گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «LG» در نمایشگاه IFA 2014

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی در جریان این نمایشگاه همچون سونی سامسونگ محصول مهمی معرفی نکرد، اما ساعت‌هوشمند G Watch R بسیاری از افراد را در غرفه‌ی ال‌جی به سوی خود کشید.
تبلیغات

 همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، ال‌جی غرفه‌ی خود را با تعداد بسیار زیادی از ال‌ای‌دی‌های اولترا اچ‌دی 4K زینت داده که علاوه بر نمایش قدرت و کیفیت این تلویزیون‌ها، سعی در نمایش طیف گسترده‌ی محصولات ال‌جی دارد.  تلویزیون‌های عظیم‌الجثه‌ی LED این کمپانی با رزولوشن 4K و پخش تصاویری زیبا به‌واقع چشمان‌ هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند.

در این تصویر تلویزیون‌های 4K ال‌جی را مشاهده می‌کنید که با تصاویر پخش شده از آن حاصل از اولین سرویس استریم ویدئوهای 4K‌ است.

در این قسمت از غرفه ال‌جی تصاویر واحدی را در تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود پخش می‌کند که علی‌رغم فاصله‌ی تلویزیون‌ها از یکدیگر، یکانگی تصاویر در کنار وضوح بالای تصویر بسیار جالب توجه بوده و اثر مثبتی روی مخاطبان می‌گذارد.

 اما تلویزیون OLED با رزولوشن 4K تنها دستاورد کره‌ای برای برلین نبوده و این کمپانی شماری از OLED‌های خمیده‌ی خود را نیز در IFA پیش روی مخاطبان قرار داده است. در تصویر زیر سه OLED خمیده‌ی ۶۵ اینچی را مشاهده می‌کنید که در کنار هم قرار گرفته و با استفاده از اکستنشن تصویر واحدی را نمایش می‌دهند.

نمونه‌ای دیگر از OLED ال‌جی با رزولوشن 4K و اندازه‌ی ۵۵ اینچ.

اما ال‌جی نگرش متفاوتی به تلویزیون‌های هوشمند دارد و برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند، اندروید را به‌عنوان سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند خود انتخاب نکرده است. به‌نظر می‌رسد WebOS نهایتاً خانه‌ی خود را یافته و در سومین ایستگاه به‌عنوان قلب تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی انجام وظیفه می‌کند. این سیستم‌عامل ابتدا توسط کمپانی پالم برای استفاده در تلفن‌های‌ این کمپانی مورد استفاده قرار گرفت که سپس اچ‌پی این سیستم‌‌عامل را خریداری کرده و پس از آنکه آن را متن‌باز اعلام کرد و نام آن به Open WebOS تغییر یافت، نتوانست توفیق چندانی کسب کرده و بالاخره ال‌جی آن را از آن خود کرده و در تلویزیون‌های هوشمندش بکار گرفت.

در تصویر زیر بازدیدکنندگان در حال کار با تلویزیون‌های ال‌جی با استفاده از ریموت‌ کنترل‌های جادویی هستند. این ریموت قادر است حتی دستورات صوتی کاربران را دریافت کرده و آن‌ها را اجرا کند.

تصویری دیگر از بخش مربوط به تلویزیون‌های‌هوشمند ال‌جی با سیستم‌عامل WebOS.

قسمتی از غرفه‌ی ال‌جی با تمرکز روی سیستم‌های صوتی بی‌سیم ال‌جی توسعه داده شده و بازدیدکنندگان در این قسمت می‌توانند با انتخاب حالات گوناگون از روی پنلی که در میان غرفه قرار گرفته، مدل‌های مختلف موسیقی را مورد آزمایش قرار دهند. تمامی بلندگوهای موجود در این غرفه بصورت بی‌سیم به سیستم مرکزی متصل شده‌اند.

تصویر زیر نیز نمایی دیگر از این غرفه را نمایش می‌دهد که کاربران در حال کار با چنین سیستم‌هایی هستند. نکته‌ای که به‌وضوح در این تصاویر مشخص است، امکان کار بازدیدکنندگان با تمامی ابزار‌هایی است که کمپانی‌هایی چون ال‌جی آن را ارائه کرده‌اند. موضوعی که هنوز بصورت تمام و کمال نه در میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و نه در بین بازدیدکنندگان جا افتاده نیست.

پروژکتور ال جی بخش دیگری از فضای غرفه‌ی عظیم این شرکت را به خود اختصاص داده است.

و قسمتی از محل نمایش پروژکتورها که ال‌جی تمامی مدل‌های موجود را بصورت عملی پیش روی کاربران قرار داده تا توانایی‌های هر یک مشخص شود.

تصویری دیگر از بخش مربوط به پروژکتورهای ال‌جی را مشاهده می‌کنید.

لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که ال‌جی سرمایه‌گذاری بسیاری در جهت هوشمندسازی آن‌ها انجام داده بطوریکه می‌توان به انواع محصولات مانند یخچال فریزرهایی از این کمپانی اشاره کرد که سیستم‌هوشمند آن قابلیت تعامل صوتی با کاربر را داشته و می‌تواند وضعیت خود به‌همراه لیست خرید را بصورت هوشمند در اختیار کاربر قرار دهد.

تمرکز این قسمت از غرفه روی لوازم آشپزخانه است. همانگونه که در این تصویر می‌بینید، ال‌جی ماشین ظرفشویی و سیستم تهویه خود را که قابلیت‌های ارتباطی دارند، به نمایش گذارده است.

تصویری از سنسور ساخت کمپانی نست، که قابلیت کار با سایر لوازم خانگی همچون سیستم تهویه و بطور کلی ساز و کار خانه‌ی هوشمند ال‌جی را دارد.

در تصویر زیر لباسشویی ال جی را مشاهده می‌کنید که ال‌جی تاکید بسیاری روی مصرف پایین انرژی آن دارد.

در این قسمت از غرفه‌ی ال‌جی، کره‌ای‌ها دستاوردهای خود در مورد تولید جاروبرقی را به نمایش گذارده بودند. همانطور که بخشی از تصویر ویدیویی در حال پخش نیز گویا است، ال‌جی این جاروهای برقی را با انجام تحقیقات زیاد در مورد فشار وارده توسعه داده تا استفاده از جاروبرقی‌های خود را تسهیل کند.

در این تصویر می‌توان جاروبرقی ال جی را روی دیوار سمت راست مشاهده کرد.

تصویری که یکی از نمونه‌های جاروبرقی‌های ال‌جی با نام پاورپک نمایش می‌دهد.

در این قسمت، ال‌جی یکی از جاروبرقی‌های خود را به تفکیک قرار داده تا بازدیدکنندگان از کوچک‌ترین قطعات مورد استفاده در این جاروبرقی آگاهی یابند. ال‌جی روی طراحی موتور اینورتر و بسیار کم مصرف این جاروبرقی تاکید دارد. موتور اینورتور در دیگر وسایل جدید ال‌جی مانند ماشین‌های لباس‌شویی، یخچال‌ها، کولرهای گازی و غیره نیز استفاده شده است.

و اما ساعت‌هوشمند ال‌جی که بسیاری را شیفته‌ی خود کرده است. این ساعت‌هوشمند به ادعای ال‌جی تنها ساعت‌هوشمندی با صفحه‌ی نمایش گرد است که قابلیت استفاده از تمامی نقاط صفحه‌ی نمایش را دارد. بیشتر بخوانید در نگاه نزدیک زومیت به جی‌واچ آر ال‌جی

تصویری از ساعت ال جی، G Watch R که به‌جرات می‌توان آن را کنار موتو ۳۶۰ به عنوان کاندید زیباترین ساعت‌های‌هوشمند قرار داد.

همانطور که در تصاویر ابتدایی گفتیم، ال‌جی در قسمت مربوط به تلویزیون‌های 4K‌ خود تبلیغات و تصاویری را از محصولات خود نمایش می‌داد که تصویر زیر نیز مربوط به همین قسمت است که قابلیت‌های ساعت‌هوشمند ال‌جی در آن به تصویر کشیده شده است. در قسمت میانی، ساعت‌هوشمند ال‌جی آماده‌ی دریافت دستورات صوتی از جانب کاربر است.

تلفن‌های‌هوشمند جی۳ ال‌جی که اولین تلفن‌هوشمند تولید شده با صفحه‌ی نمایش 4K لقب گرفته‌اند، هرچند سامسونگ با معرفی گلکسی‌نوت ۴، ال‌جی را تنها نگذاشته و نوت۴ را با همین ویژگی معرفی کرد.

ویترینی با تمرکز روی نام جی۳، پرچمدار ال‌جی که تبلت‌های جی‌پد نیز در آن قابل مشاهده است.

تبلت جی‌پد ال‌جی که نشان از برنامه‌های ال‌جی برای کسب سهم از بازار تبلت‌ها دارد.

قسمت پشتی تبلت جی‌پد ال‌جی در تصویر زیر نمایان است.

ال‌جی در میان طیف گسترده‌ی محصولات خود کودکان را از یاد نبرده و KizOn را که یک گجت ارتباطی با ساختار ساعت است، معرفی کرده. البته باید این گجت را بیشتر راهکاری برای تعقیب کنترل کودکان نامید، چرا والدین می‌توانند این ساعت‌های را با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی گوشی یا تبلت خود با استفاده از وا‌ی‌فای، جی‌پی‌اس و یا تماس صوتی مستقیم تحت نظر بگیرند، راهکاری جالب توجه برای کنترل کودکان در عصر ارتباطات!

نمایی نزدیک از این ساعت جالب.

نظر شما در باره غرفه ال‌جی چیست؟ آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟ کدام محصول ال‌جی بیشتر نظر شما را جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات