ایسوس دو مدل از گوشی های سری Zenfone 3 را به بازار ایران وارد کرد

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس روز گذشته و با حضور خبرنگاران و مدیران این کمپانی،‌ دو گوشی از سری 3 ZenFone را برای عرضه در ایران معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت تایوانی ASUS در تاریخ ۳۰ خرداد، با برگزاری مراسمی با حضور خبرنگاران، از دو گوشی پرچم‌دار خود به نام‌های ZenFone 3 Max و ZenFone 3 رونمایی و اعلام کرد که این گوشی‌ها به‌صورت رسمی وارد بازار ایران شدند.

در ابتدا آرون، مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس، ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، عملکرد بخش موبایل ایسوس در بازار ایران را به‌صورت مختصر بررسی کرد. سپس، پیام ابراهیمی، مدیر فروش موبایل و تبلت این شرکت، ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با برند ایسوس، شعار این شرکت را «در جستجوی شگفتی‌ها» اعلام کرد و افزود که ایسوس در سرتاسر جهان دارای ۱۷ هزار کارمند است که از بین این تعداد، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه بین‌المللی مشغول به کار هستند.

در ادامه مراسم، ابراهیمی درباره درآمد ایسوس در سال ۲۰۱۵ توضیحاتی ارائه کرد و از فروش بیش از ۵۰۰ میلیون مادربورد با برند ایسوس در سرتاسر دنیا خبر داد. ابراهیمی سپس به سراغ بخش موبایل ایسوس رفت و اعلام کرد که سری ZenFone از سال ۲۰۱۴،‌ رتبه بهترین فروش را در آسیای جنوب شرقی، تایوان و بازار ژاپن از آن خود کرده است. ابراهیمی همچنین گفت هدف ایسوس در سال ۲۰۱۷، رسیدن به ۵ برند اول در بازار موبایل ایران است.

هدف ایسوس در سال ۲۰۱۷، رسیدن به ۵ برند اول در بازار موبایل ایران است

سپس هادی چاووشی، مدیر توسعه شبکه فروش موبایل و تبلت ایسوس،‌ ویژگی‌های فنی دو گوشی ZenFone 3 و ZenFone 3 Max را بررسی کرد. وی با بیان اینکه ذن‌فون ۳ از یک طراحی کریستالی بهره می‌برد و پنل‌های جلویی و پشتی گوشی از جنس شیشه خمیده هستند، ادامه داد که این گوشی، دارای یکی حسگر پیشرفته اثر انگشت است که می‌تواند تنها در ۰.۲ ثانیه، قفل صفحه نمایش را باز کند و قابلیت ذخیره ۵ اثر انگشت مختلف دارد.

وی در ادامه گفت ZenFone 3 اولین گوشی در جهان با پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ است و نسبت صفحه نمایش عریض این گوشی به بدنه، ۷۵.۶ درصد است. ۲.۱ میلی‌متر نیز حاشیه ذن‌فون ۳ است. ZenFone 3 دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو است و مناسب کسانی طراحی شده که علاقه به گرفتن عکس‌های سلفی دارند. فوکوس خودکار Tri-Tech، قابلیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور و قابلیت عکس‌برداری از سوژه‌های متحرک‌، از دیگر ویژ‌گی‌های دوربین این گوشی هستند. Optical Image Stabilization یا لرزش‌گیر بصری تصاویر نیز در دوربین ZenFone 3 وجود دارد. گوشی جدید ایسوس، می‌تواند از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه‌های تلفن همراه و قابلیت شارژ سریع که می‌تواند به ازای هر ۵ دقیقه شارژ ۲ ساعت زمان مکالمه به عمر باتری اضافه کند، از دیگر ویژگی‌های ZenFone 3 هستند.

ایسوس

در بخش بعدی مراسم، چاووشی، ویژگی‌های دیگر گوشی معرفی‌شده در این مراسم یعنی ZenFone 3 Max را بررسی کرد. بدنه این گوشی ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی، از جنس آلیاژ آلومینیوم با لبه‌های گرد است و شیشه‌های نمایشگر این گوشی، انحنای دو و نیم بعدی دارند. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی ۷۷.۵ درصد است. این گوشی توانایی دارد که ۳۸ روز با اتصال به شبکه 4G به‌صورت استندبای روشن بماند. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پشت این گوشی دارای سیستم فوکوس خودکار Tri-Tech و EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی ویدیو) است و به همین دلیل می‌تواند ویدیوهای ثابت و بدون لرزش ثبت کند. فوکوس خودکار Tri-Tech انحصاری ایسوس، سه تکنولوژی فوکوس را با هم ترکیب کرده است که به همین دلیل باعث می‌شود این گوشی بتواند به‌صورت خودکار بهترین حالت را برای عکاسی، بسته به سوژه، نور و شرایط دیگر،‌ انتخاب کند. باتری قدرتمند ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی،‌ از دیگر ویژگی‌های بارز ZenFone 3 Max است که باعث می‌شود این گوشی دارای باتری بسیار خوبی باشد.

بنا به گفته‌‌ی چاووشی، باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ZenFone Max 3 نگرانی دائمی کاربران را در مورد عمر باتری‌هایشان برطرف می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ZenFone 3 Max، قابلیت شارژ معکوس است که در این حالت کاربر می‌تواند از گوشی خود به‌عنوان پاوربانک استفاده کند و سایر وسایل الکترونیکی خود را از طریق ZenFone 3 Max شارژ کند. باتری با ظرفیت بالای این گوشی، این امکان را فراهم کرده است که ۳۸ روز در حالت استندبای 4G، هفده ساعت مکالمه در حالت 3G، نوزده ساعت استفاده از اینترنت وای‌فای در حالت 4G/LTE، هفتاد و دو ساعت پخش موسیقی و ۱۸ ساعت پخش ویدیو با کیفیت 720p در اختیار کاربران قرار بگیرد.

از دیگر امکانات ذن‌فون 3 مکس می‌توان به امکان بازگشایی ۰.۳ ثانیه‌ای قفل گوشی و پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ اشاره کرد. ۱۷۵ گرم وزن و ضخامتی ۸.۳ میلی‌متری از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند که در سه رنگ خاکستری تیتانیومی، صورتی رز و طلایی شنی به بازار عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات