معرفی برگزیدگان سومین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌های ایران

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سومین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌های ایران با همکاری سامسونگ الکترونیکس و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
تبلیغات

مهارت‌آموزی و کشف نیروهای مستعد یک جامعه یکی از ارکان مهم در پیشرفت آن محسوب می‌شود. کشف و تربیت نیروهایی که علاوه بر مهارت عملی، دانش انجام آن را نیز دارند، قدم اول برای تامین‌ نیازهای یک جامعه به نیروی کار است. سامسونگ الکترونیکس در راستای تحقق اهداف خود در مقوله‌ی مسئولیت‌های اجتماعی، سومین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌ها را با همکاری نزدیک با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از آذر ماه برگزار کرد.

ito2017

سامسونگ الکترونیکس و سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای مهم، ایجاد آکادمی مهندسی سامسونگ را در سال ۹۳ کلید زدند. این مرکز از زمان تاسیس تا به امروز به تربیت و مهارت‌آموزی تکنسین‌ها با بالاترین استانداردها مشغول است. همکاری سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سال ۹۴ نیز ادامه پیدا کرد تا شاهد برگزاری اولین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌ها در بهمن این سال باشیم. دومین مرحله از این المپیاد نیز با ثبت‌نام بیش از دو هزار نفر در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

ito2017

سومین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌ها از ۲۴ آذر با آزمون تستی در شهر تهران و کامپیوتری در شهرستان‌ها کار خود را آغاز کرد؛ ثبت‌نام در فاصله‌ی روزهای ۴ تا ۲۰ آذر انجام شد. این المپیاد دو مرحله‌ای در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی تصویری و با حضور بیش از ۱۴۳۵ نفر برگزار شد. پس از مرحله‌ی نخست، ۱۰ نفر برتر هر گرایش برای رقابت دو روزه در مرحله‌ی نهایی به مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای شهر کرج دعوت شدند. داوران این مسابقات با درنظر گرفتن مهارت در نصب تجهیزات، دانش تئوری، عیب‌یابی و مواردی از این دست نفرات برتر سومین دوره این المپیاد را انتخاب کرده‌اند. شایان ذکر است نفرات منتخب مرحله‌ی مقدماتی در مرحله‌ی نهایی آزمون‌های کتبی و عملی را پشت سر گذاشته‌اند.

در ابتدای مراسم معرفی برگزیدگان این دوره، حمیدرضا ثابت‌نژاد، معاون پژوهش، سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در مورد اهداف چنین رویدادهایی گفت:

هدف سازمان، شناسایی نخبگان فنی است. برگزاری چنین رویدادهایی باعث خواهد شد تا شرکت‌ها و بنگاه‌ها اقتصادی و صنعتی نیز از این روش برای جذب نیرو استفاده کنند.
ito2017

ثابت‌نژاد در پایان سخنان خود خواهان همکاری بیشتر و ادامه‌دار شرکت‌هایی مانند سامسونگ با سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای شد و از آن‌ها خواست تا حامی تیم تکنسین‌های تیم ملی ایران در رقابت‌های روسیه باشند. در بخش دیگری از مراسم فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ الکترونیکس به تشریح فعالیت‌های سامسونگ برای به انجام رساندن مسئولیت‌های اجتماعی خود و ارائه‌ی گزارشی از همکاری‌ها در این راستا پرداخت.

ito2017

سامسونگ به عنوان برگزارکننده و حامی این مسابقات مهارت‌سنجی، همانند سال‌های گذشته ۳۰ سکه‌ی بهار آزادی برای نفر برتر هر بخش درنظر گرفته است؛ نفرات دوم و سوم هر بخش نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۰ سکه به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. نفرات برتر گروه‌های مختلف به قرار زیر است:

نفرات برتر سومین المپیاد تکنسین‌های ایران

مقام / گرایش

 

موبایل و تبلت

لوازم خانگی

صوتی و تصویری

دستگاه‌های تهویه مطبوع

نفر اول

حمید اسماعیلی از خراسان رضوی

داریوش واشقانی فراهانی از البرز

علی اکبر روستایی از فارس

جواد استادپور از آذربایجان شرقی

نفر دوم

بابک نورصالحی گرگانی از قم

گودرز افضلی از کرمانشاه

حمیدرضا رزم آرا از البرز

محسن فراهانی از لرستان

نفر سوم

رحیم نشاط بافنده خراسان رضوی

روح‌الله جعفری از اصفهان

مسعود فقیهی از تهران

مهرداد قاسمی جویباری از مازندران

ito2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات