گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «سامسونگ» در نمایشگاه CES 2014

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
مطالعه 11 دقیقه
گزارشگر اختصاصی زومیت در نمایشگاه CES 2014 سخت در تلاش است تا با گزارش‌های خود از محل نمایشگاه، کاربران زومیت را لحظه به لحظه با حال و هوای غرفه‌های مختلف آشنا سازد. این بار نوبت به غرفه غول کره‌ای و همه فن حریف نمایشگاه، یعنی سامسونگ رسیده است. با گزارش زومیت همراه باشید.

در ابتدای ورود به محدوده غرفه سامسونگ که فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است، چیزی که بیش از همه به چشم می‌خورد، مانور تبلیغاتی سامسونگ روی تبلیغات محیطی خود و استفاده از کلمه اسمارت یا هوشمند در جای جای آن است. تلویزیون هوشمند، تلفن هوشمند، تبلت هوشمند، ساعت هوشمند و اینک خانه هوشمند!

در اولین قسمتی از غرفه سامسونگ که به آن سر زدیم، یخچال‌های 4 در و زیبایی خودنمایی ‌کردند که ویژگی جالبی در ظاهر آن‌ها نهفته بود. روی در این یخچال‌ها از نمایشگر خاصی برای اعلام پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها استفاده شده بود که به‌طرز ماهرانه و زیبایی در دل این در جاسازی شده بود. به گونه‌ای که هیچ نشانه یا لبه خاصی برای تفکیک نمایشگر از در احساس نمی‌شد.

فضای داخلی این یخچال نیز کاملا جادار طراحی شده بود و هر چیزی به آسانی در محل خاص خودش قرار می‌گرفت.

در بخش دیگری از نمایشگاه تلویزیون‌های اولترا ‌HD سامسونگ به چشم می‌خورد.

از دیگر لوازم خانگی که در این نمایشگاه، سامسونگ تمرکز زیادی روی آن داشته نسل جدید ماشین‌های لباسشویی و جاروبرقی این کمپانی است.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد دنیای لوازم خانگی را به شکل سابق خویش رها کند و ایده خانه هوشمند این کمپانی حجم وسیعی از محصولات و مخاطبان را هدف قرار داده است.

در طول بازدید ما از غرفه سامسونگ، شاهد استقبال گسترده علاقه‌مندان به محصولات این غول کره‌ای بودیم.

در بخشی از محیط اختصاص داده شده به محصولات سامسونگ، ماکتی از یک شهر کوچک روی یک میز ایجاد شده بود و بازدیدکنندگان می‌توانستند دوربین‌های جدید سامسونگ را عملا و از جهات گوناگون نظیر کیفیت عکس خروجی، زوم، فوکوس روی سوژه‌های خاص و... تست نمایند.

در بخشی از نمایشگاه نیز یکی از دوربین‌های جدید سامسونگ در کنار یک تبلت جاگذاری شده بود. کلا برخی از ترکیب‌بندی‌ها در چیدمان غرفه نامفهوم و بی ربط به نظر می‌رسید!

در بخشی از غرفه سامسونگ، دیواری به شکل طاقچه‌ تعبیه شده بود که مجموعه‌ای از محصولات را در خود داشت.

در بخشی از این دیواره، برخی از دوربین‌های عکاسی سامسونگ به همراه لوازم جانبی آن‌ها به چشم می خورد و در بخش دیگیری نیز چند تبلت به همراه لوازم جانبی مربوطه دیده می‌شد.

ساسونگ در نمایشگاه امسال از چند دوربین عکاسی جدید خود رونمایی کرد. در قسمت دیگری از نمایشگاه دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و خانگی سامسونگ به همراه مجموعه‌ای لنزهای مرتبط در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

در قسمت دیگری نیز انواع تلفن‌های هوشمند سامسونگ به دور میزی چیده بودن که حاوی کاراکترهایی کارتونی بود. احتمالا این کاراکترها هم برای تست دوربین و کیفیت صفحه‌نمایش گوشی‌ها در این محل تعبیه شده بودند.

تبت‌های سری نوت هم که مفصلا در رابطه با آن صحبت کرده بودیم از جمله بخش‌هایی بود که با استقبال بالایی مواجه شده بود.

در قسمت دیگری از غرفه، سامسونگ دوچرخه‌ای را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود که در نگاه اول هیچ ربط خاصی به حال و هوای سایر قسمت‌ها نداشت. با این حال وقتی از نزدیک به این دوچرخه را بررسی کردیم متوجه قرارگیری یک موبایل سامسونگ روی آن شدیم. این موبایل می‌توانست تعداد رکاب زدن دوچرخه‌سوار و البته میزان مصرف انرژی و کالری او را محاسبه کند. به نظر می‌رسید این ارتباط از طریق NFC صورت می‌گیرد.

در بخشی دیگر ما با یکی از آخرین خودروهای کمپانی BMW مواجه شدیم. گویا سامسونگ تعاملاتی را با این کمپانی آلمانی آغاز کرده است تا ساعت هوشمند Galaxy Gear را با سیستم داخلی خودروهای جدید BMW هماهنگ سازد.

سامسونگی چندی پیش Galaxy Gear 2 را معرفی نمود که زومیت آن را به‌طور کامل پوشش داد. در ادامه بازدید خود عرضه این سات هوشمند را در رنگ‌بندی‌های مختلف مشاهده نمودیم که با لوازم شخصی دیگری ست شده بود.

در سمتی دیگر، یکی از کارشناسان سامسونگ در حال معرفی ویژگی‌های دوربین‌های Galaxy Camera 2 و NX30 بود. معرفی جدیدترین لنزهای تولیدی این کمپانی نیز در دستور کار این قسمت قرار داشت.

گلکسی نوت پرو، نسل جدید تبلت‌های هوشمند سامسونگ است که راهکارهایی برای قابلیت تبدیل شدن آن به لپ‌تاپ نیز ارائه شده بود.

اما مهم‌ترین بخشی که محصولاتش در این روزها سوژه رقابت چند غول بزرگ دنیا شده، تلویزیون‌های هوشمند با ویژگی‌ها و سایزهای خاص است. سامسونگ بیشترین فضای خود را به نمایش آخرین دستاورد‌های خود در زمینه تلویزیون‌های 4K و تلویزیون‌های خمیده اختصاص داده بود. سامسونگ برای افزایش زیبایی تلویزیون‌های خمیده خود، از دکوراسیونی خمیده و متناسب با این محصولات استفاده کرده بود که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

به نظر شما کدام محصول از غرفه سامسونگ در CES 2014 جذاب‌تر از سایر محصولات بود؟

مطالب مشابه

نظرات