گزارش زومیت از مراسم معرفی اکسپریا Z1 در خاورمیانه

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
ساعاتی پیش سونی طی مراسم ویژه‌ای که در کشور امارات برگزار شد، ورود تلفن پرچمدار جدید خود را به بازار خاورمیانه و افریقا جشن گرفت. در ادامه مطلب گزارش زومیت از این مراسم که با حضور رسانه‌های منتخب منطقه، برگزار گردید را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

ابتدا مدیر دفتر سونی در خاورمیانه اطلاعات کلی در رابطه با وضعیت سونی در بازار موبایل ارائه کرد و از موفقیت‌های این شرکت در جلب نظر مخاطبین و استقبال گسترده کاربران از تلفن هوشمند اکسپریا Z خبر داد. او سپس، پرچمدار جدید این شرکت، اکسپریا Z1 را معرفی کرد و گفت رسانه‌های مختلف دنیا چراغ سبز به این محصول نشان داده‌اند.

مدیر موبایل سونی در خاورمیانه

وی از دوربین Z1 به عنوان بهترین در دنیای موبایل یاد کرد و از قابلیت‌های متنوع آن برای اتصال به شبکه‌های مختلف از جمله NFC، آن هم تنها با یک بار لمس صفحه نمایش، سخن گفت.

سپس مدیر محصول موبایل سونی در خاورمیانه به روی سن آمد، تا قابلیت‌های کلیدی اکسپریا Z1 را معرفی کند. او ابتدا نیازهای اولیه و تاثیر گذار در انتخاب مشتری را اینگونه برشمرد:

برند خوش نام، سیستم عامل و نرم افزارهای متنوع، صفحه نمایش با کیفیت، قدرت و بازده، باتری و نرم افزار کمکی استامینا، سیستم صوتی با کیفیت.

Xperia Z1

وی در ادامه اعلام کرد، اما مواردی که Z1 را از رقبا مجزا می‌کنند عبارتند از:

طراحی خاص و منحصر، تجربه متفاوت و نو از دوربین، اشتراک گذاری آسان در شبکه‌های اجتماعی، روش‌های جدید سرگرمی و ارتباطات.

او پس از بحث در رابطه با طراحی ظاهری و کیفیت ساخت مثال زدنی سونی در Z1 که در آن از شاسی فلزی به همراه پوشش پشت و جلوی شیشه ای استفاده شده، به دوربین تلفن پرداخت.

سونی اعلام کرد که سنسور بکار گرفته شده در تلفن Z1 هم رده دوربین‌های کامپکت است و جای دادن سنسور بزرگ و کارآمد اینچنینی در تلفنی با ضخامت Z1 دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود. او همچنین  به نقش پردازنده تصویر BIONZ اشاره کرد و گفت با وجود اینکه Z1 دارای لرزش گیر اپتیکال نیست، اما این پردازنده مانع تیره و تاری تصاویر در لرزش‌های دست می‌شود.

همزمان با شرح قابلیت‌های دوربین که به طور مفصل در بررسی Xperia Z1 در زومیت شاهد آن بودید، یکی از همکاران بخش موبایل سونی برروی یک تلویزیون بزرگ موارد معرفی شده را برای حضار دمو می‌کرد.

از جمله قابلیت‌های خاص نرم افزاری دوربین Z1 که به آن‌ها توجه شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Augmented Reality effect : در این حالت، Z1 به سرعت صحنه را اسکن نموده و اشکال و حالت‌های مجازی مختلفی مانند دایناسور یا آکواریوم را به تصویر اضافه می کند. آنگونه که به نظر می‌رسد، واقعا این اشیاء مجازی وجود دارند و بخشی از دنیای واقعی هستند.

Time Shift یا همان Burst Mode: در این حالت، 61 عکس تنها در 2 ثانیه (یک ثانیه پیش از فشردن شاتر و یک ثانیه پس از آن) ذخیره می‌شود. این حالت اگر فعال باشد به این معنا است که حتی پیش از فشردن دکمه شاتر نیز دوربین مرتبا در حال ذخیره تصاویر است.

infoEYE: این حالت نیز برای برخی از ما مخصوصا افرادی که به سفرهای خارجی می روند کاربردی است. این ابزار می‌تواند متن، کارت ویزیت، کدهای QR، بارکد، ساختمان‌های تاریخی و مهم و حتی جلد کتاب ها را نیز تشخیص دهد. سونی برای این امکان با بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل و آمازون همکاری نزدیک داشته است. رابط کاربری آن شباهت بسیاری با Google NOW و سیستم نمایش اطلاعات به صورت کارتی دارد.

sONY Smartwatch 2

در نهایت نیز سونی از ساعت هوشمند Smartwatch 2 پرده برداشت. ساعت مچی که به صورت بی‌سیم به تلفن‌های اندرویدی متصل شده و امکان کنترل تلفن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ما نیز از فرصت استفاده نموده و نگاه نزدیکی به اسمارت واچ 2 سونی داشتیم، که در مقاله دیگری به آن خواهیم پرداخت.

همچنین مصاحبه کوتاهی را با مدیران ارشد سونی در خاورمیانه انجام دادیم و در مورد مباحثی همچون بخش نرم افزار و برنامه این شرکت برای بهبود آن، دلیل استفاده از دو پنل صفحه نمایش متفاوت در اکسپریا Z Ultra و Z1 و همچنین، برآورد آنها از میزان محبوبیت و فروش Z1 در بازار جهانی صحبت کردیم، که متن آن را نیز در مقاله جداگانه ارائه خواهیم کرد.

انتظار می‌رود اکسپریا Z1 به زودی وارد بازار کشور شود، اما هنوز قیمت قطعی آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات