کره جنوبی، چین و تایوان در الکامپ حضور خواهند داشت

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس گزارش سازمان نصر کشور، امسال سه کشور کره‌ جنوبی، چین و تایوان در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت و از استارتاپ‌ها نیز حمایت می‌شود.
تبلیغات

ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری بیست و دومین دوره نمایشگاه الکامپ اعلام کرد: «پارسال ایده‌هایی داشتیم که به خاطر فرصت کم به اجرای آنها نرسیدیم. بحث حضور خارجی‌ها بود که امسال دنبال کرده‌ایم. می‌دانید هم برجام اجرا شده‌ و هم نشده‌ است. برخی از شرکت‌ها برنامه‌های خود را به بعد از انتخابات آمریکا موکول کرده‌اند.»

سعادت در مورد اهمیت حضور دولتی‌ها در این نمایشگاه توضیح داد: «یکی دیگر از پارامتر‌هایی که داریم این است که بخش دولت در این نمایشگاه به مردم بگوید چه کار کرده‌ است. وقتی به نمایشگاه الکامپ می‌رسیم دولت باید برای الکترونیکی کردن بیاید و به مردم گزارش دهد. به همین دلیل از آنها خواسته‌ایم که خدمات الکترونیک خود را در همان سالن‌های نمایشگاه ارائه دهند.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: «دولت قرار است در این نمایشگاه پر قدرت حاضر شود و برای ارائه گزارش وزرا از دولت خواسته‌ایم رئیس جمهوری این نمایشگاه را نسب به دیگر نمایشگاه‌ها استثناء قرار داده و برای بازدید بیاید.»

او در مورد وسعت نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶ گفت‌: «بیش از ۵۰ هزار متر تقاضا از شرکت‌های خصوصی داخلی داشته‌ایم که این جدا از حضور دولت و خارجی‌‌هاست. ما حجم بیش از حدی تقاضا داریم در پیش‌ثبت‌نام که از روز شنبه این ثبت‌نام‌ها قطعی می‌شود. در مجموع ۲۲ هزار متر فضا داریم که حدود ۵ هزار متر از آن به دولت و شرکت‌های خارجی اختصاص دارد و حدود ۵۰۰ شرکت را در بقیه فضا باید جا دهیم.»

ناصرعلی سعادت افزود: «کار دیگری که در حال انجام آن هستیم، تفکیک موضوعی در سالن‌ها و راهروها است؛ با هماهنگی صنف این موضوع را اجرا می‌کنیم، ما تنها تشویق می‌کنیم و انتظار همکاری از خود صنف داریم.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مورد حضور استارتاپ‌ها اعلام کرد: «بحث استارتاپ‌ها سال قبل توسط سازمان در نمایشگاه برگزار شد و هزینه‌‌ها را خود نظام صنفی پرداخت کرد. امسال قرار است این کار دوباره انجام شود و استارتاپ‌های برگزیده را به سبیت خواهیم برد. حمایت از استارتاپ‌های IT وظیفه ما است و نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند که حمایت از استارتاپ‌ها را عملیاتی کرده و این را به نمایش عموم بگذاریم.»

وی افزود: «ما از استارتاپ‌ها در نمایشگاه حمایت می‌کنیم، اما منظور ما این نیست که تمام استارتاپ‌ها را رایگان ثبت نام می‌کنیم. مطمئنا یک بخش را رایگان، بخشی را تخفیف و بخش دیگر را به طریق دیگر حمایت می‌کنیم. یکی از شروط کار و حمایت ما فضای با کیفیت و خوب است. چیزی که در توان ما است را مانند پارسال و حتی بهتر انجام می‌دهیم.»

سعادت به سوال خبرنگار زومیت در مورد «همانطور که سال قبل خودتان هم به عنوان مشکل الکامپ اشاره کردید، چه برخوردی با بی‌نظمی‌ها در غرفه‌ها و غرفه‌هایی که پارسال نمایشگاه را به بازار تبدیل کرده بودند، خواهید داشت؟ » پاسخ داد: «من خودم نسبت به این مسئله شخصا حساسیت دارم. سال قبل ما به این مشکل در بازدید مسئولان و مدعوین برخورد کردیم که کیفیت نمایشگاه را پایین می‌آورد. ما دنبال این هستیم که غرفه‌های مذکور  را به بیرون نمایشگاه سوق دهیم.  جایی را تعبیه می‌کنیم که این غرفه‌ها در آن به فعالیت بپردازند و در مسیر اصلی نمایشگاه نخواهند بود.»

نشست خبری نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶

باقر بحری، سخنگوی نمایشگاه الکامپ در خصوص حضور استارتاپ‌ها توضیح داد: «ثبت‌نام استارتاپ‌ها از سه روز پیش شروع شده و ادامه خواهد داشت. مبنای کار ما این است که استارتاپ‌هایی شامل حمایت‌های ما شوند که حداکثر ۳ سال فعالیت داشته باشند و طرح کهنه و قدیمی نداشته باشند. اتفاق دیگر حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران خطر پذیر در نمایشگاه است که با آنها جلسه خواهیم داشت. بزرگترین حمایتی که ما انجام داده‌ایم، حضور مسئولان در سالن استارتاپ‌ها است.»

بحری در پاسخ به سوال خبرنگار زومیت در مورد حضور خارجی‌ها در الکامپ گفت:‌ «به صورت مستقیم چین، کره جنوبی و تایوان به صورت کشوری شرکت می‌کنند. با شرکت‌های بزرگ در جیتکس مذاکره‌ کرده‌ایم، اگرچه قول مساعد برای حضور در الکامپ داده‌اند، اما به دلیل انتخابات آمریکا ظاهرا نمی‌توانند در نمایشگاه الکامپ شرکت کنند.»

سعادت افزود: «ما با شرکت‌های بزرگ در این چند ماه صحبت کردیم و واقعاً کار تمام شده بود اما یک‌باره به خاطر انتخابات آمریکا، شرکت در الکامپ را کنسل کردند.»

بحری در مورد نوآوری در نمایشگاه الکامپ گفت: «از نوآوری‌های امسال دسته‌بندی کردن نمایشگاه است که نمی‌توانیم بگوییم امسال ۱۰۰ درصد انجام می‌دهیم اما تا ۸۰ درصد این مورد را محقق می‌کنیم. زیرا برخی شرکت‌ها چند موضوعی هستند و چند کار می‌کنند.»

محمد ثروتی، دبیر اجرایی الکامپ نیز در این مراسم گفت: «نمایشگاه الکامپ امسال با سه روز تعطیلی مصادف است و امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال بیش از سال‌های گذشته باشد.»

او افزود: «برنامه الکامپ تا سه سال آینده مشخص است و بنا به اعلام شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تاریخ نمایشگاه تا سال ۹۷ تعیین شده است.»

به گفته ثروتی، امسال در نمایشگاه الکامپ هر سه اپراتور اصلی تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) حضور خواهند داشت و در کنار آنها نیز اپراتورهای مجاز موبایل برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و حضور خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات