پازل بیست و هفتم: تخم‌مرغ و ساختمان صد طبقه | جایزه این هفته: پنج دستگاه باتری قابل حمل PowerBank مدل PBA2000

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با بــیــســت و هــــفــتـــمـــیــــن قسمت از سری «پــازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. بیست و هفتمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره بیست و شش و یک «پازل» جدید!

پازل این هفته با حمایت شرکت آونگ برگزار می‌گردد. این هفته، از بین کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهند، به قید قرعه، به پنج نفر، پنج دستگاه باتری قابل حمل PowerBank مدل PBA2000 با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر با ضمانت آونگ اهداء خواهد شد.

پاسخ معمای شماره بیست و شش

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی همیشگی کاربران خوب زومیت تشکر می‌نماییم. در طول هفته گذشته ۹٫۸۷۴ نفر در «پازل بیست و شش» شرکت نموده‌اند که مثل همیشه نام کاربران قدیمی سری «پازل» در میان آن‌ها قابل مشاهده بود؛ و اما پاسخ معمای هفته گذشته.

با توجه به اینکه ۶ تیم در این دوره شرکت کرده‌ و قرار است با یکدیگر مسابقه بدهند، در مجموع ۱۵ بازی انجام می‌شود. از آنجاکه هر بازی، ۲ امتیاز دارد، مجموع امتیازهای این دوره برابر با ۳۰ خواهد بود. پس تنها لازم است مجموع تمام امتیازهای توزیع شده را محاسبه نموده و جواب را از عدد ۳۰ (کل امتیاز مسابقات) کم کنیم:

کل امتیازهای این دوره مسابقات: ۳۰مجموع امتیازهای توزیع شده بین تیم‌ یک تا پنج: ۲۶امتیاز تیم ششم: ۴

کاربران بسیار زیادی به «پازل بیست و شش» پاسخ صحیح داده‌اند. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌ تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ماست.

برنده خوش‌شانس «پازل بیست و شش»، آقای منصور ببری، از تهران هستند. ایشان ۲۷ ساله و فارغ‌التحصیل دیپلم ریاضی می‌باشند. همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، از طرف شرکت آونگ، به آقای ببری یک دستگاه تبلت ۸ اینچی Innovel مدل I801B اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به آقای منصور ببری تبریک گفته و برای وی سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۲۷: جمعه ۲/اسفند/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح سخت)

به شما دو عدد تخم‌مرغ داده می‌شود و سپس به بالای یک ساختمان ۱۰۰ طبقه می‌روید. تخم‌مرغ‌ها می‌توانند فوق‌العاده شکننده یا بی‌نهایت سخت باشند. به این معنی که یک تخم‌مرغ ممکن است با سقوط از اولین طبقه بشکند یا پس از سقوط از طبقه صدم هیچ آسیبی نبیند. علاوه بر این هر دو تخم‌مرغ، دقیقا شبیه به یکدیگر هستند. شما باید به این مسأله پی ببرید که بالاترین طبقه‌ای که تخم‌مرغ‌ با سقوط از آن نمی‌شکند کدام است.

حال سؤال این است که شما به چند سقوط برای یافتن جواب این پرسش نیازمندید؟

نکته اول: شما می‌توانید در طول انجام این آزمایش هر دو تخم‌مرغ را بشکنید.نکته دوم: با توجه به اینکه معمای فوق، ریاضی است، پاسخ دارای راه‌حل می‌باشد. پس همانند معما‌های هوش یا منطقی به دنبال تناقض یا نکته انحرافی نباشید!!نکته سوم: پیش از شروع به حل، به تمام موارد مطرح شده دقت کنید.

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست، اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستان خود از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــــصــد داریـــد پــاســـــخ‌ خــــود را ارســال کــنــــــیــد، لــطفــــا بــه مــــوارد زیــــر تــوجـــه کــنــیـــد:ایــمــــــیــــــل آدرس: // مــــــوضــــــــوع (Subject) ایـــــمـــیـــــــل: Puzzle #27در بدنه ایمیل نیز علاوه بـــر پاسخ معمـا، نام و نام‌خانوادگی و شـماره تماس خود را درج نمایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید تا به این معما پاسخ داده و شانس خود را برای برنده شدن یکی از پنج باتری قابل حمل PowerBank مدل PBA2000 با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر امتحان کنید. از جمله ویژگی‌های این محصول اندازه فوق العاده کوچک و وزن بسیار کم، قابلیت شارژ کلیه دستگاه‌های قابل حمل (۵ ولت) شامل تلفن‌ همراه، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پخش‌ MP3/MP4، رهیاب خودرو و غیره می‌باشد.برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات