گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «Panasonic» در نمایشگاه IFA 2014

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
مطالعه 8 دقیقه
نمایشگاه‌های محصولات الکترونیک چون IFA 2014 که در آن کمپانی‌های فعال در این حوزه به معرفی آخرین دستاوردهای خود می‌پردازند، به‌عنوان بهشتی برای گیک‌ها و عاشقان فناوری به‌شمار می‌رود. پاناسونیک نیز همچون بسیاری از تولیدکنندگان فعال در حوزه‌ی فناوری در IFA امسال شرکت کرده است و جدیدترین محصولات خود را که عموماً از 4K پشتیبانی می‌کنند،‌ به نمایش در آورده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به غرفه‌ی پاناسونیک در IFA 2014‌ داشته باشیم.
تبلیغات

پاناسونیک از گذشته یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکنندگان تلویزیون در جهان بوده و هست که همگام با پیشرفت فناوری، محصولات خود را نیز بروز نموده و روانه‌ی بازار کرده است. تصویر زیر بخشی از غرفه‌ی پاناسونیک را به تصویر کشیده که در آن LED‌های فول اچ‌دی‌ سری ویِرا بر روی سطحی مورب قرار داده شده‌اند تا به‌همراه نورپردازی آبی رنگ که رنگ لوگوی این کمپانی است، بازدیدکنندگان را مقهور زیبایی و وضوح تصویر محصولات خود نماید.

IMG 1783

تصویر زیر نمایی نزدیک از قسمت فوق را نمایش می‌دهد که پاناسونیک اطلاعاتی از هر تلویزیون را که شامل مدل، قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی، رزولوشن و شماری از اطلاعات کاربردی را در کنار هر تلویزیون قرار داده تا کاربران با ویژگی‌های هر یک از این تلویزیون‌های هوشمند آشنا شوند. پنل بکار رفته در این تلوزیون‌ها از نوع LED LCD IPS است.

IMG 1784

پاناسونیک در نمایشگاه IFA 2014 سعی با خیل عظیمی از محصولاتی که از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند، حضور دارد که بخش مهمی از این محصولات به تلویزیون‌ها و ال‌ای‌دی‌های این کمپانی با رزولوشن 4K اختصاص دارد.

IMG 1787

همانطور که در این تصویر می‌بینید، علاوه بر تلویزیون‌های 4K، پاناسونیک دوربین‌های جدید خود که قادر به ثبت تصاویر 4K‌ هستند را نیز در این دکور قرار داده است.

IMG 1790

پاناسونیک در غرفه‌ی خود علاوه بر نمایش انواع LEDها، تلویزیون‌های OLED‌ تولیدشده با پشتیبانی از رزولوشن 4K‌ را به نمایش گذارده بود. پاناسونیک پس از توقف تولید پلاسماها سرمایه گذاری بزرگی را بر روی تولید تلویزیون‌های OLED با رزولوشن 4K کرده است.

IMG 1795

تصویر زیر نمایی نزدیک‌تر از یکی از OLEDهای 4K پاناسونیک را نشان می‌دهد که به‌واقع می‌توان تصویرنمایش داده شده را زیبا و حیرت‌انگیز خواند.

IMG 1797

نمایی دیگر از OLED‌های 4K پاناسونیک.

IMG 1800

پاناسونیک در بخشی از غرفه، تلویزیون‌های هوشمند سری ویرا را قرار داده و به تشریح قابلیت‌ها و ویژگی‌های این تلویزیون‌ها پرداخته بود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، پاناسونیک تلویزیون هوشمند خود را فراتر از تلویزیون‌های هوشمند بازار می‌داند. یکی از قابلیت‌های این تلویزیون شناسایی علایق کاربر با توجه به برنامه‌هایی است که مشاهده می‌کند، سپس تلویزیون بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر در زمان تماشای یک برنامه‌ی تلویزیونی، برنامه‌هایی را که احتمالا کاربر به تماشای آن‌ها بنشیند، یافته و پیش روی او قرار می‌دهد.

IMG 1808

در این قسمت پاناسونیک به تشریح برخی از قابلیت‌ها و راهکارهای ارتباطی توسعه یافته توسط خود پرداخته که با خرید یکی از تلویزیون‌های پاناسونیک، کاربران قادر خواهند بود تا از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال می‌توان به FreeSat اشاره کرد که در واقع یک سرویس ماهواره‌ای برای کاربران تلویزیون‌ها پاناسونیک است که می‌توان با در اختیار داشتن یک ست‌تاپ‌باکس یا یکی از تلویزیون‌های رسیور دار پاناسونیک، از آن استفاده نموده و دیگر هزینه‌ای چون آبونمان‌ها ماهیانه برای تلویزیون‌ها کابلی پرداخت نکرد. این امکان کاربردی در کشور ما ندارد.

IMG 1811

در تصویر زیر سری کاملی از جدیدترین دوربین‌های لومیکس پاناسونیک را مشاهده می‌کنید که بازدیدکنندگان می‌توانند با آن‌ها کار کرده و عکاسی کنند.

IMG 1813

تصویر زیر نیز ویترینی از تجهیزات جانبی دوربین‌ها و همچنین دوربین‌های کامپکت سری لومیکس را پیش روی کاربران قرار داده است. همانطور که در این تصویر می‌بیند، آدمکی سفید پوش دوربینی به سر دارد. پیش‌تر پاناسونیک این دوربین را در CES 2014 به نمایش گذارده بود. این دوربین علی‌رغم سایز کوچک و قابلیت استفاده از آن به‌عنوان یک اکشن‌کم، رزولوشن 4K را پشتیبانی می‌نماید که بسیار فوق‌العاده است.

IMG 1852

نمایی از دکور تدارک دیده شده در قسمت عکاسی را مشاهده می‌کنید که پاناسونیک برای کاربرانی که با دوربین‌های نمایش داده شده عکاسی می‌کنند، در نظر گرفته است.

IMG 1854

و بازهم دوربین‌های 4K و به تصویر کشیدن تصاویر ضبط شده با استفاده از این دوربین‌ها در تلویزیون‌های 4K پاناسونیک. این دوربین‌ها با امکانات مختلف برای مصارف نیمه‌حرفه‌ای تا حرفه‌ای ساخته شده‌اند.

IMG 1845

پاناسونیک در قسمتی از غرفه‌ی خود به نمایش ترکیبی از تلویزیون‌های‌هوشمند و دوربین‌های خود در زمینه‌ی امنیت پرداخته و راهکارهای امنیتی را در کنار ایجاد یک خانه‌ی هوشمند با استفاده از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پاناسونیک پیش روی کاربران قرار داده بود. این کمپانی امکان اتصال و کنترل تمامی سنسورها، دوربین‌ها، دوشاخه‌های هوشمند را با استفاده از یک اپلیکیشن میسر کرده است. حتی بخشی از پیشنهاد پاناسونیک، تبدیل تبلت یا تلفن‌هوشمند به یک دستگاه تلفن خانگی است.

IMG 1832

در بخشی دیگر از غرفه پاناسونیک یک دستگاه خودروی الکتریکی تسلا قرار گرفته بود که پاناسونیک نقش تاثیرگذاری در ساخت آن دارد، چراکه باتری‌های لیتیوم-یون مورد استفاده در خودروهای تسلا ساخت پاناسونیک است و طی قراردادی که بین طرفین به امضا رسیده، پاناسونیک موظف است تا طی چهار سال ۲ میلیارد سلول باتری لیتیوم-یونی را در اختیار تسلا قرار دهد.

IMG 1833

تصویر زیر نمایی دیگر از مدل S تسلا است.

IMG 1837

یخچال فریزرهای ساید‌بای‌ساید پاناسونیک که ویژگی اصلی آن‌ها تازه نگاه داشتن مواد خوراکی و مخصوصاً میوه و سبزیجات است.

IMG 1818

بخشی از غرفه‌ی پاناسونیک که به نمایش لوازم خانگی تولید شده توسط این شرکت اختصاص یافته است.

IMG 1826

و دکوری که هدف آن نمایش یک خانه با مجموعه‌ای از محصولات پاناسونیک است که می‌توان اثر آن‌ را در تمامی نقاط خانه مشاهده کرد.

IMG 1841

و در پایان تلویزیون‌های 4K اکستند شده برای انجام بازی که آرزوی هر عاشق فناوری است.

IMG 1857

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات