اسنپ دو ساله شد؛ بیش از ۵ میلیون سفر از طریق اپلیکیشن

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس آمارهای مدیربازاریابی اسنپ در دو سال اخیر بیش از ۵ میلیون سفر از طریق این اپلیکیشن انجام شده است.
تبلیغات

اسنپ به مناسب دوسالگی خود کنفرانس خبری برگزار کرد تا در آن آمارهایی در مورد استفاده از این اپلیکیشن ارائه دهد.

شهرام شاهکار مدیرعامل اسنپ در این مراسم اعلام کرد: «طیف رانندگان اسنپ بسیار گسترده‌ است. از دانشجو گرفته تا افرادی که می‌‌‌خواهند درآمد داشته باشند در اسنپ رانندگی می‌کنند. از آن سو طیف کاربران هم از اقشار مختلف جامعه هستند و در انتظار دریافت سرویس بیشتر و بهتر هستند.»

شاهکار در سخنانش به ارائه آمار حمل و نقل شهری پرداخت و افزود: «۹۶ درصد از خودروها در لحظه بدون استفاده هستند و در خیابان‌ها تردد ندارند. این خودورهایی که در خیابان‌ها یا پارکینگ‌ها پارک هستند حدود ۳۰ درصد از فضاهای شهری را تصرف می‌کنند. ۷ هزار میلیاردتومان سالانه به خاطر اتلاف وقت در ترافیک توسط شهروندان تهرانی خسارت وارد می‌شود.»

 مدیرعامل اسنپ بیان کرد:‌ «با استفاده از فناوری توانستیم راهکار اسنپ را به دست آوریم تا با هزینه کم، وقت کم و امکانات کم بتوانیم این اتلاف خسارات را تاحدودی جبران کنیم. ۲ سال از فعالیت اسنپ می‌گذرد و به جرأت می‌توانم بگویم که اسنپ هم اکنون مشهورترین کسب‌وکار اینترنتی در ایران است.»

حسین مرادقلی مدیرفنی اسنپ، در این مراسم اعلام کرد: «دو سال از نخستین نسخه اسنپ می‌گذرد. بیش از دو سال پیش که شروع به نوشتن اپلیکیشن کردیم دو رویکرد داشتیم. یکی استراتژی‌های شرکت بود و ما سعی کردیم که همیشه راحت و آسان آن را انتخاب کردیم. دومین رویکرد کارآمد بودن است. و در کنار اینها امنیت را در نظر گرفتیم.»

مرادقلی ادامه داد: «بیش از ۴۰ نسخه مسافر و بیش از ۶۰ نسخه راننده را تا کنون منتشر کردیم. سعی می‌کنیم ایمیل‌هایی را که از سوی مردم و رانندگان می‌آید بخوانیم و به آنها در طراحی اهمیت دهیم. در نسخه اخیر سفر چند مقصدی را در اپلیکیشن اضافه کردیم.»

مدیرفنی اسنپ در مورد نسخه آینده اسنپ با نام اسنپ ۳ گفت: «ما چند وقتی است بر روی اسنپ ۳ فعالیت می‌کنیم تا آن را ارائه دهیم . در اسنپ ۳ نسخه اپل واچ را داریم که با استفاده از ساعت هوشمند کاربران می‌توانند تاکسی سفارش دهند. نکته دیگر بات تلگرام است که می‌توانند با استفاده از بات تلگرام و بدون نصب اپلیکیشن قابلیت‌های اسنپ را در اختیار داشته باشند. یعنی با بات تلگرام می‌شود درخواست سفر داد. قابلیت جدید سیتستم معرفی دوستان جدید یا همان ریفرال جدید است.»

او افزود: «ما در نسخه جدید ریفرال فرآیند قبلی را تغییر دادیم و از این پس در اسنپ هر فرد کد تخفیف معرفی دارد و با این کد عملیات ریفرال انجام می‌شود و سفر اول دوست تا ۱۵ هزار تومان رایگان است. بعد از این سفر فرد معرفی کننده نیز تا ۱۵ هزار تومان سفر رایگان دریافت می‌کند. جستجوی صوتی به نسخه جدید اضافه شده و جستجو نیز با Geocode بهینه شده است. نمایش زنده خودرو روی نقشه نیز با نویز و اشکالی همراه بود که در نسخه جدید به صورت انیمیشن زنده می‌توانید راننده را ببینید که به سمت شما می‌آید.»

مرادقلی تأکید کرد: «برای بالا بردن سطح اطمینان کاربران و رضایت آنها، شماره تماس افراد را پنهان کرده‌ایم؛ یعنی در تماس با راننده و کاربر فقط شماره تماس ثابتی را می‌بینند و شماره افراد نمایش داده نمی‌شود. در اسنپ ۳ قابلیت خبردادن سفر در حال انجام به نزدیکان پیاده سازی شده است و این کار با یک لینک ثابت صورت می‌گیرد.»

به گفته مدیرفنی اسنپ، تاریخ انتشار اسنپ آذر ۹۵ خواهد بود. البته این نسخه با ارسال درخواست به نشانی رایانامه betatester@snapp.com زودتر از انتشار در اختیار کاربران خواهد بود.

پویا زارعی مدیر بازاریابی اسنپ، در این مراسم در مورد آمارهای این اپلیکیشن تاکسی یاب اعلام کرد: «در دو سال اخیر ۵ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۹۹ سفر تعداد کل سفر تا کنون  انجام شده  که ۱۷۰ هزار و ۳۸۳ ساعت معادل ۱۹ سال در اتلاف وقت صرفه جویی شده است.»

به گفته زارعی، تا کنون بیش از ۲۸ هزار راننده و ۵۸۰ هزار مسافر در اسنپ حاضر بوده‌اند که رشد ۱۰۰ درصدی در ماه‌های اخیر را به دنبال داشته است. بیش از ۴۰ درصد کل سفرها با تراکنش آنلاین مالی پرداخت شده است. ۲۳ میایون و ۲۷ هزار و ۳۳۱ کیلومتر با اسنپ انجام شده که معادل ۳۰ بار رفت و برگشت به ماه، ۵۸۱ بار دور کره زمین زدن  یا ۱۳ هزار بار رفت و برگشت تهران به مشهد بوده است.

بر اساس گزارش مدیر بازاریابی اسنپ، رتبه کل سفرهای و راننده‌ها ۴.۶ از ۵ امتیاز است. ۱۱ درصد تمام سفرهای اسنپ بالای ۴.۹ امتیاز داشته‌اند. از هر ۱۰۰ نفری که اولین سفر را انجام می‌دهند تعداد ۸۴ نفر اسنپ را به دوستان و آشنایانشان معرفی می‌کنند. ۴۱ درصد مسافران ۲۵ تا ۳۴ سال سن داشته‌اند. ۶۷ درصد آقایان و ۳۳ درصد بانوان مسافر اسنپ بوده‌اند ۵۶ درصد از کاربران اسنپ اندرویدی بوده و ۴۴ درصد از کاربرانشان iOS داشته‌اند. بیشترین میزان استفاده از اسنپ تا کنون ۷۱۵ سفر بوده است. یک کاربر با اسنپ حدود ۵هزار و ۹۳۱ کیلومتر سفر کرده و رکود بیشترین مسافت سفر را دارد. رکورد تعداد سفر در روز ۱۵ بار توسط یک مسافر بوده است. ۹۲ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۹۶ دقیقه سفر با اسنپ انجام شده است. راننده‌ای با ۲۳ سفر در روز بیشتر رانندگی را داشته است. سن رانندگان با میانگین برابر ۳۴.۵ سال است. بیش از ۱۰۰۰ خودرو با ارزش بیش از ۸۰ میلیون تومان در اسنپ حضور دارند. ۱۸ هزار و ۴۶۵ بار در مورد اسنپ در شبکه‌های اجتماعی صحبت شده است. 

نگار حقیقی مدیر بازاریابی آنلاین در این مراسم اعلام کرد:«بدون اینکه اعلام حضور در شهرستان‌ها را داشته باشیم، حدود ۵۰۶ درخواست نمایندگی در شهرهای دیگر از جمله اصفهان، مشهد، اهواز و دیگر شهرها را داشتیم. به زودی خبر حضور اسنپ در شهرهای دیگر را خواهید شنید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات