گزارش زومیت از رویداد سامسونگ فروم 2018

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
مطالعه 9 دقیقه
سامسونگ طبق سنت‌ هر ساله‌ی خود، در رویداد Samsung Forum جدید‌ترین دستاورد‌های خود را در معرض نمایش قرار داد.
تبلیغات

سامسونگ سالانه‌ طیف گسترده‌ای از محصولات را در بخش‌های معرفی می‌کند؛ رویداد سامسونگ فروم فرصتی ایده‌آل برای آشنایی با تمامی این محصولات برای کاربران است. غول فناوره‌ی کره‌ جنوبی امسل شهر رم را برای این رویداد اختصاصی خود برگزیده بود تا با حضور شرکای تجاری و اصحاب رسانه، جدید‌ترین دستاور‌د‌های خود را در معرض نمایش قرار دهد. 

سامسونگ فروم 2018

ساختمان Plazzo del Congressi در قلب شهر رم، امسال میزبان جدید‌ترین محصولات سامسونگ در حوزه‌ی لوازم خانگی، صوتی و تصویری، گجت‌ پوشیدنی، گوشی‌ هوشمند و مانیتور حرفه‌ای بود. در ابتدا و پیش از آغاز به کار نمایشگاه، طی کنفرانسی مدیران ارشد منطقه‌ای سامسونگ به تشریح برنامه‌های این شرکت طی سال‌های آینده و معرفی جدید‌ترین محصولات خود پرداختند.

سامسونگ فروم 2018

در ابتدای این کنفرانس سانگوان میانگ مدیر عامل منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا سامسونگ از پیشرفت‌های گسترده‌ی این شرکت در سال‌های اخیر سخن گفت. به گفته‌ی وی اکنون سامسونگ ششمین برند باارزش جهان است. میانگ در ادامه به اهمیت اینترنت اشیا و سرمایه‌گذاری گسترده‌ی سامسونگ حول آن اشاره کرد.

سامسونگ فروم 2018

در ادامه اهاب کاسم مدیر ارشد منطقه‌ای سامسونگ به روی سن آمد تا به معرفی و تشریح نسل جدید تلویزیون‌ و سیستم‌های صوتی خانگی این شرکت بپردازد. وینود نایر در ادامه با حضور روی به معرفی نسل جدید سیستم‌‌های تهویه‌ی مطبوع و هوشمند سامسونگ پردخت. در پایان نیز آبدو چالا به ارایه‌ی گزارشی از محصولات سامسونگ در حوزه‌ی موبایل و تجهیزات پوشیدنی پرداخت. اما خبر مهم وی رونمایی از پلتفرم فروشگاه محتوای دیجیتالی سامسونگ کیو (Samsung Cue) بود که به زودی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین اهداف سامسونگ، تجهیز تمامی لوازم خانگی خود به قابلیت‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ است تا بدین ترتیب قدم بزرگی در عرصه‌ی شهرهای هوشمند بردارد.

سامسونگ فروم 2018

اما نمایشگاه سامسونگ فروم ۲۰۱۸ میزبان چند بخش اصلی از محصولات این شرکت بود. شاید گل سرسبد بخش سیستم‌های صوتی و تصویری را بتوان تلویزیون ۸۵ اینچی 8K سامسونگ دانست. این تلویزیون QLED که هشت برابر رزولوشن بیشتری نسبت به تلویزیون 1080P رایج دارد، به هوش مصنوعی مجهز شده تا توانایی زیادی در آپ‌اسکیل محتوا با رزولوشن کمتر داشته باشد. به ادعای سامسونگ این الگوریتم پیشرفته عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نمونه‌های رایج فعلی بازار برای ارتقای رزولوشن محتوا دارد.

سامسونگ فروم 2018

تلویزیون‌های سری فریم سامسونگ نیز اکنون میزبان کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی خود هستند. سامسونگ در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی ۳۲ اینچی این تلویزیون را نیز در کنار ابعاد ۶۵، ۵۵ و ۴۳ اینچی روانه‌ی بازار خواهد کرد. عدم وجود هرگونه فاصله از دیوار، امکان تعویض قاب و فریم دور تلویزیون‌ها و حالت Art لذاب نمایش تصویر همانند قاب‌های نقاشی، از جمله بارزترین مشخصه‌های این نسل از تلویزیون‌ سامسونگ هستند. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در جهان برای کاربری عادی خانگی نیز محصولات گسترده‌‌ای را تدارک دیده است. سری Q7 به عنوان پرچمدار فعلی، توانایی تولید یک میلیارد رنگ را دارد تا برتری قابل توجهی نسبت به انواع ۱۶ میلیون رنگ فعلی داشته باشد. البته سامسونگ به زودی از تلویزیون‌های سری Q8 و Q9 نیز رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ فروم 2018

اما در کنار رونمایی از پنل‌های پیشرفته، قابلیت‌های هوشمند زیادی به تلویزیون‌های جدید سامسونگ افزوده شده است. اپلیکیشن جدید مختص گوشی‌های هوشمند، تنها در چند مرحله هر موبایلی را به تلویزیون‌ها متصل خواهد کرد و در کنار امکان کنترل، اپلیکیشن‌های گوشی را نیز به تلویزیون منتقل می‌کند (تنها اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه تایزن موجود باشند). اما قابلیت جذاب دیگر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، امکان اتصال آن‌ها به صورت بی‌سیم به کامپیوتر و اجرای بازی‌های استیم روی تلویزیون است.

سامسونگ فروم 2018

در بخش سیستم‌های صوتی نیز سامسونگ در کنار رونمایی از چندین ساندبار، سیستم صوتی خانگی و نمونه‌های مخصوص مهمانی، از فناوری پیشرفته‌ی جدیدی جهت ارتقای تجربه‌ی صوتی محصولات خود پرده برداشت. یکی از مشکلات ساندبارها در مقایسه‌ با سینمای خانگی، عدم امکان ارایه‌ی تجربه‌ی صوتی فراگیر است. اما ساندبار جدید سامسونگ به لطف فناوری آکوستیک بیم، با پخش صدا از طرفین و پرتاب آن‌ها به دیوار، صدای انعکاس یافته از طرفین مختلف به کاربران خواهد رسید تا تجربه‌ی متفاوتی با نمونه‌های متداول داشته باشند. 

سامسونگ فروم 2018

در بخش نمایشگر‌های حرفه‌ای و مخصوص کسب و کار، سامسونگ در کنار نمایش بازه‌ی گسترده‌ای از مانیتور‌های عریض و فوق‌عریض گیمینگ، نمایشگر Flip View را نیز در معرض نمایش قرار داد. این نمایشگر که قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای را دارد، قابلیت‌های متنوعی برای پرزنیشن در شرکت و کسب‌و‌کارها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان دریافت فایل ورودی از موبایل، لپ‌تاپ، فلش یا فضای ابری، در کنار قابلیت میرور کردن صفحه‌نمایش یا لپ‌تاپ و کنترل آن‌ها از طریق فلیپ ویو و همچنین ارسال فایل خروجی به پرینتر، فضای ابری یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی، این نمایشگر را به محصولی بسیار جذاب و البته کاربردی تبدیل کرده‌اند.

سامسونگ فروم 2018

سامسونگ در بخش سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع همواره راه‌حل‌های نوینی را در محصولات خود پیاده‌سازی کرده است. جدید‌ترین فناوری به کار رفته در این بخش نیز با نام تجاری ویند فری (Wind Free) بسیار جذاب به نظر می‌آید. سامسونگ با تعبیه‌ی ۲۱ هزار روزنه‌ی ریز در بخش جلویی بدنه‌ی دستگاه، امکان وزش باد سرد از طریق این روزنه‌ها را در کنار حالت عادی پرتاب باد از دریچه‌های تعبیه شده، فراهم می‌کند. در این حالت به گفته‌ی مدیران سامسونگ، با وجود کاهش دمای محیط، وزش باد توسط کاربران حس نخواهد شد.

سامسونگ فروم 2018
سامسونگ فروم 2018
سامسونگ فروم 2018
سامسونگ فروم 2018

در بخش جاروبرقی، محصول رباتیک سامسونگ بیش از سایرین خودنمایی می‌کرد. این جاروبرقی هوشمند که پس از فعال‌سازی به صورت خودکار در محیط حرکت کرده و با درک و عبور از موانع و لوازم، اقدام به تمیزسازی می‌کند. امکان اشاره‌ی نقطه‌ی خاصی توسط ریموت کنترل جهت تمیز کردن و بازگشت خودکار به ایستگاه شارژ، ازدیگر قابلیت‌های این محصول هستند. سامسونگ همچنین این جاروبرقی‌ها را با ظاهر و تِم فیلم جنگ ستارگان نیز طراحی و تولید کرده است که برای علاقه‌مندان این فیلم بسیار جذاب خواهد بود. 

سامسونگ فروم 2018

اجاق‌های گاز و مایکروفر‌ها، بخش قابل توجهی از کسب و کار سامسونگ در حوزه‌ی لوازم خانگی را شامل می‌شوند. در همین راستا نیز این شرکت سه محصول جدید در این حوزه را با خود به نمایشگاه آورده بود. صفحه‌‌های پخت و پز رومیزی با شعله‌ی مصنوعی یکی از محصولات جذاب سامسونگ در این بخش بود. این فناوری شرایط پخت و دمای ظرف را از طریق شعله‌های به نمایش در آمده روی آن به آشپز اطلاع می‌دهد. اجاق‌های توکار Two in One شامل دو محفظه‌ی مجزای پخت و پز با امکان کنترل جداگانه‌ی دما در کنار فناوری جدید هات بلست (Hot Blast) جهت تزریق حرارت از بالا و گردش آن‌ها توسط فن‌ مخصوص جهت ایجاد فضایی با حرارت یکسان،‌ از دیگر فناوری‌های معرفی شده‌ی سامسونگ در حوزه‌ی لوازم  پخت و پز بودند.

سامسونگ فروم 2018

ماشین لباسشویی‌های سامسونگ از جمله شناخته‌ شده‌ترین محصولات این بخش در جهان هستند. حال سبد محصولات این شرکت میزبان فناوری جدیدی با نام QDrive است. در این فناوری صفحه‌ی پشتی ماشین لباسشویی قابلیت چرخش در خلاف جهت و به صورت آزادانه نسبت به محفظه‌ی کلی را دارد. به گفته‌ی مدیران سامسونگ این فناوری منجر به افزایش سرعت پروسه‌ی شست‌و‌شو تا ۵۰ درصد می‌شود. هم‌چنین با اعلام مدیران بخش لوازم خانگی سامسونگ، قابلی Add Wash پس از استقبال بسیار خوب کاربران، به سایر ماشین‌ لباسشویی‌های این شرکت نیز افزوده خواهد شد. 

سامسونگ فروم 2018

در نهایت نیز سامسونگ با معرفی Family Hub خبر از عرضه‌ی یخچال‌های هوشمند داد. این فناوری تعبیه شده روی درب یخچال‌ها، قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان مشاهده‌ی محتوای درون یخچال، تاریخ انقضای ‌آن‌ها، ارسال لیست خرید به گوشی یکی از اعضای خانواده، و دریافت دستور العمل پخت غذا با توجه به محتویات یخچال‌ها، تنها بخشی از قابلیت‌های فمیلی هاب هستند.

سامسونگ فروم 2018

تمامی لوازم خانگی جدید سامسونگ قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند و دستیار صوتی بیکسبی را دارند تا این غول فناوری یک قدم به توسعه‌ی خانه‌های هوشمند نزدیک‌تر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات