلیت کنترل حرکتی و مشابه با ماوس دانست که در برخی از کاربری‌های مانند وب‌گردی یا ناوبری سریع در محیط سیستم‌عامل، جای خالی آن حس می‌شود. البته در نظر داشته باشید که اندروید تی‌وی از ماس، کیبورد و کنترلر بازی پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل می‌توانید از ریموت‌های ثالث برای این امر بهره ببرید.

    اندروید باکس هوما

    هوما باکس دستگاهی با ابعاد کوچک بوده که میزبان سخت‌افزاری با توانایی مناسب برای اجرای سیستم‌عامل Android TV و اپلیکیشن‌های آن است. پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Cortex-A53 درکنار دو گیگابایت حافظه‌ی RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، تمام آنچه برای نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی نیاز دارید، دراختیارتان قرار می‌دهد. توانایی پخش فیلم‌های باکیفیت و وضوح 4K و پشتیبانی از محتوای HDR و صدای دالبی هوما باکس را به ابزاری قدرتمند و ایده‌آل برای نمایش فیلم تبدیل می‌کند.

    نرم‌افزار

    گوگل پس از موفقیت اندروید در دنیای گوشی‌های هوشمند، این سیستم‌عامل را برای سایر پلتفرم‌ها نیز توسعه داد. اندروید تی‌وی نسخه‌ای خاص از این سیستم‌عامل است که برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی‌ شده تا کاربران با استفاده از ریموت‌های معمولی نیز کاربری لذت‌بخشی در این محیط تجربه کنند. بهینه‌شدن برای وضوح تصویر و نسبت ۱۶:۹ تلویزیون‌ها، از دیگر تفاوت‌های اندروید تی‌وی با نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند است. اندروید تی‌وی نیز مانند نسخه‌ی اصلی اندروید، از نمایشگرهایی با وضوح تصویر مختلف به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و مهندسان گوگل به‌خوبی بر مشکلات Scaling محیط رابط کاربری و اپلیکیشن‌های آن فائق آمده‌اند.

    باوجوداین، سازندگان تلویزیون اقبال چندانی به این سیستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جی سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های هوشمند خود را توسعه دادند تا اندروید تی‌وی از حمایت بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلویزیون بی‌بهره باشد. این موضوع سبب شده با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مخصوص این سیستم‌عامل مواجه نباشیم و کاربران برای رفع نیازهایشان با محدودیت‌های روبه‌رو شوند. البته، امکان نصب اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی مخصوص تلویزیون این سیستم‌عامل دردسترس است؛ ولی در برخی مواقع، با ناسازگاری‌هایی مانند بهینه‌نبودن برای استفاده‌ی افقی مواجه خواهید شد.

    اندروید باکس هوما

    پایه‌ای‌ترین نیاز در مواجهه با محصولی ایرانی، هم‌زبانی آن محصول در ارتباط با کاربر است. هوما در این اندروید باکس سعی کرده رابط کاربری توانمندی خلق کند که هر کاربر ایرانی قادر به برقراری ارتباط با دستگاه باشد. به‌جرات می‌توان گفت با درنظرگرفتن سخت‌افزار حال حاضر هوما و کنترلر طراحی‌شده، این امر به‌خوبی محقق شده و محصول کاملا با زبان ایرانی و محیط سرویس‌های داخلی هم‌خوانی دارد. 

    اندروید باکس هوما
    اندروید باکس هوما
    اندروید باکس هوما
    اندروید باکس هوما

    هوما با استفاده از نسخه‌ی ۷ اندروید و تعبیه‌ی مارکت اپلیکیشن‌های گوگل (مخصوص تی‌وی)، محیط کاربری بسیار خوبی فراهم کرده است تا تقریبا تمامی اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را داشته باشید. بخشی از اپلیکیشن‌ها مخصوص اندروید تی‌وی و نسبت صفحه‌نمایش تلویزیون‌های کنونی طراحی نشده‌اند که همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در اجرای آن‌ها به مشکل برخواهید خورد.

    طی گفت‌و‌گو با تیم فنی هوما، این گروه قرار است به‌زودی با طراحی فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی، تمام اپلیکیشن‌های متناسب با تلویزیون و انواع کاربردی برای کاربران ایرانی را در اختیار کاربران قرار دهد. در این فروشگاه، دسترسی به سرویس‌های مختلف و اپلیکیشن‌های ثالث راحت‌تر خواهد بود و تنها با اکانت کاربری هوما می‌توانید به طیف گستیرده‌ای از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید.

    هوما باکس به‌صورت پیش‌فرض نسخه‌ای از سرویس‌های فیلیمو و نواک را دراختیارتان قرار می‌دهد. در صفحه‌‌ی اصلی، براساس علایق شما پیشنهادهایی از این دو سرویس می‌شود که می‌تواند گزینه‌های خوبی در اوقات فراغت به‌شمار آید. در بخش مجله‌ی هوما، اخباری در زمینه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود که می‌توانید هرکدام را به‌صورت کامل دنبال کنید. گردآوری اخبار در هوما به‌صورت هوشمند انجام می‌شود و در مدت‌زمانی‌که پای تلویزیون نشسته‌اید، می‌توانید از آخرین اخبار مهم به‌صورت منظم در دسته‌بندی‌های مشخص استفاده کنید. بخش دیگری نیز در هوما باکس وجود دارد که هنوز به‌صورت کامل راه‌اندازی نشده است؛ اما به‌زودی امکان ثبت سفارش‌های سوپرمارکت نیز در هوما در دسترس خواهد بود که قابلیت جالبی به‌شمار می‌آید. 

    اندروید باکس هوما

    یکی از اهداف اصلی تیم فنی هوما، ایجاد خانه‌ای هوشمند با محوریت هوما باکس است. هوما با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف ارتباط بی‌سیم و اتصال پایدار اینترنت می‌تواند با ابزارهای مختلف خانه هوشمند ارتباط برقرار و به‌عنوان هاب مرکزی ایفای نقش کند. حضور همیشگی و فعال هوما با بهره‌گیری از صفحه‌ی تلویزیون در مرکز خانه، این محصول دیجیتالی را به بهترین گزینه برای مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های در جریان خانه تبدیل خواهد کرد. قابلیت‌های اتصال در اینترنت اشیاء به‌ تمامی تجهیزت شما بستگی دارد که برای ایجاد چنین اکوسیستمی خرج زیادی بر گردن شما خواهد افتاد. به‌طورکلی، می‌توان گفت رنگ‌وبوی سرویس‌های ایرانی به‌خوبی در هوما باکس به‌چشم می‌آید که نکته‌ای مهم است. 

    اتصالات

    هاب‌های مدیاسنتر به‌دلیل قرارگیری در مرکز بخش محتوای چندرسانه‌ای و سرگرمی، قابلیت اتصالات گسترده‌ای باید داشته باشند. هوم امکانات و فناوری‌های ارتباطی مناسبی دارد که می‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند. دو پورت USB، درگاه کارت حافظه‌ی TF، وای‌فای، پورت شبکه‌ی گیگابیتی و HDMI، ازجمله اتصالاتی است که در هوما وجود دارد. بدین‌ترتیب، کاربران امکان اتصال دستگاه خود به فضای ذخیره‌سازی اکسترنال و شبکه و گوشی هوشمند را خواهند داشت.

    هوما در بخش اتصالات بی‌سیم گزینه‌های متعددی ندارد؛ اما این دستگاه برای اتصال و پخش محتوا از دیگر محصولات برای کست پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، در نظر داشته باشید اتصال گوشی هوشمند و نمایش صفحه‌نمایش آن در تلویزیون یا پخش محتوا، امری طاقت‌فرسا است و در اکثر مواقع، موفق نمی‌شوید آن را انجام دهید. جذاب‌ترین و البته کارآمدترین بخش اتصالات بی‌سیم پشتیبانی از اف‌تی‌پی سروِر (FTP Server) است تا بدین‌ترتیب، نه‌تنها امکان اتصال دستگاه به شبکه و نمایش محتوا از سروِر یا سایر کامپیوترهای متصل دردسترس باشد؛ بلکه تبدیل هوما به سروِر محتوای چندرسانه‌ای نیز امکان‌پذیر باشد. در این حالت، با اتصال هارد اکسترنال به دستگاه خود، تمامی کاربران شبکه از کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمندشان می‌توانند از محتوا استفاده کنند. البته، باید در نظر داشته باشید در این حالت، به نصب نرم‌افزاری مخصوص نیاز دارید و هوما باید همواره روشن باشد. همچنین درصورت اتصال و استفاده‌ی سنگین و هم‌زمان چند کاربر، بسته به‌ سرعت شبکه با کُندی سرعت مواجه خواهید شد.

    عملکرد

    با پیشرفت درخورتوجه توانایی تلویزیون‌ها در پخش انواع گسترده‌ای از محتوای چندرسانه‌ای، درحال‌حاضر انتظارها از تی‌وی‌باکس و دستگاه‌های محتوای چندرسانه‌ای بسیار افزایش‌ یافته است. این دستگاه‌ها نه‌تنها قابلیت اجرای تمامی فرمت‌های محتوای چندرسانه‌ای را باید داشته باشند؛ بلکه امکان پخش آن‌ها از منابع مختلف را نیز دراختیار کاربران باید قرار بدهند. دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها و انعطاف و آزادی‌عمل بیشتر در رابط کاربری و عملکردی توانمند و سریع در اجرای وظایف، از مشخصه‌هایی است که انتظار ارائه‌ی آن‌ها در هاب‌های مدیاسنتر وجود دارد.

    اندروید باکس هوما

    اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی هاب مدیاسنتر، پخش بی‌نقص انواع محتوای چندرسانه‌ای است. اگر به‌دنبال محصولی توانمند برای اجرای ویدئوهای مختلف هستید، هوما تمامی نیازهای شما را در‌این‌زمینه برطرف خواهد کرد. این محصول توانایی پخش ویدئوهایی با این فرمت‌ها را دارد: DAT ،MPEG ،MPE ،MPG ،TS ،TP ،VOB ،ISO ،AVI MP4 ،MOV ،3GP ،FLV ،MKV ،M2TS ،MTS M4V ،WMV و ASF. بدین‌ترتیب، بدون نگرانی درباره‌ی نوع ویدئو می‌توانید از پشتیبانی آن به‌وسیله‌ی هوما مطمئن باشید. در بخش محتوای صوتی نیز، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها اعم از Dolby Atmos ،DD ،DD+ ،MP2 ،MP3 ،WMA ،WAV ،OGG ،OGA ،FLAC ،ALAC ،APE و AAC، هوما نیاز کاربران در‌این‌زمینه را نیز به‌طور کامل تأمین خواهد کرد. به‌لطف تجهیز به سیستم‌عامل اندروید، امکان نصب و استفاده از پخش‌کننده‌های قدرتمند مثل VLC و MX Player و KM Player نیز وجود دارد تا در صورت نبود پشتیبانی سخت‌افزاری از کدک و فرمت خاصی، محتوا به‌صورت نرم‌افزار دیکود و پخش شود.

    برای بررسی عملکرد روان و بدون مشکل پخش‌کننده، چند ویدئو باکیفیت‌های مختلف پخش شد که این دستگاه بدون هیچ مشکلی موفق شد تمامی آن‌ها را اجرا کند. محتواهای پخش‌شده به‌شرح زیر است:

    • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۷۲ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌برثانیه
    • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۵۲ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌برثانیه
    • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۱۹ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌برثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک MPEG 4 و نرخ بیت‌ریت ۱۸ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌برثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک H.265 و نرخ بیت‌ریت ۱۱ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۳۰ فریم‌برثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۸ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌برثانیه
    • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۲ مگابیت‌برثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌برثانیه

    یکی از مشکلات همیشگی کاربران ایرانی با تلویزیون و پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای، ناسازگاری با تمامی انکودینگ و فرمت‌های زیرنویس است. هم‌نام‌کردن فایل زیرنویس با فیلم و تغییر انکودینگ به نمونه‌ی پشتیبانی‌شده و نبود آزادی‌عمل در تغییر ابعاد و مکان و رنگ زیرنویس، ازجمله محدودیت‌های تلویزیون و پخش‌کننده‌های معمولی است. هوما به‌لطف استفاده از سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های توانمند پخش‌کننده‌ی محتوا، قابلیت‌های گوناگونی دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا هر زیرنویسی را درکنار فیلم مدنظر خود اجرا کنند. 

    با پیشرفت هاب‌های مدیاسنتر، وظیفه‌ی این دستگاه‌ها فقط پخش ویدئو و موسیقی نیست و اجرای بی‌نقص اپلیکیشن‌ها از دیگر انتظارات کاربران از این دستگاه‌ها است. دراین‌زمینه، هوما توانایی مناسبی در اجرای اپلیکیشن‌ها و برخی از بازی‌های سرگرم‌کننده دارد. درصورتی‌که قصد دارید هم‌زمان از چندین اپلیکیشن و بازی استفاده کنید، با لگ و در برخی مواقع هنگ دستگاه مواجه خواهید شد. البته، کاربری هاب‌های چندرسانه‌ای با گوشی‌های هوشمند تفاوت زیادی دارد؛ به‌همین‌دلیل، تمام سازندگان این محصولات از حافظه‌ی رم زیادی استفاده نمی‌کنند. 

    هوما به‌لطف بهره‌مندی از بلوتوث و پشتیبانی از دسته‌های بازی، به‌راحتی می‌تواند با دسته‌ی کنسول‌های بازی جفت شود. تلاش هوما برای ارائه‌ی تجربه‌ی مناسب در بازی‌ها، به‌معنای بی‌فایده‌بودن تجهیز آن به سیستم‌عامل اندروید و قابلیت‌های هوشمند نیست. وب‌گردی تجربه‌ی خوبی به شما نمی‌دهد؛ زیرا نبود قابلیت کنترل حرکتی در ریموت، برخی کاربری‌ها مانند وب‌گردی را دشوار خواهد کرد؛ اما مشاهده‌ی ویدئوهای آنلاین، تماشای تصاویر (باتوجه‌به نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون)، بررسی اسناد و اتصال به گوشی هوشمند و مشاهده‌ی محتوای آن، از قابلیت‌های جذاب این دستگاه است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاملا کاربردی باشد.

    جمع‌بندی

    محتوای چندرسانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و درصد چشمگیری از سرویس‌های داخلی به ارائه‌ی محتوا معطوف شده است. در سال‌های آتی، این نقش پررنگ‌تر نیز خواهد شد. با افزایش نفوذ اینترنت به قسمت‌های مختلف زندگی، ایجاد اکوسیستم‌های یکپارچه‌ای را شاهد هستیم که می‌تواند زندگی هر فرد را متحول کند. 

    اندروید باکس هوما

    بخش عمده‌ی استفاده از تلویزیون در خانه تماشای محتوای ویدئویی است و با وجود دستگاه‌هایی چون هوما، می‌توان از سرویس‌های مختلف به‌راحتی استفاده کرد. هوما در نقش پلتفرمی برای خانه هنوز جای کار دارد؛ اما با نگرش استفاده از لباس اندروید باکس، محصولی باارزش می‌شود. توسعه‌ی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های بهینه و تخصصی برای این وسیله، یکی از دلایل پیشرفت درخورتوجه در نسل‌های بعدی هوما خواهد بود. 

    درمجموع، می‌توان هوما را محصولی کاربردی دانست. مهم‌ترین مؤلفه‌ی تأثیرگذار در انتخاب بهترین پخش‌کننده‌ی خانگی، استفاده‌ی کاربران از محصول است. اگر عموم محتوای ویدئویی شما را انواع 4K تشکیل می‌دهد، حتما خرید محصولی توانمند را مدنظر قرار دهید. بهره‌بردن از اپلیکیشن و بازی‌های متعدد نیز نیازمند دستگاهی با سخت‌افزار توانمند است. اتصال به سایر دستگاه‌های خانگی به‌عنوان مرکز بخش سرگرمی منزل، به قابلیت‌های اتصالی متعددی نیاز دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

    برای خرید هوما تی‌وی باکس هوما به وب‌سایت و فروشگاه این شرکت مراجعه کنید.

    نکات مثبت

    • محیط فارسی
    • ابعاد بسیار کوچک
    •  رابط کاربری ساده و سریع
    • توانایی عالی در اجرای طیف گسترده‌ی محتوای چندرسانه‌ای
    • عملکرد آرام و بی‌صدا

    نکات منفی

    • نبود قابلیت کنترلر حرکتی 
    • کمبود پورت‌های ورودی
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات