سونی دو تلویزیون 4K جدید در سایزهای 55 و 65 اینچ را وارد بازار کشور کرد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
امروز صبح، «شرکت بازرگانی ایران»، نماینده رسمی محصولات صوتی و تصویری سونی در ایران، طی مراسم کوچکی که با حضور اصحاب رسانه در مکان فروشگاه مرکزی این شرکت برگزار گردید، از تلویزیون‌های جدید اولترا اچ‌دی خود در دو سایز 55 و 65 اینچ رونمایی کرد.
تبلیغات

امسال تولیدکنندگان مطرح تلویزیون به سمت تولید محصولات اولترا اچ‌دی یا 4K اقدام کرده‌اند و سونی نیز همانطور که در گزارش اختصاصی زومیت از غرفه این شرکت در نمایشگاه CES مشاهده کردید، چندین مدل مختلف از تلویزیون‌های 4K خود را به نمایش درآورد. حال شرکت بازارگانی ایران که سال گذشته، تلویزیون 4K در اندازه 84 اینچ را روانه بازار کرده بود، دو تلویزیون جدید 55 و 65 اینچ از این خانواده را وارد بازار کشور کرده است.

تلویزیون Ultra High Definition یا 4K از بیش از 8 میلیون پیکسل (2160 در 3840 پیکسل) برخوردار است که این به معنای 4 برابر جزئیات بیشتر نسبت به رزولوشن Full HD است.

4K TV

مدیر بخش تلویزیون شرکت بازرگانی در خلال صحبت‌های خود گفت:

پس از فروش موفقیت آمیز تلویزیون 4K در اندازه 84 اینچ، اکنون با معرفی تلویزیون های 4K LED سونی در اندازه های 55 و 65 اینچ، درصدد ایجاد تجربه تماشای 4K برای طیف وسیع‌تری از مشتریان با قیمت مناسب می باشیم. انتخاب تلویزیون 65 اینچ4K سونی به عنوان برترین تلویزیون دنیا در سال 2013، نشان می دهد که سونی همچنان به تعهد خویش مبنی بر بهبود مستمر کیفیت محصولات خود پایبند می باشد.

موتور پردازشگر پیشرفته "4K X-Reality PRO" در تلویزیون های 4K سونی سبب بازتولید هر نوع کیفیت تصویر اعم از فیلم، تماشای ویدیو در اینترنت، عکس و بازی از هر نوع منبع پخش تصویر می گردد. موتور پردازشگر پیشرفته "4K X-Reality PRO" سبب ارتقای محتوی 2K مانند تصویر بلو-ری و یا DVD به 4K می گردد. قابلیت ارتقای تصویر به 4K در تلویزیون های 4K براویا، اولین نمونه در صنعت تصویر و یک مزیت منحصر به فرد از طرف سونی برای مشتری می باشد.

BRAVIA-4K-LED-TV---65-inch 2

مدیران شرکت بازرگانی ایران در ادامه به این موضوع اشاره کردند که حتی هنگامی که بیننده در فاصله 5/1 متری تلویزیون نشسته است، قادر به تفکیک پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح نخواهد بود و از تصاویر به تمام معنا واقعی، زیبا و با زاویه دید گسترده لذت می برد.

در ادامه به فناوری Triluminos اشاره شد و اعلام گردید که این فناوری به طرز شگفت‌انگیزی سایه های رنگ را به طور طبیعی- همان‌طور که در دنیای واقعی وجود دارند- بازآفرینی کند.

این نمایشگر، طیف های رنگ قرمز و سبز زمردی را که باز آفرینی آنها دشوار است را به زیبایی نمایش می‌دهد؛ به طوری که مناظر و دورنمای دریاها، زنده تر، پرجلوه و چشم گیرتر نمایان می شوند.

تلویزیون‌های 4K براویا، علاوه بر کیفیت تصاویر فوق‌العاده، از صدای منحصر به فرد نیز بهره می‌برند. بلندگوهای مغناطیسی پیشرفته و پردازش سیگنال‌های دیجیتال سونی، باعث تولید صدای نرم با کمترین نویز و باس قوی می گردد.

BRAVIA-4K-LED-TV---55-inch 1-Large

علاوه بر لذت برخورداری از کیفیت صدا و تصویر فوق العاده، تلویزیون های 4K براویا، دارای WiFi داخلی جهت اتصال به اینترنت و همچنین اتصال بی سیم صفحه تلفن‌های هوشمند به تلویزیون هستند.

همچنین از طریق ویژگی NFC و ریموت کنترل NFC، تنها از طریق یک اشاره (تماس)، گوشی سازگار با NFC در یک چشم بر هم زدن با تلویزیون ارتباط بی سیم برقرار می نماید؛ سپس هر آنچه را که بر روی صفحه تلفن‌هوشمند دارید، می توانید بر روی صفحه بزرگ براویا تماشا کنید. نمایش ویدیوها، عکس ها، نرم‌افزارهای کاربردی، صفحات وب و بازی‌ها بر روی صفحه بزرگ، در حالیکه صدای تقویت شده و بلند از بلندگوهای تلویزیون پخش می شود، عالی به نظر می‌رسند.

سونی از آغاز عرضه این تلویزیون‌ها در بازار ایران به قیمت‌های 20 میلیون تومان برای مدل 65 اینچی KD-65X9004 و 14 میلیون تومان برای مدل 55 اینچی KD-55X9004 خبر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات