گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «سامسونگ» در نمایشگاه CES 2014

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
مطالعه 11 دقیقه
گزارشگر اختصاصی زومیت در نمایشگاه CES 2014 سخت در تلاش است تا با گزارش‌های خود از محل نمایشگاه، کاربران زومیت را لحظه به لحظه با حال و هوای غرفه‌های مختلف آشنا سازد. این بار نوبت به غرفه غول کره‌ای و همه فن حریف نمایشگاه، یعنی سامسونگ رسیده است. با گزارش زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ابتدای ورود به محدوده غرفه سامسونگ که فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است، چیزی که بیش از همه به چشم می‌خورد، مانور تبلیغاتی سامسونگ روی تبلیغات محیطی خود و استفاده از کلمه اسمارت یا هوشمند در جای جای آن است. تلویزیون هوشمند، تلفن هوشمند، تبلت هوشمند، ساعت هوشمند و اینک خانه هوشمند!

IMG 1737
IMG 1739

در اولین قسمتی از غرفه سامسونگ که به آن سر زدیم، یخچال‌های 4 در و زیبایی خودنمایی ‌کردند که ویژگی جالبی در ظاهر آن‌ها نهفته بود. روی در این یخچال‌ها از نمایشگر خاصی برای اعلام پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها استفاده شده بود که به‌طرز ماهرانه و زیبایی در دل این در جاسازی شده بود. به گونه‌ای که هیچ نشانه یا لبه خاصی برای تفکیک نمایشگر از در احساس نمی‌شد.

IMG 1740

فضای داخلی این یخچال نیز کاملا جادار طراحی شده بود و هر چیزی به آسانی در محل خاص خودش قرار می‌گرفت.

IMG 1741
IMG 1742

در بخش دیگری از نمایشگاه تلویزیون‌های اولترا ‌HD سامسونگ به چشم می‌خورد.

IMG 1743
IMG 1745
IMG 1746
IMG 1753

از دیگر لوازم خانگی که در این نمایشگاه، سامسونگ تمرکز زیادی روی آن داشته نسل جدید ماشین‌های لباسشویی و جاروبرقی این کمپانی است.

IMG 1749
IMG 1750
IMG 1751

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد دنیای لوازم خانگی را به شکل سابق خویش رها کند و ایده خانه هوشمند این کمپانی حجم وسیعی از محصولات و مخاطبان را هدف قرار داده است.

در طول بازدید ما از غرفه سامسونگ، شاهد استقبال گسترده علاقه‌مندان به محصولات این غول کره‌ای بودیم.

IMG 1756
IMG 1757

در بخشی از محیط اختصاص داده شده به محصولات سامسونگ، ماکتی از یک شهر کوچک روی یک میز ایجاد شده بود و بازدیدکنندگان می‌توانستند دوربین‌های جدید سامسونگ را عملا و از جهات گوناگون نظیر کیفیت عکس خروجی، زوم، فوکوس روی سوژه‌های خاص و... تست نمایند.

IMG 1758
IMG 1761

در بخشی از نمایشگاه نیز یکی از دوربین‌های جدید سامسونگ در کنار یک تبلت جاگذاری شده بود. کلا برخی از ترکیب‌بندی‌ها در چیدمان غرفه نامفهوم و بی ربط به نظر می‌رسید!

IMG 1762

در بخشی از غرفه سامسونگ، دیواری به شکل طاقچه‌ تعبیه شده بود که مجموعه‌ای از محصولات را در خود داشت.

IMG 1764
IMG 1772

در بخشی از این دیواره، برخی از دوربین‌های عکاسی سامسونگ به همراه لوازم جانبی آن‌ها به چشم می خورد و در بخش دیگیری نیز چند تبلت به همراه لوازم جانبی مربوطه دیده می‌شد.

IMG 1787

ساسونگ در نمایشگاه امسال از چند دوربین عکاسی جدید خود رونمایی کرد. در قسمت دیگری از نمایشگاه دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و خانگی سامسونگ به همراه مجموعه‌ای لنزهای مرتبط در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

IMG 1765
IMG 1766
IMG 1767

در قسمت دیگری نیز انواع تلفن‌های هوشمند سامسونگ به دور میزی چیده بودن که حاوی کاراکترهایی کارتونی بود. احتمالا این کاراکترها هم برای تست دوربین و کیفیت صفحه‌نمایش گوشی‌ها در این محل تعبیه شده بودند.

IMG 1770

تبت‌های سری نوت هم که مفصلا در رابطه با آن صحبت کرده بودیم از جمله بخش‌هایی بود که با استقبال بالایی مواجه شده بود.

در قسمت دیگری از غرفه، سامسونگ دوچرخه‌ای را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود که در نگاه اول هیچ ربط خاصی به حال و هوای سایر قسمت‌ها نداشت. با این حال وقتی از نزدیک به این دوچرخه را بررسی کردیم متوجه قرارگیری یک موبایل سامسونگ روی آن شدیم. این موبایل می‌توانست تعداد رکاب زدن دوچرخه‌سوار و البته میزان مصرف انرژی و کالری او را محاسبه کند. به نظر می‌رسید این ارتباط از طریق NFC صورت می‌گیرد.

IMG 1778
IMG 1779

در بخشی دیگر ما با یکی از آخرین خودروهای کمپانی BMW مواجه شدیم. گویا سامسونگ تعاملاتی را با این کمپانی آلمانی آغاز کرده است تا ساعت هوشمند Galaxy Gear را با سیستم داخلی خودروهای جدید BMW هماهنگ سازد.

IMG 1781
IMG 1782

سامسونگی چندی پیش Galaxy Gear 2 را معرفی نمود که زومیت آن را به‌طور کامل پوشش داد. در ادامه بازدید خود عرضه این سات هوشمند را در رنگ‌بندی‌های مختلف مشاهده نمودیم که با لوازم شخصی دیگری ست شده بود.

IMG 1784

در سمتی دیگر، یکی از کارشناسان سامسونگ در حال معرفی ویژگی‌های دوربین‌های Galaxy Camera 2 و NX30 بود. معرفی جدیدترین لنزهای تولیدی این کمپانی نیز در دستور کار این قسمت قرار داشت.

IMG 1816

گلکسی نوت پرو، نسل جدید تبلت‌های هوشمند سامسونگ است که راهکارهایی برای قابلیت تبدیل شدن آن به لپ‌تاپ نیز ارائه شده بود.

اما مهم‌ترین بخشی که محصولاتش در این روزها سوژه رقابت چند غول بزرگ دنیا شده، تلویزیون‌های هوشمند با ویژگی‌ها و سایزهای خاص است. سامسونگ بیشترین فضای خود را به نمایش آخرین دستاورد‌های خود در زمینه تلویزیون‌های 4K و تلویزیون‌های خمیده اختصاص داده بود. سامسونگ برای افزایش زیبایی تلویزیون‌های خمیده خود، از دکوراسیونی خمیده و متناسب با این محصولات استفاده کرده بود که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

IMG 1924
IMG 1928
IMG 1932
IMG 1934
IMG 1937
IMG 2083

به نظر شما کدام محصول از غرفه سامسونگ در CES 2014 جذاب‌تر از سایر محصولات بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات