گزارش زومیت از مراسم رونمایی Desire Eye و RE Camera اچ‌تی‌سی

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
روز گذشته دفتر اچ‌تی‌سی در ایران از تلفن Desire Eye و دوربینِ Camera RE رونمایی کرد.
تبلیغات

در ابتدای مراسم، نیراج ست، مدیر بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و افریقا به موفقیت‌های HTC M8، پرچمدار امسال این شرکت اشاره کرد. او از اچ‌تی‌سی به عنوان کمپانی پیشرو در زمینه‌ی نوآوری یاد کرد و کیفیت ساخت محصولاتِ اچ‌تی‌سی را مورد تحسین قرار داد. مدیر بازاریابی اچ‌تی‌سی از دنیل خیاط، مدیر محصول خاورمیانه‌ی و افریقا این شرکت خواست تا به معرفی محصولات جدید اچ‌تی‌سی بپردازد.

HTC Desire Eye

htc-desire-eye

گوشی هوشمند دیزایر آی برای علاقمندان سلفی ساخته است. این تلفن دارای دو ماژول یکسان ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت و جلوی دستگاه است که هر دو فلاش LED نیز دارند. دنیل خیاط، گفت که کاربران ایرانی علاقه‌ی زیادی به تصویر برداری سلفی دارند و از این رو تلفن Desire Eye می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها باشد. این گوشی به دلیل استفاده از فلاش دوربین به خوبی می‌تواند حتی در نور کم نیز عکس‌های سلفی قابل قبولی را بگیرد.

مدیر محصول اچ‌تی‌سی گفت باور دارد که محصولات جدید اچ‌تی‌سی فراتر از تلفن‌های هوشمند هستند. او از Eye به عنوان یک تجربه‌ی جدید یاد کرد و نه سری جدیدی از محصولات، تجربه‌ای که در قالب بسته‌ی بروز رسانی برای برخی دیگر از محصولات این شرکت از جمله HTC One M7, One M8, One Mini و چند تلفن دیگر نیز ارائه خواهد شد.

desire eye zoomit
desire eye zoomit 02

تنها ۷ درصد از تلفن برای ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنند

دنیل سپس به معرفی قابلیت‌های جدید بسته‌ی Eye Experience پرداخت. با گزینه‌ی اتوسلفی کاربر می‌تواند بهترین عکس را در بهترین زمان ممکن ضبط کند. اچ‌تی‌سی تلاش کرده است تا ویدیو کنفرانس در تلفن‌های خود را نیز راحت‌تر کند. دنیل خیاط در این باره گفت: «تنها ۷ درصد از تلفن برای ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنند.

دلیل این موضوع نیز مشکلات تلفن‌ هوشمند و محدودیت‌های نرم‌افزاری برای مکالمه تصویری است. از این رو کاربران ترجیح می‌دهند تا از طریق کامپیوتر یا تبلت، ویدیو کنفرانس داشته باشند. اچ‌تی‌سی در بسته‌ی بروز رسانی Experience Eye تلاش نموده تا قابلیت‌های همچون فوکوس خودکار یا تقسیم صفحه به ۴ قسمت برای مکالمه تصویری چند نفره را به تلفن‌های هوشمند خود اضافه کند. در ویدیو زیر، می‌توانید این قابلیت‌ها را به خوبی مشاهده کنید:

 اچ‌تی‌سی در بسته‌ی بروز رسانی Experience Eye، عکس‌برداری سلفی را نیز ساده‌تر کرده است. حالا می‌توانید با به زبان آوردن کلماتی همچون «چیز» بدون لمس صفحه عکس‌برداری کنید یا اجازه‌ دهید تا تلفن وقتی شما لبخند می‌زنید بصورت خودکار عکس بگیرد:

قابلیت جدید دیگر Split Capture نام دارد که از طریق آن می‌توانید همزمان با دوربین جلو و عقب فیلم‌برداری کرده و نتیجه‌ی نهایی را در قالب یک فیلم به اشتراک بگذارید:

قابلیت دیگر Face Fusion نامیده می‌شود که از طریق آن می‌توانید دو چهره را به یکدیگر ترکیب کنید و نتیجه‌ی نهایی را در قالب یک تصویر به اشتراک بگذارید. مثلا می‌توانید چهره‌ی خود را با دوستتان ترکیب کنید:

مدیر محصول اچ‌تی‌سی به این موضوع اشاره کرد که این امکانات تنها برای تلفن‌های خانواده Eye نیستند و برای بسیاری از تلفن‌های دیگر اچ‌تی‌سی از جمله HTC One M8, M7 و Mini ها نیز ارائه خواهند شد.

تلفن Desire Eye ضد آب است و می‌توان از آن تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری استفاده کرد. این تلفن دارای سه میکروفون، برای حذف نویز صدا و ضبط صدای باکیفیت و همچنین دو تا اسپیکر در قسمت جلوی دستگاه است.

اچ‌تی‌سی باور دارد که Desire Eye یک کالای استراتژیک برای بازار ایران است چرا که کاربران ایرانی دنبال محصولی هستند که از هر نظر با کیفیت باشد و علاوه بر آن بتوانند در نور کم نیز عکس‌های سلفی بگیرند؟

Zoe

مدیر محصول اچ‌تی‌سی در ادامه به معرفی اپلیکیشن Zoe پرداخت. این اپلیکیشن که چندی پیش از حالت بتا خارج شد و نسخه‌ی ۱ آن ارائه شد حالا علاوه بر تلفن‌های اچ‌تی‌سی، امکان استفاده از آن در آیفون و تلفن‌های اندرویدی نیز میسر شده است.

با زویی می‌توان ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای ساخت و با دیگران به اشتراک گذاشت. خیاط گفت، مردم عکس‌های بسیاری از مراسم‌ مختلف تهیه می‌کنند اما عموما مایل هستند تا خلاصه‌ای از تصاویر و ویدیوهای گرفته شده خود را ترکیب کنند. از طریق Zoe می‌توان، ترکیبی از تصاویر و ویدیوهای تهیه شده را در قالب یک ویدیو ۳۰ ثانیه‌ای به اشتراک گذاشت. 

زویی یک کلمه یونانی به معنی زندگی است

در ادامه چند مصاحبه از مدیران ارشد شرکت‌ها پخش شده که هر کدام نظر مثبت خود را نسبت به زویی اعلام کرده و به تحسین آن پرداختند. زویی به کاربران این امکان را می‌دهد تا خلاقیت خود رو نشان دهند. این اپلیکیشن به اندروید محدود نمی‌شود و کاربران iOS نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

Re Camera

محصول کاملا جدید اچ‌تی‌سی که بنا به ادعا این شرکت پیش از وجود نداشته، RE CAMERA است. اچ‌تی‌سی این دوربین را در شاخه‌ی اکشن‌‌کم‌ها مانند Go Pro نمی‌داند. این دوربین قابل حمل که پیش از این نیز در زومیت در باره‌ی آن نوشته بودیم، طوری طراحی شده است تا به سادگی بتوانید با آن، فیلم‌برداری کرده یا عکس بگیرید. RE CAMERA فاقد صفحه نمایش یا منظره‌یاب است و دکمه‌ی پاور نیز ندارد. این دوربین بصورت خودکار وقتی آن را در دست می‌گیرد روشن شده و شروع به فیلم‌برداری می‌کند.

مدیر محصول اچ‌تی‌سی در مقدمه‌‌ی معرفی این محصول گفت که بسیاری از مردم وقتی به سفر می‌روند به جای اینکه از منظره لذت ببرند، منظره را پشت صفحه‌نمایش موبایل خود تماشا می‌کنند چرا که مدام در حال فیلم یا عکس‌برداری هستند. اما با RE CAMERA شما علاوه بر فیلم برداری خود نیز در صحنه حضور دارید و می‌توانید از سفر، گردش یا کنسرتی که در آن حضور داردید لذت ببرید.

هر چند ری‌کمرا فاقد دکمه‌ی پاور است اما یک دکمه در قسمت پشت و یکی در جلو دارد. اگر دکمه‌ی پشتی را یک‌بار فشار دهید عکس گرفته می‌شود اگر دو ثانیه‌ نگه‌دارید فیلم‌برداری آغاز می‌شود. از طریق دکمه‌ی جلو نیز می‌توان فیلم‌برداری حرکت آهسته را فعال کرد.

وقتی ری‌کمرا را روی میز قرار می‌دهید، بصورت خودکار پس از ۳۰ ثانیه خاموش می‌شود.

این دوربین، ضد آب است و حتی با کلاهکی که روی آن نصب می‌شود می‌توان در عمق ۲ متری نیز فیلم‌برداری کرد. ری‌کمرا، کلیپ‌هایی دارد که از طریق آن می‌توان، دوربین را روی دوچرخه یا کوله پشتی نصب کرد.

قسمت پایین دوربین، یک درگاه میکرو اس دی و پورت استاندارد شارژر میکرو USB وجود دارد. دوربین RE CAMERA قادر است با هر بار شارژ، یک ساعت و ۴۵ دقیقه، فول اچ دی ضبط کنند.

از طریق اپلیکیشن Re می‌توانید این دوربین را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و از تلفن به عنوان منظره یاب استفاده کنید. امکان کنترل کامل دوربین از طریق تلفن هوشمند نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند تصاویر و ویدیوهای گرفته شده را نیز با گوشی خود همگام کند.

اچ‌تی‌سی SDK و API این دوربین را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا اپلیکیشن‌های سازگار با آن را تولید کنند. با اپلیکیشن مربوطه هیچ نیازی به کامپیوتر ندارید و همه کارها را می‌توانید بر روی تلفن هوشمند خود انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات