رونمایی از گوشی‌های سری میت 10 در ایران

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 10 دقیقه
هواوی در جریان مراسمی که صبح دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گوشی‌های سری میت ۱۰ را در ایران رونمایی کرد.
تبلیغات

بیش‌تر از یک ماه از میزبانی مونیخ از محصولات جدید خانواده‌ی میت ۱۰ می‌گذرد و حالا پس از چند روز از آغاز عرضه‌ی رسمی این گوشی در کشورمان، شاهد رونمایی از ۴ عضو جدید خانواده میت در ایران هستیم. با گزارش زومیت از مراسم HUAWEI AI TECH WEEK همراه باشید.

همانطور که احتمالا می‌دانید، گوشی‌های سری میت به واسطه‌ی نمایشگر بزرگ، باتری با ظرفیت بالا و عملکرد مناسب خود در بازار فبلت‌ها شناخته می‌شوند. هواوی و مونیخ در ۲۴ مهرماه میزبان اصحاب رسانه از جمله نمایندگان زومیت بودند تا جدیدترین دستاورد خود در دنیای گوشی‌ هوشمند را به جهانیان معرفی کنند. مدت‌ها پیش از رویداد مونیخ، هواوی در برلین و در جریان نمایشگاه ایفا، تراشه‌ی ۱۰ نانومتری و نوآورانه‌ی خود با نام کرین ۹۷۰ را معرفی و میت ۱۰ را اولین میزبان این تراشه‌‌ی جدید عنوان کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، در بخش عمده‌ای از مراسم معرفی Mate 10 نیز به تراشه‌‌ی کرین ۹۷۰ و واحد پردازش شبکه عصبی اختصاصی آن پرداخته شد.

هواوی برای رونمایی و معرفی میت ۱۰ به علاقه‌مندان و فعالان بازار موبایل در ایران، رویدادی یک هفته‌ای با نام HUAWEI AI TECH WEEK در نظر گرفته است؛ این رویداد روز گذشته با حضور فعالان رسانه‌ای در بازار چهارسو کار خود را آغاز کرد. علاوه بر معرفی ویژگی‌های کلیدی این گوشی‌های جدید، در این رویداد چند روزی علاقه‌مندان قادر به تجربه‌ی هر چهار گوشی معرفی‌شده از این سری در فضای تعبیه‌شده برای تجربه‌ی محصول (Experience Zone) هستند.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

مراسم معرفی میت ۱۰ با صحبت‌های بابک فیاض، قائم مقام هواوی در ایران آغاز شد. فیاض پس از برشمردن تأثیر گوشی‌ هوشمند بر زندگی مردم به بیان ویژگی‌های کلیدی خانواده‌ی میت هواوی پرداخت. طبق نظر هواوی، نوآوری‌های میت ۱۰ از درون آن و تراشه‌ی کرین ۹۷۰ و واحد پردازش عصبی آن سرچشمه می‌گیرد. فیاض پیش از اتمام صحبت‌‌های خود به برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص اجسام و تأثیر آن در عکاسی و عملکرد گوشی و مصرف بهینه‌ی شارژ اشاره کرد.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین در کنار میت ۱۰ لایت همگی به‌صورت قانونی وارد کشورمان خواهند شد. فیاض در بخشی از سخنان خود به پرشین‌تلکام، مایکروتل و مدیاپردازش به‎عنوان کانال‌های واردکننده‌ی میت ۱۰ اشاره کرد. در کنار فروشگاه‌هایی که به‌صورت آفلاین وظیفه‌ی فروش میت ۱۰ را برعهده خواهند داشت، علاقه‌مندان قادر به خرید این محصولات با شرایط ویژه از فروشگاه‌های آنلاین دیجی‌کالا و بامیلو خواهند بود. دفتر هواوی در ایران هنوز به‌صورت رسمی زمان و قیمت عرضه‌ی میت ۱۰ پورشه دیزاین در کشورمان را اعلام نکرده است.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

در ادامه‌ی مراسم محمد امین ناهید، مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هواوی پس از بیان نقل‌ قول‌های رسانه‌های دنیای فناوری در مورد میت ۱۰، به معرفی ویژگی‌‌های چهار گوشی جدید خانواده‌ی میت پرداخت. خانواده میت ۱۰ از نمایشگرهایی موسوم به FullView استفاده می‌کنند و بخش عمده‌ای از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص داده شده است. به‌جز مدل لایت، سه نسخه‌ی دیگر از استاندارد HDR10 برای نمایش بهتر تصاویر، بهبود رنگ‌ها و کنتراست در تصاویر استفاده می‌کنند. ناهید بحث مشخصات فنی را با نمایشگر سری میت ۱۰ و تأثیر آن در طراحی آغاز کرد. سه عضو پرچم‌دار خانواده‌ی میت ۱۰ نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالای ۸۰ درصد ارائه می‌دهند؛ از طرفی ابعاد دستگاه نسبت به نسل گذشته با وجود ثابت ماندن ابعاد نمایشگر کاهش یافته است.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

هواوی در نمایشگر میت ۱۰ علاوه بر پیکسل‌های مرسوم (RGB) از پیکسل سفید (RGBW) نیز برای بهبود روشنایی و مصرف نمایشگر کمک گرفته است؛ به‌طوری که به ادعای مسئولان هواوی، میت ۱۰ به لطف این چینش و انتخاب پیکسل تا ۱۴ درصد مصرف نمایشگر (به‌خصوص در زمان غالب بودن نور پس‌زمینه‌ی سفید) را کاهش می‌دهد. هواوی همچنین در مدل‌های پرو و پورشه دیزاین از نمایشگرهای اولد استفاده کرده است که علاوه بر رنگ‌های شاداب‌تر، از نظر نمایش رنگ مشکی یک پله بالاتر از پنل‌های IPS LCD‌ استفاده‌شده در مدل‌ معمولی و لایت قرار می‌گیرند.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

محمد امین ناهید پس از اشاره به نوار اطراف دوربین پشتی دستگاه به‌عنوان امضای گوشی‌های سری میت ۱۰، به ویژگی‌های شیشه‌ی سه‌بعدی استفاده‌شده در این گوشی‌ها پرداخت؛ هواوی از پنج لایه‌ برای زیبایی و مقاومت شیشه‌ی این گوشی‌های استفاده کرده است. طبق اعلام دفتر هواوی در ایران، میت ۱۰ در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای و میت ۱۰ پرو در دو رنگ خاکستری و قهوه‌ای میهمان بازار کشورمان خواهند بود. در پایان بخش طراحی، ویدئویی از ویژگی‌های نسخه‌ی پورشه دیزاین و ترکیب المان‌های سرعت و کارایی در طراحی آن پخش شد.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

هواوی به واسطه‌ی استفاده از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای کرین ۹۷۰ و چیپست اختصاصی برای پردازش‌های هوش مصنوعی، مانور زیادی روی عملکرد میت ۱۰ داده است. کرین ۹۷۰ یک تراشه‌ی ۱۰ نانومتری با ۵.۵ میلیارد ترانزیستور است که هواوی اولین بار آن را در میت ۱۰ به کار گرفت. هواوی معتقد است هوش مصنوعی به‌زودی به بحث داغ در گوشی‌ها و گجت‌ها مبدل خواهد شد و شرکت‌های دیگر نیز به استفاده از آن در گوشی‌های خود روی خواهند آورد. محمد امین ناهید در بخشی از صحبت‌های خود در مورد موتور هوش مصنوعی هواوی، با اشاره به اخبار مربوط به گرایش دیگر بزرگان دنیای موبایل به هوش مصنوعی، هواوی را شروع‌کننده‌ی این راه دانست. ناهید افزود:

میت ۱۰ سطح متفاوتی از یادگیری ماشین را بر اساس رفتار کاربر به ارمغان آورده است که به مصرف انرژی و دیگر جنبه‌های کاربردی کمک می‌کند.

هسته‌های پردازشی کرین ۹۷۰ تا ۲۰ درصد از نظر مصرف بهینه‌تر از نسل گذشته هستند و از سوی دیگر، واحد گرافیکی ۱۲ هسته‌‌ای این تراشه با بهبود ۲۰ درصدی در عملکرد و ۵۰ درصدی در مصرف همراه بوده است. اما مهم‌ترین ویژگی کرین ۹۷۰، واحد پردازش عصبی آن در عملکرد و بهره‌وری در پردازش‌های هوش مصنوعی است.

بخش کوتاهی از مراسم معرفی میت ۱۰ به همکاری هواوی و شرکت بازی‌سازی Elex، سازنده‌ی بازی محبوب Clash of Kings اختصاص داشت. هواوی و Elex معتقد هستند که کاربرانی که از گوشی‌های هواوی برای این بازی استفاده کرده‌اند، هم از نظر زمان بارگذاری و هم در بحث مصرف باتری در شرایط بهتری نسبت به دیگر برندها قرار دارند. ناهید در پایان این قسمت اعلام کرد که کاربران ایرانی با دریافت این بازی از استور هواوی، جایزه‌ای ۱۰۰ دلاری برای استفاده از ویژگی‌های این بازی دریافت خواهند کرد.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

هواوی از بزرگان عرصه‌ی تجهیزات مخابراتی است از این رو انتظار از بخش ارتباطی میت ۱۰ بالا است. پشتیبانی از آخرین کدک‌های استاندارد نسل ۴.۵ و استفاده از دو سیم‌کارت 4G به‌صورت همزمان در میت ۱۰ آن را در این زمینه خاص کرده است. همچنین گوشی‌های سری میت ۱۰ به لطف Huawei Geo و استفاده‌ی آن از هوش مصنوعی عملکرد بهتری در مکان‌یابی نسبت به رقبا دارند؛ ویدئوی پخش‌شده در سالن،‌ مقایسه‌ی مکان‌یابی خودرو در یک تونل را برای برخی پرچم‌داران بازار و میت ۱۰ نشان داد.

هواوی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در پرچم‌داران سری میت ۱۰ استفاده کرده که طبق آزمایش‌های TUV، تمام فرآیند شارژ و استفاده از گوشی امن اعلام شده است؛ بنابراین میت ۱۰ و فناوری شارژ سریع آن، اولین گوشی در جهان محسوب می‌شود که تأییدیه‌ی TUV را با پشت سر گذاشتن تست‌های مختلف باتری کسب کرده است. هواوی همچنین هوش مصنوعی را برای بهینه کردن مصرف انرژی در گوشی به‌ کار بسته است. شارژ سریع ۵ آمپر و ۴ ولت در میت ۱۰ سبب می‌شود این باتری بدون نگرانی از حوادث احتمالی در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

دوربین میت ۱۰ با بهره‌گیری از گشودگی f/1.6 توانایی بالایی در جذب نور در محیط‌های کم‌نور و تاریک دارد. دوربین دوگانه‌ی میت ۱۰ در کنار پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) دوگانه‌ی هواوی، قادر به ثبت تصاویر باکیفتی در شرایط مختلف است؛ هوش مصنوعی نیز با تشخیص ۱۳ سناریوی مختلف (اجسام مختلف، حالت پرتره و مواردی از این دست) به‌صورت خودکار بهترین تنظیمات را برای عکاسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. افکت بوکه و امکان تغییر نقاط فوکوس از دیگر قابلیت‌های دوربین دوگانه‌ی میت ۱۰ به حساب می‌آیند. از سوی دیگر میت ۱۰ لایت علاوه بر تجهیز به دوربین دوگانه در پشت و جلوی گوشی، از وجود فلاش در کنار دوربین سلفی نیز بهره‌مند است؛ این فلاش به ادعای هواوی به دلیل فیلتر درنظر گرفته‌شده برای آن، نور آزاردهنده‌ای برای چشم تولید نمی‌کند.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

میت ۱۰ اولین گوشی عرضه‌شده با نسخه‌ی هشتم رابط کاربری EMUI محسوب می‌شود؛ متأسفانه میت ۱۰ لایت با اندروید نوقا و نسخه‌ی ۵.۱ عرضه شده است. هواوی معتقد است که نسخه‌ی هشتم EMUI یکی از ارکان هوش مصنوعی و تکمیل‌کننده‌ی NPU در این گوشی‌ها است. هواوی همچنین دست توسعه‌دهندگان را برای بهره‌مندی از هوش‌ مصنوعی باز گذاشته است. هواوی همچنین از ارائه‌ی پوسته‌های مطابق با فرهنگ ایرانی به منظور ایجاد هم‌بستگی بیشتر با کاربران ایرانی خبر داد.

در بخش دیگری از مراسم، حمید شاهرخ‌نیا، مدیر ارشد خدمات پس از فروش هواوی به تشریح ویژگی‌های ممتاز میت ۱۰ در بحث خدمات پس از فروش در ایران پرداخت. علاوه بر گارانتی عادی میت ۱۰، هواوی برای این گوشی ۶ ماه گارانتی تعویض نمایشگر در نظر گرفته است؛ تا ۶ ماه پس از فعال‌سازی گوشی، در صورت شکستن، ترک برداشتن و مشکلاتی از این دست، هواوی به‌صورت رایگان اقدام به تعویض نمایشگر خواهد کرد. همچنین کاربران با تماس با شماره تلفن ۴۲۰۰۰ قادر به ارسال و دریافت رایگان گوشی پس از تعمیرات خواهند بود. مرکز تماس خدمات پس از فروش هواوی پس از ثبت درخواست کاربر، گوشی را از محل مورد نظر فرد دریافت خواهد کرد و پس از تعمیر یا به‌روزرسانی، آن را به همان آدرس باز خواهد گرداند.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

محمد امین ناهید در پایان این مراسم HUAWEI AI TECH WEEK را فرصت مناسبی برای معرفی میت ۱۰ به اصحاب رسانه و شرکای هواوی دانست و اعلام کرد که هدف دیگر از برگزاری این رویداد یک‌هفته‌ای، آشنا شدن علاقه‌مندان و دوست‌داران هواوی با میت ۱۰ است. پس از اتمام مراسم از خبرنگاران خواسته شد برای آشنایی نزدیک با این گوشی‌ها به فضای تعبیه‌شده برای تجربه‌ی محصول مراجعه کنند. علاقه‌مندان به تجربه‌ی تمامی اعضای خانواده‌ی میت ۱۰ می‌توانند به بازار چارسو واقع در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری مراجعه کنند. در فضای تجربه‌ی میت ۱۰، قسمت‌های مختلفی برای معرفی و آزمایش عملی ویژگی‌های میت ۱۰ در نظر گرفته شده است.

رونمایی از میت ۱۰ در ایران

میت ۱۰ هم‌اکنون با قیمت دو میلیون و ششصد هزار تومان و میت ۱۰ لایت با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسند. طبق اعلام دفتر هواوی در ایران، میت ۱۰ پرو از تاریخ ۲۹ آذرماه و با قیمت سه میلیون و صد هزار تومان وارد بازار خواهد شد. البته هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت نسخه‌ی پورشه دیزاین در ایران در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات