مدیر عامل جدید همکاران سیستم از توسعه بازار، ارتقای رضایت مشتریان و تقویت حرفه‌ای‌گری گفت

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
مطالعه 6 دقیقه
شب گذشته شرکت همکاران‌سیستم نشست خبری را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد تا مدیرعامل جدید این شرکت فرصتی را برای بیان برنامه‌های خود پیدا کند. مهدی امیری، توسعه بازار محصولات جدید، تقویت حرفه‌ای‌گری و ارتقاء سطح رضایت مشتریان را مهم‌ترین استراتژی‌های همکاران سیستم عنوان کرد.
تبلیغات

مهدی امیری که از تاریخ ۲۰ آذر در سمت مدیریت عامل همکاران سیستم مشغول به کار شده، در نشست مطبوعاتی شب گذشته با اشاره به 25 سال فعالیت همکاران سیستم به عنوان یک شریک تجاری معتبر در کنار بزرگترین صنایع و واحدهای اقتصادی کشور گفت:

همکاران سیستم کار خود را با تولید نرم افزار شروع کرده است، اما طی ربع قرن فعالیت خود به نحوی رشد کرده که اکنون در جایگاهی است که تولید نرم‌افزار تنها بخشی از فعالیت اصلی همکاران سیستم را شامل می‌شود.

امیری گفت: همکاران سیستم اکنون در کنار تولید نرم‌افزارهای شرکتی، برای تسهیل فرایندهای مدیریتی مشتریانش، به عرضه‌ی خدماتی ویژه مرتبط با این نرم‌افزارها نیز می پردازد؛ این تحولات شرکت را به‌تدریج به سمت فراهم آوردن مجموعه‌های محصول- خدمتی سوق داده است که می‌توان آنها را «راهکارهایی ارزشمند» و نه «نرم‌افزارهایی» صرف نامید.

IMG 2760

او در ادامه به سه برند جدید همکاران سیستم اشاره کرد و به معرفی اجمالی راهکاران، سپیدار و دشت پرداخت.

مدیرعامل جدید همکاران سیستم در خلال صحبت‌های خود اعلام کرد که همکاران سیستم به دنبال ایجاد تحول است. او گفت که این شرکت ۱۲ هزار مشتری دارد و هدف اصلی آن‌ها ارایه راه‌کارهای مختلف به صنعت‌های گوناگون است تا شرکت‌ها بتوانند امور خود را به شکل ساده‌تر و بهتری به سرانجام برسانند.

مدیرعامل همکاران سیستم با معرفی سه برند جدید برای تازه ترین محصولات این شرکت گفت:

امسال با بازسازی معماری برند همکاران سیستم به جدیدترین محصولات این شرکت هویت مستقل دادیم و به این ترتیب سه برند محصولی راهکاران، سپیدار و دشت را برای این محصولات انتخاب کردیم.

به گفته امیری «راهکاران» نام تازه محصول استراتژیک همکاران سیستم است که طی چند سال گذشته تحت عنوان «نسل سوم» برای توسعه آن سرمایه‌گذاری وسیعی صورت گرفته است. وی «راهکاران» را سرمایه اصلی و رکن آینده شرکت دانست که بر اساس بودجه‌بندی سال آینده، یک سوم از درآمد فروش همکاران سیستم را به خود اختصاص خواهد داد.

امیری همچنین از رشد فروش «سپیدار همکاران سیستم» ، محصول ویژه کسب وکارهای کوچک، خبر داد و گفت: «این محصول که هم اکنون به خوبی جای خود را در بازار باز کرده و شناخته شده است، در سال آینده ۱۵ درصد از فروش کل شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.»

به گفته امیری«دشت همکاران سیستم» نیز محصولی ویژه اصناف و فروشگاه‌های کوچک است که به دلیل سهولت کاربری، تطابق آن با قوانین دولتی و کشش بازار مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت.

برنامه‌های آتی همکاران سیستم

مهدی امیری در ادامه اشاره کرد مشتریان همکاران سیستم همچنان در محور توجه این شرکت قرار دارند و این شرکت روی ارتقای رضایتمندی مشتریان سرمایهگذاری وسیعی انجام می‌دهد. از این رو برای افزایش رضایت آنها و تبدیل آنها به مشتری خشنود، در سال آینده برنامه‌هایی چون شریک کردن مشتریان در مسیر توسعه محصولات، رضایت سنجی مستمر و لحظه‌ای و همچنین بهبود فرایندها و زیرساخت‌های پشتیبانی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل همکاران سیستم با تاکید بر موضوع کیفیت در این شرکت گفت: «در سال ۹۳ شاخصهای کیفی هر بخش از شرکت همکاران سیستم به طور مشخص تعیین شده و اندازه‌گیری می‌شود. ما در راستای خشنود کردن مشتریان سطح جدیدی از کیفیت را در شرکت تعریف خواهیم کرد و برای رسیدن به آن در سال آینده برنامه مشخصی داریم.»

هییت مدیره همکارن سیستم

مهدی امیری، ارتقاء سطح حرفه‌ای‌گری در همکاران سیستم را یکی دیگر از نقاط تاکید این شرکت در مسیر آینده عنوان کرد و گفت:

همکاران سیستم مجموعه‌ای متشکل از نیروهای بسیار زبده و حرفه‌ای است. ما فضایی برای کار با حرفه‌ای‌ها ایجاد کرده‌ایم و همواره مشغول ارتقای سطح حرفه‌ای‌گری در این شرکت هستیم. مراقب ویژه از مشتریان، سخت کوشی، مسئولیت پذیری و پاسخ گویی در برابر عملکرد، از ویژگی‌های نیروهای حرفه‌ای همکاران سیستم است.

در انتهای مراسم نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و ما نیز دو پرسش را از آقای امیری مطرح کردیم:

پرسش: همکاران سیستم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری ایران است که تا به امروز تنها در حوزه B2B فعالیت نموده، این در حالی است که اکثر شرکت‌های نرم افزاری دنیا بر روی حوزه B2C تمرکز کرده‌اند، آیا شما برنامه برای ارایه محصولات مخصوص مصرف کننده دارید یا خیر؟

مهدی امیری: ما همواره به این موضوع فکر می‌کنیم اما حداقل در سال ۹۳ وارد این حوزه نخواهیم شد، با این وجود در دراز مدت مجبور خواهیم بود. با این وجود از تکنولوژی‌های جدید مانند Cloud Computing (ذخیره سازی ابری) و امکان دسترسی به سرویس‌ها از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، استفاده خواهیم کرد.

پرسش: برخی بر این باورند که دلیل پیشرفت و موفقیت همکاران سیستم عدم وجود رقیب جدی در این حوزه است، شاید دلیل اینکه محصولات همکاران سیستم نیز با تاخیر زیاد به تکنولوژی‌های روز دنیا تجهیز می‌شوند همین موضوع باشد‌، پاسخ شما به این تفکر چیست؟

مهدی امیری: من اینطور فکر نمی‌کنم چرا که در حال حاضر نیز ما در حوزه فعالیت خود رقیبان قوی داریم، هرچند شاید از نظر محصول نهایی قادر به رقابت با محصولات ما نباشند. در مورد استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیز ما همواره در تلاش برای استفاده از آن‌ها هستیم،‌ ما جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که توانستیم محصولات خود را بطور کامل از دلفی و راه‌حل‌های قدیمی به سمت دات‌نت و راه‌حل‌های جدید منتقل کنیم. ما بلافاصله پس از ارایه نسخه جدید دات‌نت یا SQL Server و غیره به سمت استفاده از آن‌ها اقدام می‌کنیم اما برای تبدیل تکنولوژی به محصول زمان نیاز است و برای تجاری سازی‌ آن باید مراحل مختلفی طی شود.

همکاران سیستم.

در  خلال جلسه پرسش و پاسخ به موارد جالبی نیز اشاره شد:

  • - امسال همکاران سیستم حدود ۴۰ درصد افزایش فروش و حدود ۳۰ درصد افزایش سود داشته است.
  • - حدود پنجاه درصد فروش محصولات همکاران سیستم از محل مشتریان فعلی این شرکت است.
  • - بیش از ۵۰۰۰ قرارداد پشتیبانی از ۷۰۰۰ مشتری سال جدید همکاران سیستم امضا شده است.
  • - مهندس امیری که یک ماه قبل به عنوان مدیرعاملی همکاران معرفی شد یک سال و نیم در یک پروژه برای انگلستان و یکسال برای یک پروژه سوئدی کار کرده او حضور یک رقیب خارجی را در صورت تغییر فضای بین المللی یک فرصت برای همکاران سیستم می داند و نگاه مثبتی به این موضوع دارد.
  • - مهدی امیری ۱۲ سال قبل به عنوان برنامه‌نویس ارشد به همکاران سیستم پیوسته است.
  • - هیئت مدیره همکاران سیستم در راستای تداوم شرکت و استفاده از نیروی جوان نسبت به تغییر مدیرعامل اقدام کرده‌اند و مدیرعامل قبلی به همراه هیئت مدیره مانند مربی در زمین فوتبال به انتقال تجربیات خود به مدیرعامل جدید خواهند پرداخت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات