دور نهایی دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها برگزار شد

شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دور نهایی دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها در ایران توسط سامسونگ با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور برگزار شد.
تبلیغات

دور نهایی دومین دوره‌ی المپیاد تکنسین‌ها در ایران روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ دی‌ماه توسط سامسونگ با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد. این دور از مسابقات در مرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واقع در شهر کرج برگزار شد. این مرکز یکی از مجهزترین مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور است.

مسابقات دور نهایی المپیاد تکنسین‌ها به‌صورت عملی اجرا می‌شود و تکنسین‌ها با اتفاقاتی که در دنیای واقعی برایشان به وجود می‌آید، دست و پنجه نرم می‌کنند. داوران به نحوه‌ی کار تکنسین‌ها در مراحل مختلف عیب‌یابی، تعمیر و حتی گزارش‌دهی امتیاز  داده و به آن‌ها در مجموع دو روز امتیاز ۱ تا ۱۰۰ می‌دهند.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

دور نهایی مسابقات این دوره مانند دوره‌ی قبل با حضور ۴۰ نفر برگزار شد. این افراد در ۴ گروه ۱۰ نفره در رشته‌های سیستم تهویه، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و موبایل و تبلت با هم به رقابت می‌پردازند. هر رشته از مسابقات دارای بخش‌های مختلف و کار روی دستگاه‌های متفاوت است.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

در بخش سیستم تهویه، تکنسین‌هایی که از مرحله مقدماتی به دور نهایی رسیده بودند در ۴ مرحله‌ی نصب، گزارش دهی، عیب‌یابی الکترونیکی و عیب‌یابی مکانیکی روی دستگاه‌های کولر گازی‌های سامسونگ با هم به رقابت پرداختند. البته سه مرحله در روز پنجشنبه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در روز جمعه تنها در بخش عیب‌یابی مکانیکی به مسابقه‌ی خود ادامه دادند.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

در بخش لوازم خانگی، روز پنجشنبه‌ به عیب‌یابی روی یخچال‌ اختصاص یافت تا ۱۰ شرکت‌کننده در این بخش با هم به رقابت در این مرحله بپردازند. در بخش دیگر این رشته روز جمعه رقابت‌ها با محوریت تعمیر ماشین لباسشویی برگزار شد. 

نکته‌ی جالب پوشاندن دید شرکت‌کنندگان نسبت به یکدیگر و قرنطینه کردن شرکت‌کنندگان در بخش‌های لوازم خانگی و سیستم تهویه (کولرگازی) بود. مسابقات این دو رشته در سوله‌‌ای مجهز و با امکانات برگزار شد.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

بخش دیگر مسابقات لوازم صوتی و تصویری بود. مسابقات صوتی و تصویر در کارگاه‌های مرکز تربیت مربی برگزار شد که در این مسابقات، ۱۰ شرکت‌کننده‌ی نهایی با هم در تعمیر و عیب‌یابی ساندبار، تلویزیون و پخش‌کننده بلوری به رقابت پرداختند.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

رشته‌ی موبایل و تبلت نیز یکی از رشته‌های جذاب مسابقات بود که در آن ۱۰ شرکت‌کننده‌ی برگزیده‌ی نهایی در یک کارگاه با هم تعمیر و عیب‌یابی کردند و در بخش قطعات موبایل و تبلت مسابقه دادند. در این رشته دو نکته جالب وجود داشت. نکته‌ی اول وجود راهنمای مختصر از برد و قطعات در کامپیوتر هر شرکت‌کننده بود که می‌توانستند به آن‌ها استناد کنند. دوم اینکه تنها یک خانم، آن‌هم در رشته‌ی موبایل و تبلت در این مسابقات شرکت کرده بود.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها

در مسابقات المپیاد تکنسین‌های امسال بالغ بر ۱۷۰۰ نفر در ۴ رشته‌ به رقابت پرداختند تا ۴۰ نفر از آن‌ها به مرحله‌ی نهایی راه‌ یابند. نفرات برتر رشته‌های مختلف در مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت سامسونگ، سازمان فنی و حرفه‌ای و اصحاب رسانه  معرفی خواهند شد و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

المپیاد تکنسین‌ها به‌عنوان یک پر‌وژه از پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ در ایران محسوب می‌شود.

به نفر اول هر رشته‌‌ی این المپیاد ۳۰ سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت (ابوظبی ـ ۲۰۱۷) به‌عنوان بازدیدکننده؛ به نفر دوم هر رشته ۲۰ سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت (ابوظبی ـ ۲۰۱۷) به‌عنوان بازدیدکننده و به نفر سوم هر رشته نیز ۱۰ سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت (ابوظبی ـ ۲۰۱۷) به‌عنوان بازدیدکننده اهدا می‌شود.

بدین ترتیب ۱۲ نفر از میان این ۴۰ شرکت‌کننده‌ی نهایی به همراه تیم ایران در مسابقات جهانی مهارت، راهی ابوظبی خواهند شد.

مسابقات المپیاد تکنسین‌ها بر اساس استانداردهای مسابقات جهانی و ملی مهارت برگزار می‌شود با این تفاوت که در این المپیاد شرایط سنی مطرح نیست، حال آنکه در مسابقات جهانی مهارت، افراد شرکت‌کننده باید کمتر از ۲۱ سال سن داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات