ارائه خدمات نوین تهاتری با تهاتر کارت ثمین شهر

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شب گذشته طی مراسمی در حضور مقامات کشوری و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما تهاتر کارت ثمین شهر رونمایی شد.
تبلیغات

تهاتر کارت ثمین شهر، شب گذشته ۱۰ آذر با حضور مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان، مسئولان بانک شهر، شهرداری تهران، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما واقع در بزرگراه چمران رونمایی شد.

دکتر علاءالدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در مراسم رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این کارت توضیحات کاملی ارائه و فرایند عضویت و کسب اعتبار تهاتر و انجام خرید و فروش در شبکه بازار تهاتر ایرانیان را شرح داد.

بازار تهاتر ایرانیان به‌عنوان اولین بازار تهاتری در جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارائه‌ی خدمات نوین تهاتری در عرصه‌ی اقتصاد کشور کرده است و براساس این مدل اقتصادی جدید، تمامی اقشار مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی و حتی شرکت‌ها و کارخانجات در کلیه‌ی بخش‌های عمرانی، صنعتی و معدن، کشاورزی، بازرگانی و خدمات می‌توانند ضمن عضویت در بازار تهاتری ایرانیان و دریافت اعتبار تهاتر براساس آورده‌ی خود، اقدام به معاملات تهاتری در سطح داخل و خارج از کشور کنند.

با این تکنولوژی بدون نیاز به نقدینگی و صرفا با تکیه بر این ظرفیت در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از عمرانی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی و خدمات و حتی انرژی، فعالیت‌ها و پروژه‌های گسترده‌ای با روش تهاتری امکان اجرا یافته‌اند و مشکل تأمین اعتبار به‌صورت غیر نقدی و بدون آثار تورمی حل شده است. در این بازار هر فعال اقتصادی در ازای آورده‌ی خود شامل کالا و خدمات و املاک می‌تواند انواع محصولات عرضه شده توسط سایر اعضا شامل کالا و خدمات و املاک مورد نیاز خود را دریافت کند و بدین وسیله وجه نقد در این بازار گردش ندارد.

ثمین کارت شهر

ختایی دراین‌باره گفت:

این شیوه فواید زیادی برای فعالان اقتصادی خواهد داشت؛ به‌دلیل اینکه تأمین نقدینگی دشوار و دارای هزینه است، اما با این روش صرفا از طریق تهاتر کارت اعتباری، کسب‌وکارها می‌توانند مایحتاج خود را تهاتر کنند.هنگام معامله ۲/۷۵ درصد بابت فعالیت نمایندگی‌ها از فروشنده اخذ می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که با اعتبار حاصل از فروش می‌توان خریدهای خود را انجام داد.

دریافت اعتبار از طریق سپرده‌گذاری در بانک شهر امکان‌پذیر است. با دریافت ضمانت‌نامه از بانک شهر، افراد می‌توانند در شبکه‌ی تهاتر ایرانیان خرید انجام دهند و اگر قصد فروش محصولی را در این بازار داشته باشند می‌توانند با فروش آن محصول اعتبار کسب کنند و نیاز به سپرده‌گذاری در بانک شهر نخواهد بود.

تاکنون با ۱۷ کشور برای استفاده از تهاتر کارت توافق شده است

به‌گفته‌ی ختایی، بازار تهاتر ایرانیان با همکاری بانک شهر اکنون در حال گسترش همکاری بین اللملی در زمینه‌ی استفاده از این کارت است و تاکنون با ۱۷ کشور درباره‌ی این کارت نوین و خدماتش به توافق رسیده‌اند.

تهاتر، راهی برای جلوگیری از گسترش افسارگسیخته نقدینگی در بازار

در ادامه‌ی مراسم مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، خبر از بازنگری در این قانون در مجلس شورای اسلامی داد. به‌گفته‌ی کواکبیان: «تلاش مجلس در این است تا قوانینی که از [اصلاح مالیات بر ارزش افزوده] خارج می‌شود، به‌نفع تولید و تجارت در کشور باشند.» کواکبیان در انتها از تهاتر به‌عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش نقدینگی یاد کرد.

جواد عطاران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر از دیگر حاضران در مراسم بود که در خصوص حمایت این بازار و تسهیل کسب‌وکار صحبت کرد. عطاران با اشاره به فلسفه‌ی وجودی بانک شهر گفت که این بانک در حوزه‌ی خدمات شهری به کلان شهرها در حال ارائه خدمات است و از صاحبان کسب‌وکارها با ایده‌های نو دعوت به‌عمل آورد و وعده داد بانک شهر در جهت رونق کسب و کارها از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

ثمین کارت شهر

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند با ورود به سایت www.bazarti.com یا اپلیکشن bazarti مراحل ثبت‌نام خود برای دریافت تهاتر کارت را به‌رایگان تکمیل کند. بعد از ثبت‌نام و اختصاص کد عضویت، عضو می‌تواند محصول خود (شامل انواع کالا و خدمات و املاک) را که آمادگی عرضه‌ی آن به‌صورت تهاتری دارد را در سایت بارگذاری کند.

هم‌زمان با تکمیل ثبت‌نام، تهاتر کارت ثمین شهر با اعتبار صفر ریال با حساب مجازی متصل به آن برای عضو صادر و ارسال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات