گزارش زومیت از کنفرانس سامسونگ در Samsung Forum 2014

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
مطالعه 18 دقیقه
گزارش زومیت از مراسم رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در فروم ۲۰۱۴ اسپانیا را مشاهده کنید.
تبلیغات

روز گذشته رویداد سالانه سامسونگ تحت عنوان Samsung Forum در مالاگای اسپانیا رسما آغاز شد. این رویداد همه ساله با حضور اصحاب رسانه‌ و شرکای تجاری سامسونگ در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار می‌گردد و در آن محصولات جدید این کمپانی کره‌ای به نمایش در می‌آیند.

سامسونگ رویداد Samsung Forum 2014 را همه ساله با هدف نمایش رهبری خود در بازار خاورمیانه و افریقا برگزار می‌کند و در آن به معرفی طیف وسیع محصولات خود در شاخه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، چاپگرها، ابزارهای موبایل و غیره می‌پردازد.

 در ابتدای مراسم از چونگ رو لی، مدیر عامل سامسونگ در خاورمیانه و افریقا خواسته شد تا به روی سن آمده و مراسم را آغاز کند.

 چونگ رو لی از موفقیت سامسونگ در بازار خاورمیانه و افریقا صحبت کرد و گفت: «به دلیل زیرکی مشتریان در منطقه، مهندسی شگرف، نوآوری در نرم‌افزار و طراحی هوشمندانه، موفق به رشد ۳۸ درصدی فروش نسبت به سال گذشته و حفظ جایگاه برتر خود در بازار منطقه خاورمیانه و افریقا شدیم.»

Chong Ro Lee

او در ادامه نگاهی گذرا به محصولات سامسونگ در شاخه‌های لوازم خانگی، ابزارهای هوشمند، تلویزیون‌های اولترا چ‌دی کرده و گفت مردم نسبت به قبل بیشتر نسبت به استفاده از تبلت‌ها اقدام می‌کنند و بسیاری از امور روزانه خود را با این ابزارها انجام می‌دهند و از این رو سامسونگ نیز سرمایه‌گذاری بیشتری را روی این محصولات انجام داده و دو سری جدید Galaxy Tab pro و Galaxy Note Pro را رونمایی کرده است. او سپس  از همکاران خود خواست تا به معرفی محصولات جدید این شرکت که قرار است زندگی مردم را ساده‌تر کند، بپردازند.

در ادامه مصطفی سدیک، مدیر ارشد بخش صوتی و تصویری سامسونگ در منطقه به روی سن آمد و به معرفی کلی تلویزیون‌ها و سینماهای خانگی سامسونگ پرداخت.

Mustafa Stadick

او در ابتدا به تلویزیون‌ سامسونگ UHDها اشاره کرد و گفت سامسونگ اولترا اچ‌دی‌ها را بیشتر از باقی شرکت‌ها توسعه داده و وارد زندگی مردم کرده است.

اولترا اچ دی

او مهمترین فاکتورهای تلویزیون‌های سامسونگ و دلیل موفقیت‌ آن‌ها را در بازار اینگونه بر شمرد:

  • تکنولوژی روز دنیا
  • اکوسیستم پیشرفته
  • پیروی از استانداردهای جهانی
  • در نظر گرفتن بخش سرگرمی
  • طراحی خاص و متفاوت

مصطفی سدیک در ادامه گفت:

اولین اولترا اچ‌دی را ما به بازار عرضه کردیم و زودتر از باقی شرکت‌ها آن را توسعه دادیم. ما اولین بار در سال ۲۰۰۹ تلویزیون LED را معرفی کردیم و ۵ سال پس از آن، تلویزیون اولترا HD را با رزولوشن 4k معرفی نمودیم. این محصول در دو زمینه کیفیت تصویر و طراحی شاخص است.
IMG 3088

مدیر بخش صوتی و تصویری سامسونگ در منطقه خاورمیانه و افریقا در ادامه به رزولوشن بالای تلویزیون‌ها اولترا اچ‌دی اشاره کرد و گفت: در این رزولوشن چشم انسان تصاویر را بهتر مشاهده نموده و تجربه منحصر بفردی را در اختیار خواهد داشت. حاشیه دور صفحه نمایش در تلویزیون‌های UHD سامسونگ آنقدر باریک است که تاثیر منفی روی تجربه کاربر نمی‌گذارد.

تلویزیون منحنی سامسونگ

مصطفی سدیک سپس به برتری‌های تلویزیون منحنی شکل سامسونگ اشاره کرد و آن‌ها را فراتر از طراحی متفاوت دانست و گفت این نوع از تلویزیون‌ها تاثیر مستقیم و مثبتی بر تجربه کاربر دارند.  سامسونگ شعاع ۴.۲ متر را برای تلویزیون‌های منحنی شکل خود در نظر گرفته تا بهترین زاویه دید را ارایه کند.

او در ادامه به تکنولوژی Up Scalling در محصولات اولترا اچ‌دی سامسونگ اشاره کرد که در آن تصاویر Full HD به صورت خودکار و با اضافه شدن پیکسل‌ها توسط پردازنده داخلی این تلویزیون‌ها به رزولوشن 4K تبدیل می‌شوند تا کاربر بتواند محتوای مختلف را در رزولوشن بالاتر از رزولوشن طبیعی آن‌ها تماشا کند.

او سپس به فناوری UD Dimming در تلویزیون‌ها سامسونگ برای کنترل بهتر نوردهی بخش‌های مختلف پنل اشاره نمود.

UHD Dimming

مدیر بخش صوتی و تصویری سامسونگ در خاورمیانه و افریقا در ادامه گفت سامسونگ با ارایه محصولات جدید جایگاه خود به عنوان رهبر بازار را حفظ می‌کند.

IMG 3100

او تنها تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی سامسونگ را آماده آینده دانست و سپس به اهمیت محتوا در رزولوشن اولترا اچ‌دی اشاره کرد و گفت: «ما می خواهیم مطمئن شویم که مشتریان ما دسترسی راحتی به محتوای اولترا اچ دی دارند. اینجاست که ما Samsung UHD Video Pack را معرفی می‌کنیم. در این بسته شما می‌توانید ۱۵ عنوان مطرح از فیلم‌های سینمایی را در رزولوشن 4k دریافت و تماشا کنید.

IMG 3102

او در ادامه به سرویس‌های multi-link screen برای نمایش محتوای مختلف بر روی صفحه تلویزیون در کنار یکدیگر، newsOn برای مشاهده اخبار محلی به زبان‌های مختلف دنیا اشاره کرد و همچنین اضافه کرد که سامسونگ با شبکه‌ mbc همکاری می‌کند تا محتوای محلی را برای کشورهای عربی ارایه کند.

IMG 3105

مصطفی سدیک در ادامه به پردازنده ۴ هسته‌ای در تلویزیون‌ها اولترا اچ‌دی برای سرعت بیشتر در پردازش محتوا و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف، اشاره کرد.

IMG 3106

تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی سامسونگ امکان ضبط صدا یا تصویر برنامه در حال پخش را داشته و بدون نیاز به گیرنده خاصی امکان دریافت محتوا از کانال‌های ماهواره‌ای را دارند.

ضبط صدا و تصویر تلویزیون سامسونگ

مصطفی سدیک در انتهای صحبت‌های خود به سیستم‌های صوتی سامسونگ اشاره کرد و از قابلیت اتصال آسان‌ها به تلویزیون‌ها گفت.

IMG 3115

سامسونگ در سال ۲۰۱۴ سعی نموده تا امکان کنترل لوازم خانگی خود از طریق ابزارهای موبایل مانند تلفن‌های هوشمند را میسر کند و این امکان در تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی جدید این شرکت نیز اضافه شده‌اند.

IMG 3117

مصطفی سدیک در نهایت سه فاکتور کیفیت تصویر، محتوا و آمادگی برای آینده را از مهمترین موارد برای حفظ رهبری سامسونگ در بازار اولترا اچ‌دی‌ها بیان کرد.

سپس خالد شانار، مدیر محصول لوازم خانگی دیجیتال سامسونگ در منطقه به روی سن آمد تا محصولات جدید سامسونگ در این حوزه را معرفی نماید.

Khaled Shunnar
سامسونگ سریع‌ترین رشد را در بازار لوازم خانگی داشته است و فرمول ما برای رشد در بازار لوازم خانگی ساده بوده است: گوش دادن به شما و درک شور اشتیاق شماخالد شانیار
Samsung HA

او ابتدا به معرفی یخچال‌های جدید سامسونگ پرداخت و به کمپرسور جدید این شرکت که از آن با عنوان Digital Inverter یاد می‌شود، اشاره کرد. این کمپرسور قادر است در سه سطح مختلف قدرت کار کند و  به صورت خودکار دور موتور را تنظیم نماید. این قابلیت باعث مصرفی بهینه انرژی تا ۴۷ درصد می‌شود.

Digital Inverter

خالد شانیار گفت: ما به تکنولوژی خود کاملا مطمئن هستیم و از این رو گارانتی ۱۰ سال را برای کمپرسور خود در نظر گرفته‌ایم.

او سپس به معرفی برخی از قابلیت‌های دیگر یخچال‌های سامسونگ پرداخت که در مقالات جداگانه‌ای، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

او معتقد است که جهان در حال تغییر است و آشپزخانه نیز بخشی از آن است. «مردم هر روز غذا می‌خوردند اما هر سال یخچال خود را عوض نمی‌کنند. به همین دلیل هم ما سری ۶۰۰۰ را طراحی کرده‌ایم تا ۴۷ درصد مصرف انرژی را کاهش دهد. به این ترتیب با خرید این محصولات هزینه‌های سالیانه مشتریان کاهش می‌یابد.»

یخچال فریزر سامسونگ سری RT6000 از ماه آینده روانه بازار منطقه خواهند شد.

خالد شانیار سپس به طراحی جدید سامسونگ برای افزایش بازده سیستم‌های تهویه هوای این شرکت اشاره کرد و گفت این طراحی باعث شده است تا کولرهای این شرکت خنک‌تر عمل کرده و برای مدت بیشتری دما را در محل مدنظر کاربر حفظ کنند.

Samsung AC Triangle

کولرهای رایج بازار از طراحی چهارضلعی بهره می‌برند، اما سامسونگ در نسل جدید کولرهای خود از طراحی مثلت شکل بهره برده است و به اعتقاد این شرکت، طراحی جدید باعث می‌شود تا امکان قرار گرفتن موتور بزرگ‌تر در کولر میسر شده، گردش هوا بهبود یافته و در نهایت بازده سیستم خنگ کننده به مراتب بهتر شود. کولرهای جدید سامسونگ دارای تصفیه هوای داخلی هستند و باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در محیط را از بین می‌برند.

Wifi Connection AC to Smartphone

سیستم‌های خنک کننده جدید سامسونگ همچون بسیاری دیگر از لوازم خانگی این شرکت از طریق شبکه وای-فای و حتی اینترنت و به کمک ابزارهای هوشمند همچون تلفن‌های هوشمند قابل کنترل هستند. اپلیکیشن مربوطه برای اندروید و iOS ارایه شده است.

 مدیر بخش لوازم خانگی دیجیتال سامسونگ در خاورمیانه و افریقا سپس با ارایه مقدمه‌ای از عرضه ماشین لباسشویی سامسونگ در سال ۱۹۰۸ به معرفی ماشین‌های لباس‌شویی جدید این شرکت از سری «آبی» پرداخت و مهمترین مزایاهای آنها را اینچنین برشمرد:

درب بزرگ‌تر با قابلیت باز شدن آسان‌تر تا زاویه ۱۷۰ درجه:

درب باز شو

کنترلر تماما لمسی و به خاطر سپردن آخرین برنامه استفاده شده قبل:

ماشین لباس شویی سامسونگ

سیستم خودکار شستشو بهینه که در آن از طریق سنسور خاصی میزان کثیفی لباس‌ها تشخیص داده شده و براساس آن، به اندازه مورد نیاز از مواد شوینده و آب استفاده می‌شود:

سیستم بهینه شستشو در ماشین لباس شویی

موتور ماشین‌های لباس‌شویی جدید سامسونگ از نوع Digital Inverter است که خود مصرف بهینه دستگاه را موجب می‌شود.

سپس، محمد نویری، مدیر محصول چاپگر در منطقه به روی سن آمد و فناوری‌های جدید پیرامون چاپگر سامسونگ را معرفی کرد.

Mohammad Noueiri

مهم‌ترین تغییر در چاپگرهای سامسونگ مربوط به امکان برقراری ارتباط با ابزارهای موبایل و از طریق Direct Wifi و NFC است.

Direct Wifi NFC Printer Samsung

به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا از طریق تلفن همراه خود فکس ارسال نموده، نامه اسکن کند، یا سند، صفحه یا تصویر مورد نظر خود را چاپ کند.

چاپگر NFC

پرینترهای سری M2885 با قابلیت چاپ ۲۸ صفحه در دقیقه و همچنین C1865 با قابلیت چاپ ۱۸ صفحه در دقیقه از جمله چاپگرهای جدید سامسونگ هستند که از NFC و Wifi پشتیبانی می‌کنند.

مدیر بخش چاپگر سامسونگ در منطقه سپس به معرفی راه‌حل‌های سامسونگ برای شرکت‌های کوچک و بزرگ اشاره کرد و پلتفرم جدید این شرکت با نام XOA WEB را معرفی کرد که امکان استفاده از چاپگر در سازمان‌ها و از طریق وب را میسر می‌کند:

XOA WEB

او در انتهای صحبت‌های خود گفت که هدف ما تنها افزایش سرعت چاپ در دقیقه نیست و بدنبال ارایه محصولاتی هستیم که شرکت‌ها به آن اعتماد نموده و برای کارهای جدی مورد استفاده قرار دهند.

سپس از عبدول کریم ساوان مدیر بخش موبایل سامسونگ در منطقه خواسته شد تا به روی سن آمد و به معرفی تبلت‌های جدید این شرکت بپردازند.

Abdul Karim Sawan

او به معرفی سری جدید تبلت سامسونگ Galaxy Tab Pro و Galaxy Note Pro پرداخت که پیش از این بطور مفصل و در گزارش‌های زومیت از نمایشگاه CES 2014 به آن‌ها پرداختیم.

او به صفحه نمایش خارق‌العاده تبلت گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ اینچ با ۲ میلیون پیکسل اشاره کرد و رزولوشن آن را دو برابر تلویزیون‌های FHD عنوان کرد. مدیر بخش موبایل سامسونگ در خاورمیانه و افریقا در ادامه قابلیت‌های کلیدی تبلت‌های جدید سری Pro را اینگونه عنوان کرد:

Note Pro 12.2

قابلیت قرار گیری پنجره‌ها در کنار یکدیگر (Multi Window) که موجب بهبود چندوظیفگی می‌شود:

Multi Window

همکاری با سیسکو برای استفاده از فناوری Webex و اجرای جلسات الکترونیکی از طریق تبلت‌های سامسونگ:

E meeting WEbex

نرم افزار Remote PC برای کنترل کامپیوتر از طریق تبلت:

Remote PC

صفحه کلید با چیدمان کلیدها مشابه کی‌برد کامپیوترهای شخصی:

Keyboard Galaxy Tab 12.2

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ اینچی از قلم دیجیتال S-Pen، پردازنده ۴ هسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز، حافظه رم ۳ گیگابایت، سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت، شبکه وای-فای دو بانده ac و شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند و تنها ۷.۹۵ میلی‌متر ضخامت و ۷۵۰ گرم وزن دارد. این تبلت همچنین از یک باتری ۹۵۰۰ میلی آمپر بهره می‌برد که قادر به پخش ۱۰ ساعت ویدیو است.

Galaxy Tab Pro

مدیر بخش موبایل سامسونگ سپس به معرفی دو تبلت دیگر این شرکت در سری Galaxy Tab Pro پرداخت که در دو سایز ۸.۴ و ۱۰.۱ روانه بازار خواهند شد و هر دو مجهز به صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالای WXGA و سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت هستند.

Galaxy Tab Pro Camera

عبدول کریم ساوان در انتهای صحبت‌های خود به اهمیت محتوا و اپلیکیش‌ها در ابزارهای هوشمند اشاره کرد و از تلاش‌های سامسونگ برای ایجاد نرم افزار و سرویس‌های کاربردی گفت و در پایان نیز به بحث امنیت در ابزارهای موبایل و سرویس Knox برای حفظ اطلاعات کاربر سخن گفت. به کمک Knox ابزار فقط وقتی آماده استفاده می‌شود که هویت سنجی کاربر مشخص شود.

از طریق این سرویس کاربر می‌تواند دو فضای مستقل و مجزا از هم را برای اطلاعات خصوصی و کاری خود در نظر بگیرد که هر کدام به اطلاعات دیگری دسترسی نخواهند داشت.

سامسونگ ناکس

 در انتهای کنفرانس سامسونگ در رویداد Samsung Forum 2014، بارت جان جاتا، مدیر ارشد بخش تصویر برداری دیجیتال سامسونگ در منطقه به روی سن آمد تا دوربین‌های عکاسی جدید این شرکت را معرفی نماید.

Baret Jan Jata

او ابتدا به دوربین عکاسی هوشمند NX 30 سامسونگ پرداخت و مشخصات فنی آن شامل سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی از نوع APS-C CMOS، قابلیت فوکوس هیبریدی و سرعت شاتر بسیار بالای یک هشت‌هزارم ثانیه را برشمرد.

D30 SAmsung

صفحه نمایش این دوربین از نوع AMOLED است و منظره یاب آن نیز تا ۸۰ درجه قابل چرخش است تا کاربر به راحتی و در شرایط مختلف قادر به استفاده از این دوربین DSLR شود:

D30 DSLR

NX30 دارای ورودی میکروفون و خروجی HDMI است که امکان اتصال میکروفون خارجی و همچنین استریم مستقیم ویدیو از طریق خروجی HDMI را میسر می‌سازد. این ابزارها فیلم‌برداری با این دوربین را ساده می‌کنند.

دوربین NX 30 جزو معدود دوربین‌های DSLR بازار است که از NFC و WIFI پشتیبانی می‌کند. این دو فناوری اتصال دوربین به ابزارهای هوشمند همچون تلفن‌ها و تبلت‌ها را میسر می‌کند تا کاربر به راحتی تصاویر گرفته شده را به این ابزارها منتقل نماید. 

دوربین

مدیر بخش دوربین‌های عکاسی سامسونگ در نهایت به دو لنز جدید این شرکت در سری S اشاره کرد و نگاهی گذرا به دوربین هوشمند کامپکت Galaxy Camera 2 داشت که به زودی نگاه نزدیک آن را در زومیت شاهد خواهید بود.

در مقالات بعدی به فضای داخل نمایشگاه خواهیم پرداخت و نگاه نزدیکی به محصولات جدید سامسونگ خواهیم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات