مدیرعامل کارپینو: قرار نیست تمام تاکسیرانان در کارپینو کار کنند

سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
مدیرعامل اولین اپلیکیشن حمل و نقل دارای مجوز شهرداری و تاکسیرانی اعلام کرد که قرار نیست تمام تاکسیرانان در کارپینو کار کنند.
تبلیغات

اپلیکیشن کارپینو که به گفته‌ی مدیرانش اولین اپلیکیشن حمل‌ونقل شهری با مجوز تاکسیرانی است، با برگزاری نشست خبری رسماً شروع به کار خود را اعلام کرد.

احسان جهانی مدیرعامل کارپینو در این نشست اعلام کرد: «این مجموعه یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه حمل و نقل است که حدود ۱ سال پیش در ایران شروع به کار کرد. این اپلیکیشن بر اساس فعالیت جوانان برنامه‌نویس ایرانی و در راستای اشتغال‌زایی شکل گرفته است. این اپلیکیشن فعلا برای تهران آماده شده است. کارپینو از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و تاکسیرانی تهران مجوز دارد و قرار است با تمام تاکسیرانی‌های کشور کار کنند. ما تمام مجوزهای لازم را گرفته‌ایم. به شکلی تاکسیرانی‌ها و آژانس‌ها می‌توانند خودروهای خود را در این اپلیکیشن زیر نظر داشته باشند.»

به گفته‌ی جهانی: «با توجه به اینکه دیگر اپلیکیشن‌ها کار تاکسی‌ها را با مشکل مواجه کردند، ما با تاکسی‌ها شروع به کار کردیم. رانندگان کارپینو گواهی پزشکی و شهرشناسی را کسب کرده‌اند، در ماشین‌هایشان مسافران بیمه دارند، ورود بدون محدودیت در طرح وجود دارد و آموزش‌های رفتاری برای رانندگان در نظر گرفته‌ شده است.»

علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیره کارپینو نیز گفت: «ما یک استارتاپ هستیم و فضای مناسبی دیدیم برای ورود به کار حمل‌ونقل شهری. ما به خاطر ریسک سرمایه‌گذاری در ناوگان غیر رسمی، به دنبال مجوز و ناوگان رسمی رفتیم. قشر تاکسی‌ران از اقشاری هستند که سرویس مناسبی را ارائه نداده‌اند و این اولین چالش است. وقتی شما در مدلی کار می‌کنید که نقشی برای مسافر قائل نیست، نمی‌توانید سرویس خوب ارائه دهید.»

کارپینو

قنادان تأکید کرد: «ما وارد فضای ریسکی شده‌ایم و ممکن است زمان ببرد که بتوانیم راه‌اندازی سرویس داشته باشیم. در تهران ۴۰ هزار نفر تاکسی گردشی دارند که باید آن‌ها را ساماندهی کنیم. هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های ایرانی که سرویس می‌دهند، وارد حوزه نوآوری نشده‌اند. ما سراغ خدمات نوآورانه‌تر خواهیم رفت.»

مدیرعامل کارپینو به سؤال خبرنگار زومیت که پرسید «شما صحبت از کار قانونی و رسمی می‌کنید در حالی که تاکسی‌داران نسبتاً زیادی هستند که به‌صورت غیرقانونی کرایه دریافت می‌کنند یا خودروی خود را به رانندگان دیگر کرایه می‌دهند. چرا برای کار قانونی سراغ این قشر رفتید که در تهران نسبت به آن‌ها خاطره‌ی خوب یا دید خوب وجود ندارد؟» پاسخ داد: «در هر دسته‌ای قانونی بودن یا نبودنِ چیزی که ملاک ما است، قشری هستند که وظیفه‌شان حمل و نقل است. ما رانندگان متخلف و غیر متخلف را فیلتر می‌کنیم تا بتوانیم با راننده‌های دارای پروانه کار کنیم. خودروهای مجاز  باید مورد تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک باشند. ما بخش ویژه کاری‌مان برای آموزش و فیلتر کردن مسافران است. اولا که خودروهای نو و بالای مدل ۸۸ را می‌پذیریم. فیلترینگ از سمت ما است نه از سمت تاکسیرانی. آزمون روان‌شناسی از رانندگان خودرو می‌گیریم و استانداردهایی برای این کار داریم و افرادی که پاس نکنند، رد می‌شوند. قرار نیست همه تاکسیرانان در کارپینو کار کنند.»

جهانی در پاسخ به سؤال خبرنگار زومیت مبنی بر اینکه شما می‌گویید مسافران بیمه هستند درحالی‌که تمام خودروهای ایرانی بیمه شخص ثالث دارند و تمام سرنشینان در خودروها تحت حمایت این پوشه هستند، گفت: «سطح پوشش بیمه تاکسیرانان بالاتر از دیگر رانندگان است.»

مدیرعامل کارپینو در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از او پرسید چگونه می‌خواهید مزیت قیمتی و رقابت با اپلیکیشن‌های مشابه داشته باشید درحالی‌که رانندگان تاکسی بالاترین نرخ را از مسافرانشان طلب می‌کنند، توضیح داد: «ما قرار نیست وارد جنگ قیمتی بشویم و مزیت رقابتی قیمتی داشته باشیم. ما به لحاظ قیمتی مشکلی نداریم و نمی‌خواهیم در این بخش رقابت کنیم. در مناطق طرح ترافیک قیمت کارپینو کمتر از دو رقیب و در خارج از منطقه‌ی طرح نزدیک به دو رقیب دیگر خواهد بود.

احسان جهانی در جواب دادن به خبرنگاری که بد بودن سرویس‌دهی در تاکسی‌ها را مورد سؤال قرار داده بود، اشاره کرد: «بحث ما آخرین محصول بودن در این زمینه نیست. ما می‌خواهیم کاری کنیم که تاکسیرانان بتوانند با محصولات دیگر رقابت کنند. این چالش ما است که خدمات اگر بد باشد بازار را از دست می‌دهیم.»

جهانی اعلام کرد: «از اول فروردین کار کارپینو در تهران شروع می‌شود و بعد از دو ماه اگر بتوانیم به کرج می‌رویم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات